ФОРМУВАННЯ МОДЕЛІ БАНКІВСЬКОГО БРЕНДУ НА ОСНОВІ АДАПТОВАНОГО КОЛЕСА БРЕНДУ
Анотація
Стаття присвячена розробці адаптованої моделі формування банківського бренду на основі концепції «Колесо бренду» з урахуванням викликів цифрової економіки. Проаналізовано моделі формування бренду в контексті банківської сфери, визначено ключові фактори сприйняття бренду клієнтами, зокрема зміни очікувань молодших поколінь, які прагнуть не лише функціональних вигод, як швидкість та вигідні умови, але й емоційного зв’язку, заснованого на довірі, інноваційності та соціальній відповідальності. Досліджено світовий досвід адаптації Колеса Бренду для цифрових екосистем та еволюцію моделі для банківського сектору. Запропоновано Адаптоване Колесо Банківського Бренду (АКББ), яке інтегрує традиційні елементи, як надійність, довіра, з сучасними вимогами, як персоналізація, кібербезпека, інноваційність та регуляторні вимоги. Обґрунтовано практичні рекомендації щодо інтеграції цифрових каналів, посилення кіберзахисту та фокусу на соціальній відповідальності для підвищення конкурентоспроможності.
Посилання
Aaker, D. A. (1996). Building Strong Brands. New York: Free Press. 400 p.
Aaker, D. A., & Joachimsthaler, E. (2000). Brand Leadership. New York: Free Press. 368 p.
Keller, K. L. (2013). Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall. 608 p.
De Chernatony, L. (2010). From Brand Vision to Brand Evaluation: The Strategic Process of Growing and Strengthening Brands (3rd ed.). Oxford: Butterworth-Heinemann. 392 p.
Kapferer, J.-N. (2012). The New Strategic Brand Management: Advanced Insights and Strategic Thinking (5th ed.). London: Kogan Page. 512 p.
Hatch, M. J., & Schultz, M. (2008). Taking Brand Initiative: How Companies Can Align Strategy, Culture, and Identity Through Corporate Branding. San Francisco: Jossey-Bass. 312 p.
Temporal, P. (2015). Branding for the Banking Industry: How to Build and Maintain a Strong Brand. Singapore: Marshall Cavendish International. 256 p.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2016). Marketing Management (15th ed.). Boston: Pearson. 870 p.
Anholt, S. (2007). Competitive Identity: The New Brand Management for Nations, Cities and Regions. London: Palgrave Macmillan. 134 p.
Deloitte Insights. (2022). Banking on Trust: How to Build a Resilient Brand in a Digital Age. URL: https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/us/ Documents/financial-services/us-digital-banking-maturity-report-sep-22.pdf
McKinsey & Company. (2023). The Future of Banking: Building a Digital Brand. URL: https://www.mckinsey.com/~/media/mckinsey/industries/ financial%20services/our%20insights/building%20the%20ai%20bank%20of%20the%20future/building-the-ai-bank-of-the-future.pdf
PwC. (2021). Digital Banking and Brand Transformation. URL: https://www.pwc.com/us/en/industries/financial-services/library/digital-banking-consumer-survey.html
Accenture (2020). Banking Technology Vision 2020. URL: https://investor.accenture.com/~/media/Files/A/Accenture-IR-V3/investor-toolkit/accenture-technology-vision-2020-full-report.pdf
World Economic Forum (2021). The Future of Financial Infrastructure: An Ambitious Look at How Blockchain Can Reshape Financial Services. URL: https://www.weforum.org/publications/the-future-of-financial-infrastructure-an-ambitious-look-at-how-blockchain-can-reshape-financial-services/
IBM Institute for Business Value (2021). The New Rules of Customer Experience in Banking. URL: https://www.ibm.com/think/topics/customer-experience-banking
Chaffey, D., & Ellis-Chadwick, F. (2019). Digital Marketing (7th ed.). Harlow: Pearson. 567 p.
