ІНСТРУМЕНТАРІЙ СТРАТЕГІЧНОГО ПОЗИЦІЮВАННЯ СУБ’ЄКТІВ СИСТЕМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ПРОМИСЛОВОЇ ІНТЕГРАЦІЇ

  • Олексій Шаповал Науково-дослідний центр індустріальних проблем розвитку НАН України https://orcid.org/0000-0003-4478-3193
Ключові слова: стратегічне позиціювання, стратегія, типологія, система вищої освіти, стратегічне управління

Анотація

У статті досліджено методологічні підходи до стратегічного позиціювання суб’єктів системи вищої освіти в контексті промислової інтеграції. Розглянуто сучасні типології освітніх закладів та запропоновано інструментарій стратегічного позиціювання закладів вищої освіти, що дозволяє класифікувати суб'єкти за рівнем їх впливу на освітнє та промислове середовище. Розроблено гнучку методику оцінювання позиціювання закладів на основі ранжування. Наведено результати апробації методики на вибірці з 103 європейських закладів вищої освіти, які було розподілено за чотирма кластерами відповідно до рівня їхнього освітнього та індустріального впливу. В рамках оцінки європейських закладів освіти також виконано кореляційний аналіз показників та представлено висновки відносно факторів, що впливають на стратегічне позиціювання суб’єктів системи вищої освіти в рамках промислової інтеграції, серед розглянутих.

Посилання

Henry E., Loet L. The Triple Helix—University-Industry-Government Relations: A Laboratory for Knowledge Based Economic Development. EASST Review. 1995. Vol. 14, no. 1. P. 14–19.

Cai Y., Etzkowitz H. Theorizing the Triple Helix model: Past, present, and future. Triple Helix Journal. 2020. P. 1–38. URL: https://doi.org/10.1163/21971927-bja10003 (дата звернення: 09.03.2025).

Lepori B. The heterogeneity of European Higher Education Institutions: a configurational approach. Studies in Higher Education. 2021. P. 1–17. URL: https://doi.org/10.1080/03075079.2021.1968368 (дата звернення: 10.03.2025).

Seeber M., Meoli M., Cattaneo M. How do European higher education institutions internationalize?. Studies in Higher Education. 2018. Vol. 45, no. 1. P. 145–162. URL: https://doi.org/10.1080/03075079.2018.1541449 (дата звернення: 10.03.2025).

Borden V. M. H., McCormick A. C. Accounting for diverse missions: can classification systems contribute to meaningful assessments of institutional performance?. Tertiary Education and Management. 2019. Vol. 26, no. 3. P. 255–264. URL: https://doi.org/10.1007/s11233-019-09045-w (дата звернення: 09.03.2025).

ETER Database. European Higher Education Sector Observatory. URL: https://eter-project.com/data/data-for-download-and-visualisations/database/ (дата звернення: 06.03.2025).

Etzkowitz, H., & Leydesdorff, L. (1995). The Triple Helix—University-Industry-Government Relations: A Laboratory for Knowledge Based Economic Development. EASST Review, 14(1), 14–19.

Cai, Y., & Etzkowitz, H. (2020). Theorizing the Triple Helix model: Past, present, and future. Triple Helix Journal, 189–226. https://doi.org/10.1163/21971927-bja10003 (date of access: 09.03.2025).

Lepori, B. (2022). The heterogeneity of European Higher Education Institutions: A configurational approach. Studies in Higher Education, 47(9), 1827–1843. https://doi.org/10.1080/03075079.2021.1968368 (date of access: 10.03.2025).

Seeber, M., Meoli, M., & Cattaneo, M. (2020). How do European higher education institutions internationalize? Studies in Higher Education, 45(1), 145–162. https://doi.org/10.1080/03075079.2018.1541449 (date of access: 10.03.2025).

Borden, V. M. H., & McCormick, A. C. (2020). Accounting for diverse missions: Can classification systems contribute to meaningful assessments of institutional performance? Tertiary Education and Management, 26(3), 255–264. https://doi.org/10.1007/s11233-019-09045-w (date of access: 09.03.2025).

European Higher Education Sector Observatory. (n.d.). ETER Database [Dataset]. Retrieved March 6, 2025, from https://eter-project.com/data/data-for-download-and-visualisations/database/ (date of access: 06.03.2025)

Переглядів статті: 7
Завантажень PDF: 3
Опубліковано
2025-02-24
Як цитувати
Шаповал, О. (2025). ІНСТРУМЕНТАРІЙ СТРАТЕГІЧНОГО ПОЗИЦІЮВАННЯ СУБ’ЄКТІВ СИСТЕМИ ВИЩОЇ ОСВІТИ В УМОВАХ ПРОМИСЛОВОЇ ІНТЕГРАЦІЇ. Економіка та суспільство, (72). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-72-89
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