МЕДІА ТА РЕКЛАМА ЯК РУШІЙНІ СИЛИ КРЕАТИВНОЇ ЕКОНОМІКИ

Ключові слова: креативна економіка, медіаіндустрія, рекламна сфера, стратегії брендингу, цифрова реклама, виробництво контенту, маркетингові комунікації

Анотація

У статті розглянуто роль медіа та реклами як ключових двигунів креативної економіки, підкреслюючи їхню здатність створювати цінність за допомогою інновацій та залучення аудиторії. У ній підкреслюється, як цифрова трансформація, створення контенту та комунікація бренду сприяють економічному зростанню та культурному розвитку. Сучасний ринок все більше перетворює інформацію на найважливіший стратегічний товар та інструмент комунікаційного впливу. Реклама є однією з активних форм взаємодії із зовнішнім середовищем. Вона динамічно змінюється під впливом таких тенденцій, як глобалізація та цифровізація. Це, своєю чергою, визначає новий рівень глибини реклами та діапазон її впливу на потенційну аудиторію як в креативній сфері, так і кожному із секторів економіки. Розглядаючи світові тенденції та конкретні тематичні дослідження, стаття ілюструє, як медіа та реклама не лише стимулюють попит на креативні продукти та послуги, а й стають рушійною силою креативної економіки вцілому.

Посилання

МакКвейл Д. Теорія масової комунікації / пер. з англ. О. Возня, Г. Сташків. Львів: Літопис, 2010. 538 с.

Тоффлер Е. Нова парадигма влади. Знання, багатство й сила / пер. з англ. Н. Бордукова. Харків: Акта, 2007. 688 с.

Головчук Ю. О., Герцун І. А. Вплив креативності на успішність маркетингових комунікацій. Маркетинг в умовах діджиталізації економіки країни: матеріали наук.-практ. інтернет-конференції, 23–24 листопада 2023 р. Полтава: ПУЕТ, 2023. С. 39. URL: https://surl.lu/ninheh (дата звернення 17.06.2025)

Процишин Ю. Креативність у маркетингу – найбільш затребуваний soft skill сьогодення. Вісник хмельницького національного університету. 2022. Вип. 304. № 2. С. 66-72. URL: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-304-2(2)-11 (дата звернення 17.06.2025)

Рекламно-комунікаційний ринок України: підсумки 2024 і прогноз на 2025 рік. Всеукраїнська рекламна коаліція : веб-сайт. URL: https://hub.kyivstar.ua/articles/reklamno-komunikaczijnij-rinok-ukrayini-pidsumki-2024-i-prognoz-na-2025-rik (дата звернення 17.06.2025)

Державна служба України з питань безпечності харчових продуктів та захисту споживачів: веб-сайт. URL: https://dpss.gov.ua/ (дата звернення 17.06.2025)

ВА Синиця, ІМ Гончаренко. Роль та значення культурно-мистецької галузі та її вплив на підприємницьку діяльність. Імперативи економічного зростання в контексті реалізації глобальних цілей сталого розвитку. Київ: КНУТД, 2021 р. С. 132. URL: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/18669 (дата звернення 17.06.2025)

McQuail D. (2010) Teoriia masovoi komunikatsii [Mass Communication Theory]. Lviv: Litypos, 538 p. (in Ukrainian)

Toffler A. (2007) Nova paradyhma vlady. Znannia, bahatstvo y syla [The New Paradigm of Power: Knowledge, Wealth and Violence at the Edge of the 21st Century]. Kharkiv: Akta, 688 p. (in Ukrainian)

Holovchuk Yu. O., Hertsun I. A. (2023) Vplyv kreatyvnosti na uspishnist marketynhovykh komunikatsii [The influence of creativity on the success of marketing communications]. Marketynh v umovakh didzhytalizatsii ekonomiky krainy: materialy nauk.-prakt. internet-konferentsii (Poltava, November 23–24, 2023). Poltava: PUET, p. 39. Available at: https://surl.lu/ninheh (accessed June 17, 2025) (in Ukrainian)

Protsyshyn Yu. (2022) Kreatyvnist u marketynhu – naibilsh zatrebuvanyi soft skill sohodennia [Creativity in marketing – the most in-demand soft skill of today]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. № 304(2), pp. 66–72. Available at: https://doi.org/10.31891/2307-5740-2022-304-2(2)-11 (accessed June 17, 2025) (in Ukrainian)

Vseukrainska reklamna koalitsiia. Reklamno-komunikatsiinyi rynok Ukrainy: pidsumky 2024 i prohnoz na 2025 rik [All-Ukrainian Advertising Coalition. Advertising and Communication Market of Ukraine: Results of 2024 and Forecast for 2025]. Available at: https://hub.kyivstar.ua/articles/reklamno-komunikaczijnij-rinok-ukrayini-pidsumki-2024-i-prognoz-na-2025-rik (accessed June 17, 2025)

Derzhavna sluzhba Ukrainy z pytan bezpechnosti kharchovykh produktiv ta zakhystu spozhyvachiv [State Service of Ukraine on Food Safety and Consumer Protection]. Available at: https://dpss.gov.ua/ (accessed June 17, 2025)

Synytsia V. A., Honcharenko I. M. (2021) Rol ta znachennia kulturno-mystetskoi haluzi ta yii vplyv na pidpryiemnytsku diialnist [The role and significance of the cultural and artistic sector and its impact on entrepreneurial activity]. Imperatyvy ekonomichnoho zrostannia v konteksti realizatsii hlobalnykh tsilei staloho rozvytku. Kyiv: KNUTD, p. 132. Available at: https://er.knutd.edu.ua/handle/123456789/18669 (accessed June 17, 2025)

Переглядів статті: 0
Завантажень PDF: 0
Опубліковано
2025-05-26
Як цитувати
Синиця, В. (2025). МЕДІА ТА РЕКЛАМА ЯК РУШІЙНІ СИЛИ КРЕАТИВНОЇ ЕКОНОМІКИ. Економіка та суспільство, (75). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-75-83
Розділ
ЕКОНОМІКА