Forrester Research (2024). Banking Brand Resonance in the Digital Age. Forrester. URL: https://www.forrester.com/blogs/introducing-the-forrester-wave-digital-banking-processing-platforms-q4-2024/
European Banking Authority (EBA) (2023). Guidelines on ICT and Security Risk Management. EBA. URL: https://www.eba.europa.eu/activities/single-rulebook/regulatory-activities/internal-governance/guidelines-ict-and-security-risk-management
Aaker, D. A. (1996). Building Strong Brands. New York: Free Press. 400 p.
Aaker, D. A., & Joachimsthaler, E. (2000). Brand Leadership. New York: Free Press. 368 p.
Keller, K. L. (2013). Strategic Brand Management: Building, Measuring, and Managing Brand Equity. Upper Saddle River, NJ: Prentice Hall. 608 p.
De Chernatony, L. (2010). From Brand Vision to Brand Evaluation: The Strategic Process of Growing and Strengthening Brands (3rd ed.). Oxford: Butterworth-Heinemann. 392 p.
Kapferer, J.-N. (2012). The New Strategic Brand Management: Advanced Insights and Strategic Thinking (5th ed.). London: Kogan Page. 512 p.
Hatch, M. J., & Schultz, M. (2008). Taking Brand Initiative: How Companies Can Align Strategy, Culture, and Identity Through Corporate Branding. San Francisco: Jossey-Bass. 312 p.
Temporal, P. (2015). Branding for the Banking Industry: How to Build and Maintain a Strong Brand. Singapore: Marshall Cavendish International. 256 p.
Kotler, P., & Keller, K. L. (2016). Marketing Management (15th ed.). Boston: Pearson. 870 p.
Anholt, S. (2007). Competitive Identity: The New Brand Management for Nations, Cities and Regions. London: Palgrave Macmillan. 134 p.
Deloitte Insights. (2022). Banking on Trust: How to Build a Resilient Brand in a Digital Age. URL: https://www2.deloitte.com/content/dam/Deloitte/us/ Documents/financial-services/us-digital-banking-maturity-report-sep-22.pdf (Accessed 09.04.2025).
McKinsey & Company. (2023). The Future of Banking: Building a Digital Brand. URL: https://www.mckinsey.com/~/media/mckinsey/industries/ financial%20services/our%20insights/building%20the%20ai%20bank%20of%20the%20future/building-the-ai-bank-of-the-future.pdf (Accessed 09.04.2025).
PwC. (2021). Digital Banking and Brand Transformation. URL: https://www.pwc.com/us/en/industries/financial-services/library/digital-banking-consumer-survey.html (Accessed 09.04.2025).
Accenture (2020). Banking Technology Vision 2020. URL: https://investor.accenture.com/~/media/Files/A/Accenture-IR-V3/investor-toolkit/accenture-technology-vision-2020-full-report.pdf (Accessed 09.04.2025).
World Economic Forum (2021). The Future of Financial Infrastructure: An Ambitious Look at How Blockchain Can Reshape Financial Services. URL: https://www.weforum.org/publications/the-future-of-financial-infrastructure-an-ambitious-look-at-how-blockchain-can-reshape-financial-services/ (Accessed 09.04.2025).
IBM Institute for Business Value (2021). The New Rules of Customer Experience in Banking. URL: https://www.ibm.com/think/topics/customer-experience-banking (Accessed 09.04.2025).
Chaffey, D., & Ellis-Chadwick, F. (2019). Digital Marketing (7th ed.). Harlow: Pearson. 567 p.
Forrester Research (2024). Banking Brand Resonance in the Digital Age. Forrester. URL: https://www.forrester.com/blogs/introducing-the-forrester-wave-digital-banking-processing-platforms-q4-2024/ (Accessed 09.04.2025).
European Banking Authority (EBA) (2023). Guidelines on ICT and Security Risk Management. EBA. URL: https://www.eba.europa.eu/activities/single-rulebook/regulatory-activities/internal-governance/guidelines-ict-and-security-risk-management (Accessed 09.04.2025).

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.