РИЗИКИ ТА ОБМЕЖЕННЯ ВПРОВАДЖЕННЯ ТАРГЕТОВАНОЇ РЕКЛАМИ В СИСТЕМІ МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ

Ключові слова: таргетована реклама, маркетингові комунікації, персоналізація, ризики впровадження, обмеження реклами, конфіденційність даних, цифровий маркетинг, стратегічне планування, рекламний бюджет, законодавче регулювання, споживча довіра, етичні аспекти реклами

Анотація

У статті досліджено потенційні ризики та обмеження, пов’язані з впровадженням таргетованої реклами в системі маркетингових комунікацій. Акцент зроблено на комплексному аналізі технічних, стратегічних, фінансових, репутаційних та зовнішніх викликів, які можуть суттєво впливати на ефективність персоналізованих рекламних кампаній. Окреслено, що впровадження інструментів таргетингу супроводжується не лише можливостями покращення взаємодії зі споживачами, а й значними ризиками, серед яких — некоректна обробка даних, помилки сегментації аудиторії, нераціональне використання бюджету, зниження довіри до бренду, а також посилення законодавчого тиску. Результати дослідження дозволяють стверджувати, що в умовах цифрової трансформації ринку таргетована реклама потребує не лише технологічного вдосконалення, але й чіткого усвідомлення ризиків, що виникають у процесі її впровадження. Обґрунтовано, що ефективне управління ризиками потребує комплексного підходу, який включає аналітичну точність, стратегічну ясність, фінансову дисципліну та етичну відповідальність.

Посилання

Куцан О. І. Соціальні мережі та соціальні сервіси як ефективні канали просування брендів україн-ських дизайнерів. Modern international relations: current problems of theory and practice / Faculty of International Relations of the National Aviation University; Lodz Wydawnitsto Naukowe Wyzszej Szkoly Biznesu i Nauk o Zdrowiu w Lodzi, 2021. 403 с.

Карась О. Таргетинг – один із видів стратегічної реклами. Журнал європейської економіки. 2014. Том 13. № 3. С. 324–332.

Котлер Ф., Армстронг Г. Основи маркетингу. Київ : Діалектика, 2020. 880 с.

Гаврилюк І. Таргетована реклама у соціальних мережах. Економіка та суспільство. 2024. № 63. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-63-102

Топ типових помилок при запуску таргетованої реклами. URL: https://webpromoexperts.net/ua/blog/top-6-tipovih-pomilok-pri-zapusku-targetovanoyi-reklami/

Цифровий маркетинг – модель маркетингу ХХІ сторіччя / М.А. Окландер, Т.О. Окландер, О.І. Яшкіна [та ін.]. / за ред. М.А. Окландера. Одеса : Астропринт, 2017. 292 с.

Євсейцева О.С., Меркулова Д.Д. Таргетинг – цілеспрямований вплив на споживача. Економіка та держава. 2019. № 3. С. 107–113. URL: http://www.economy.in.ua/?op=1&z=4287&i=18

Найбільш поширені помилки при запуску таргетованої реклами. URL: https://horoshop.ua/ua/blog/oshibki-v-targetirovannoy-reklame/

Закон України про захист персональних даних. URL: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2297-17#Text

Kutsan O.I. (2021) Sotsialni merezhi ta sotsialni servisy yak efektyvni kanaly prosuvannia brendiv ukrainskykh dyzaineriv [Social networks and social services as effective channels for promoting brands of Ukrainian design-ers]. Modern international relations: current problems of theory and practice/ Faculty of International Relations of the National Aviation University; Lodz Wydawnitsto Naukowe Wyzszej Szkoly Biznesu i Nauk o Zdrowiu w Lodzi. 403 p [in Ukrainian].

Karas O. (2014) Tarhetynh – odyn iz vydiv stratehichnoi reklamy [Targeting is one of the types of strategic advertising]. Journal of European Economics, vol. 13, no. 3, p. 324–332.

Kotler, P. and Armstrong, G. (2020) Osnovy marketynhu [Osnovy marketynhu]. Dialektyka, Kyiv, Ukraine, p. 880.

Havryliuk, I. (2024). Targhetovana reklama u sotsialnykh merezhakh [Targeted Advertising on Social Media]. Ekonomika ta suspilstvo, (63). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-63-102

Top typovykh pomylok pry zapusku tarhetovanoi reklamy [Top typical mistakes when launching targeted advertising]. Available at: https://webpromoexperts.net/ua/blog/top-6-tipovih-pomilok-pri-zapusku-targetovanoyi-reklami/

Oklander M.A., Oklander T.O., Yashkina O.I. (2017) Tsyfrovyi marketynh – model marketynhu XXI storichchia [Digital marketing – the marketing model of the 21st century]. Odesa: Astroprynt, p. 292.

Yevseytseva O. S., Merkulova D. D. (2019) Tarhetynh – tsilespryamovanyy vplyv na spozhyvacha [Targeting – purposeful influence on the consumer]. Ekonomika ta derzhava – Economy and the state. No. 3. P. 107–113. Available at: http://www.economy.in.ua/?op=1&z=4287&i=18

Naybilsh poshyreni pomylky pry zapusku targetovanoi reklamy [The most common mistakes when launching targeted advertising]. Available at: https://horoshop.ua/ua/blog/oshibki-v-targetirovannoy-reklame/

Zakon Ukrayiny pro zakhyst personalnykh danykh [Law of Ukraine on personal data protection]. Available at: https://zakon.rada.gov.ua/laws/show/2297-17#Text

Переглядів статті: 0
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2025-07-28
Як цитувати
Медведєв, В. (2025). РИЗИКИ ТА ОБМЕЖЕННЯ ВПРОВАДЖЕННЯ ТАРГЕТОВАНОЇ РЕКЛАМИ В СИСТЕМІ МАРКЕТИНГОВИХ КОМУНІКАЦІЙ. Економіка та суспільство, (77). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-77-28
Розділ
МАРКЕТИНГ