УПРАВЛІННЯ БРЕНДОМ ПІДПРИЄМСТВА РОЗДРІБНОЇ ТОРГІВЛІ

Ключові слова: бренд-менеджмент, бренд, управління брендом, комплексна модель бренд-менеджменту, стратегії управління брендом, моделі бренд-менеджменту

Анотація

У статті досліджено ключові аспекти управління брендом та проаналізовано концепцію бренд-менеджменту як стратегічного процесу створення, розвитку та підтримки бренду на ринку. Особлива увага приділена порівнянню різних моделей бренд-менеджменту, серед яких: структурна модель, модель «бренд-лідерства» Д. Аакера та Е. Йохимштайлера, а також системна і процесна моделі. Охарактеризовано переваги та недоліки кожної з моделей, що дозволило визначити їхню доцільність у контексті різних бізнес-умов. На основі результатів аналізу запропоновано власну комплексну модель бренд-менеджменту для підприємств роздрібної торгівлі, що інтегрує найкращі практики та підходи. Окремо висвітлено ключові елементи цієї моделі та її переваги для підвищення ефективності управлінських процесів у сфері роздрібної торгівлі.

Посилання

Шарп Б. Як зростають бренди. Чого не знають маркетологи. URL: https://kniga.biz.ua/ua/book-iak-zrostaiut-brendi-chogo-ne-znaiut-marketologi-0026148.html (дата звернення 18.02.2025).

Касич А.О., Рафальська І.В., Імплементація концепції в практику корпоративного управління: підходи та зарубіжний досвід. Електронне наукове фахове видання «Ефективна економіка». 2021. Випуск №1. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/1_2021/19.pdf (дата звернення 18.02.2025).

Temporal P. Advanced Brand Management: Managing Brands in a Changing World. Wiley; 2nd edition. 2010. 256 p.

Шматько Н.М., Пантелєєва М.С., Кармінська-Бєлоброва М.В., Мирошник Т.О. Бренд-менеджмент в стратегічному управлінні підприємством. Вісник Національного технічного університету «Харківський політехнічний інститут». 2020. URL: https://core.ac.uk/download/pdf/333611105.pdf (дата звернення 18.02.2025).

Aaker D.A., Joachimsthaler E. Brand Leadership: Building Assets In an Information Economy. N.Y.: The Free Press, 2009. 368 p.

Keller K.L., Swaminathan V. Strategic Brand Management. 2020. 624 p.

VanAuken B. The Brand Management Checklist: Proven Tools and Techniques for Creating Winning Brands. Kogan Page. 2002. 320 p.

Кармазінова В.Д. Управління брендами маркетингового дослідного агенства. автореф. дис. к-та екон. наук : 08.00.04. Київ, 2018. 23 с.

Sharp B. (2019) Yak zrostaut brendu? Chogo ne znaut marketologu? [How brands grow. What marketers don't know] Available at: https://kniga.biz.ua/ua/book-iak-zrostaiut-brendi-chogo-ne-znaiut marketologi-0026148.html (accessed February 18, 2025). (in Ukrainian)

Kasich A.O., Rafalska I.V. (2021) Implementaciya koncepciyi v praktiku korporativnogo upravlinnya: pidhodi ta zarubizhnij dosvid [Implementation of the concept in the practice of corporate management: approaches and foreign experience]. Electronic scientific publication "Efficient Economy". 2021. No 4. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/1_2021/19.pdf (accessed February 18, 2025). (in Ukrainian)

Temporal P. (2010) Advanced Brand Management: Managing Brands in a Changing World. Wiley; 2nd edition. 256 p.

Shmatko N.M., Pantelyeyeva M.S., Karminska-Byelobrova M.V., Miroshnik T.O. (2020) Brend-menedzhment v strategichnomu upravlinni pidpriyemstvom [Brand management in strategic enterprise management]. Bulletin of the National Technical University "Kharkiv Polytechnic Institute". Available at: https://core.ac.uk/download/pdf/333611105.pdf (accessed February 18, 2025)

Aaker D.A., Joachimsthaler E. (2009) Brand Leadership: Building Assets In an Information Economy. N.Y.: The Free Press. 368 p.

Keller K.L., Swaminathan V. (2020). Strategic Brand Management: Building, Measuring and Managing Brand Equity. Pearson. 5th Global Edition. 624 p.

VanAuken B. (2002) The Brand Management Checklist: Proven Tools and Techniques for Creating Winning Brands. Kogan Page. 2002. 320 p.

Karmazinova V.D. (2018) Upravlinnya brendami marketingovogo doslidnogo agenstva [Brand management of a marketing research agency]. utoref. thesis Faculty of Economics Sciences: 08.00.04. Kyiv, KNUTE. 23 p.

Переглядів статті: 10
Завантажень PDF: 10
Опубліковано
2025-01-27
Як цитувати
Каркушка, О. (2025). УПРАВЛІННЯ БРЕНДОМ ПІДПРИЄМСТВА РОЗДРІБНОЇ ТОРГІВЛІ. Економіка та суспільство, (71). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-71-123
Розділ
МАРКЕТИНГ