ФОРМУВАННЯ НАЦІОНАЛЬНОГО БРЕНДУ: ТЕОРЕТИКО-МЕТОДИЧНИЙ АСПЕКТ
Анотація
Доведено роль національного брендингу в створенні образу держави у свідомості цільової аудиторії та формуванні прихильності до неї. Підкреслено доцільність застосування маркетингового підходу, зокрема, інструментарію територіального брендингу для позиціонування та просування іміджу країн, управління їх репутацією. Досліджено змістовне наповнення поняття національного брендингу. Проаналізовано рейтинг найцінніших національних брендів світу та підкреслено, що місце в ньому значно впливає на імідж країни. Спираючись на окреслені науковцями підходи, запропоновано принципи формування національного бренду. Встановлено, що базуючись на принципах, процес національного брендингу є впорядкованим та структурованим. Сформовано модель національного брендингу, яка спрямована на посилення іміджу та репутації країни, підвищення її конкурентоспроможності.
Посилання
Anholt S. Competitive Identity: The New Brand Management for Nations, Cities and Regions. 1-st edition. Palgrave Macmillan, 2007. 160 p.
Aaker D. Leveraging the corporate brand. California management review. 2014. № 46 (3). Р. 6-18.
Ambler T., Barrow S. The Employer Brand. Journal of Brand Management. 1996. No 4 (3 December). P.185-206.
Govers R. From place marketing to place branding and back. Place Branding and Public Diplomacy. 2011. Т. 7. № 4. Р. 227–231.
Kapferer Jean-Noël New strategic brand management: creating and sustaining brand equity long term. 4th ed.New York Free Press, 2008. 577 р.
Kotler Ph., Pförtsch W. B2B Brand Management. Springer; Softcover reprint of hardcover; 1st ed. 2006, 376 р.
Szondi G. Public Diplomacy and Nation Branding: Conceptual Similarities and Differences. 2008. URL: https://www.researchgate.net/ publication/253744488_Public_Diplomacy_and_Nation_Branding_Conceptual_Similarities_and_Differences (дата звернення 07.12.2024).
Тrout Jack Big Brands Big Trouble. New York: John Wiley & Sons, INC, 2002. 223 р.
Fan Ying Branding the Nation: What is Being Branded? Journal of Vacation Marketing. January 2006. № 12 (1). Р. 5-14. DOI:10.1177/1356766706056633.
Koshkalda I., Bezuhla L., Nihmatova O., Ilchenko T. Brand as a marketing tool for growth in organic sales: Evidence from Ukraine. International Journal of Technology Management & Sustainable Development. 2020. № 19:3. Р. 297-316. DOI: https://doi.org/10.1386/tmsd_00028_1.
Примак Т., Павленко М. Сутнісний підхід до формування іміджу туристичної дестинації. Ефективна економіка. 2022. № 2. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=10007 (дата звернення:7.12.2024). DOI: 10.32702/2307-2105-2022.2.70
Студінська Г. Методологічні підходи до визначення поняття бренд. Науковий вісник Херсонського державного університету. Сер.: Економічні науки. 2014. № 8 (1). С. 121-125.
Брендинг і маркетинг територій. У чому секрет найбільш успішних міст в Україні? Федерація канадських муніципалітетів / Проект міжнародної технічної допомоги «Партнерство для розвитку міст», 2019. 58 с.
The American Marketing Association. URL: https://www.ama.org/the-definition-of-marketing-what-is-marketing/ (дата звернення:24.12.2024).
The United Nations World Tourism Organization or UN Tourism. URL: https://www.unwto.org/ (дата звернення 07.12.2024).
Most valuable nation brands worldwide in 2024. URL: https://www.statista.com/statistics/322423/most-valuable-nation-brands/ (дата звернення:24.12.2024).
Anholt, S. (2007). Competitive Identity: The New Brand Management for Nations, Cities and Regions. 1-st edition. Palgrave Macmillan, 2007, 160 p.
Aaker, D. (2014). Leveraging the corporate brand. California management review, 46 (3), 6-18.
Ambler, T. & Barrow, S. (1996). The Employer Brand. Journal of Brand Management, 4 (3 December), 185-206.
Govers, R. (2011). From place marketing to place branding and back. Place Branding and Public Diplomacy, 7 (4), 227–231.
Kapferer, Jean-Noël. (2008). New strategic brand management : creating and sustaining brand equity long term. 4th ed.New York Free Press, 2008, 577 р.
Kotler, Ph. & Pförtsch, W. (2006). B2B Brand Management. Springer; Softcover reprint of hardcover; 1st ed., 376 р.
Szondi, G. (2008). Public Diplomacy and Nation Branding: Conceptual Similarities and Differences. Retrieved from https://www.researchgate.net/ publication/253744488_Public_Diplomacy_and_Nation_Branding_Conceptual_Similarities_and_Differences. (accessed 07.12.2024).
Тrout, Jack. (2002). Big Brands Big Trouble. New York : John Wiley & Sons, INC, 2002. 223 р.
Fan Ying. (2006, January). Branding the Nation: What is Being Branded? Journal of Vacation Marketing, 12(1), 5-14. DOI:10.1177/1356766706056633.
Koshkalda, I., Bezuhla, L., Nihmatova, O. & Ilchenko, T. (2020). Brand as a marketing tool for growth in organic sales: Evidence from Ukraine. International Journal of Technology Management & Sustainable Development, 19:3, 297-316. DOI: https://doi.org/10.1386/tmsd_00028_1.
Prymak, T. & Pavlenko M. (2022). Sutnisnyi pidkhid do formuvannia imidzhu turystychnoi destynatsii [An essential approach to forming the image of a tourist destination]. Efektyvna ekonomika, 2. Retrieved from http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=10007. (accessed 7.12.2024). DOI: 10.32702/2307-2105-2022.2.70. [in Ukrainian].
Studinska, H. (2014). Metodolohichni pidkhody do vyznachennia poniattia brend [Methodological approaches to defining the concept of a brand]. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu. Ser.: Ekonomichni nauky, 8 (1), 121-125. [in Ukrainian].
Federatsiia kanadskykh munitsypalitetiv. (2019). Brendynh i marketynh terytorii. U chomu sekret naibilsh uspishnykh mist v Ukraini? [Branding and marketing of territories. What is the secret of the most successful cities in Ukraine?]. Proekt mizhnarodnoi tekhnichnoi dopomohy «Partnerstvo dlia rozvytku mist», 58 s. [in Ukrainian].
AMA. (n.d.). The American Marketing Association. Retrieved from https://www.ama.org/the-definition-of-marketing-what-is-marketing/ (accessed 24.12.2024).
UNWTO.(n.d.).The United Nations World Tourism Organization or UN Tourism. Retrieved from https://www.unwto.org/. (accessed 07.12.2024).
Statista. (2024). Most valuable nation brands worldwide in 2024. Retrieved from https://www.statista.com/statistics/322423/most-valuable-nation-brands/ (accessed 24.12.2024).

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.