СТРАТЕГІЯ ЦИФРОВІЗАЦІЇ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ

Ключові слова: цифровізація, стратегія цифровізації, готельно-ресторанний бізнес, трансформація бізнесу, бізнес-моделі

Анотація

У статті розглядається сутність стратегії цифровізації готельно-ресторанного бізнесу, виділено її ключові аспекти: оцифровані продукти та процеси, розумна інтеграція, підключений клієнт, багатостороння екосистема. Встановлено основні елементи стратегії цифровізації до яких віднесено автоматизацію операцій, цифровий маркетинг та онлайн-присутність, персоналізація сервісу, мобільні технології та безконтактні сервіси, впровадження аналітики та штучного інтелекту. Виявлено переваги та перешкоди використання стратегії цифровізації підприємствами готельно-ресторанного бізнесу. З’ясовано, що в умовах цифровізації, бізнес-моделі підприємств готельно-ресторанного бізнесу зазнають змін для досягнення нових конкурентних переваг.

Посилання

Бондар С. В. Формування стратегії цифровізації суб’єкта готельного бізнесу. Економіка та суспільство. 2024. № 60.

Васильєва Н. Б., Нижниченко Я. Є., Заболотна О. С. Вплив цифровізації на трансформацію бізнес‐моделей у традиційних галузях економіки. Академічні візії. 2024. № 37. С. 1–9.

Фернандес Р. К. Е. Парадигма цифрової трансформації бізнес‐процесів підприємства. Herald of Khmelnytskyi National University. Economic sciences. 2024. № 326(1). С. 410–414.

Олійник О. В., Шестакова А. В., Ярмолюк Д. І. Напрями цифровізації ресторанного бізнесу. Економіка, управління та адміністрування. 2023. № 1(103). С. 15–21. DOI: https://doi.org/10.26642/ema-2023-1(103)-15-21

Сокирник І. В. Формування та реалізація стратегій підприємств ресторанного господарства в умовах цифрової трансформації економіки. Вісник Хмельницького національного університету. Серія: Економічні науки. 2019. № 3. С. 165–171.

Browne K. (2022). Digital Transformation Strategies for Hospitality. URL: https://www.torrens.edu.au/stories/blog/hospitality/digital-transformation-strategies-for-hospitality

Turuk M. (2020). Digital strategy. International journal of contemporary business and entrepreneurship, no 1, pp. 62–76.

Rum, J. (2016) 10 Steps to Building an Effective Digital Strategy. URL: https://www.socialmediatoday.com/marketing/10-steps-building-effective-digitalstrategy

Kaur D. Top 5 Impactful Digital Marketing Strategies for the Hospitality Industry. URL: https://roiminds.com/digital-marketing-strategies-for-hospitality-industry/

EHL Insights. Digital transformation in the hospitality industry driving servitization. URL: https://hospitalityinsights.ehl.edu/digital-transformation-facilitating-servitization

Dennis A. Digital Transformation in Hospitality (+Examples, Challenges). URL: https://whatfix.com/blog/digital-transformation-hospitality/

Bajaj S. Digital Marketing Strategy for Hotels and Restaurants. URL: https://www.brightbraintech.com/blog/digital-marketing-strategy-for-hotel-and-restaurant/

Bondar S. V. (2024). Formuvannia stratehii tsyfrovizatsii subiekta hotelnoho biznesu [Formation of a digitalization strategy for a hotel business entity]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and society, no 60.

Vasylieva N. B., Nyzhnychenko Ya. Ye., Zabolotna O. S. (2024). Vplyv tsyfrovizatsii na transformatsiiu biznes‐modelei u tradytsiinykh haluziakh ekonomiky [The impact of digitalization on the transformation of business models in traditional sectors of the economy]. Akademichni vizii – Academic visions, no 37, pp. 1–9.

Fernandes R. K. E. (2024). Paradyhma tsyfrovoi transformatsii biznes‐protsesiv pidpryiemstva [The paradigm of digital transformation of enterprise business processes]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Seriia: Ekonomichni nauky – Herald of Khmelnytskyi National University. Economic sciences, no 326(1), pp. 410–414.

Oliinyk O. V., Shestakova A. V., Yarmoliuk D. I. (2023). Napriamy tsyfrovizatsii restorannoho biznesu [Directions of digitalization of the restaurant business]. Ekonomika, upravlinnia ta administruvannia – Economics, management and administration, no 1(103), pp. 15–21. DOI: https://doi.org/10.26642/ema-2023-1(103)-15-21

Sokyrnyk I. V. (2019). Formuvannia ta realizatsiia stratehii pidpryiemstv restorannoho hospodarstva v umovakh tsyfrovoi transformatsii ekonomiky [Formation and implementation of strategies of restaurant enterprises in the context of digital transformation of the economy]. Visnyk Khmelnytskoho natsionalnoho universytetu. Seriia: Ekonomichni nauky – Herald of Khmelnytskyi National University. Economic sciences, no 3, pp. 165–171.

Browne K. (2022). Digital Transformation Strategies for Hospitality. Available from: https://www.torrens.edu.au/stories/blog/hospitality/digital-transformation-strategies-for-hospitality

Turuk M. (2020). Digital strategy. International journal of contemporary business and entrepreneurship, no 1, pp. 62–76.

Rum J. (2016). 10 Steps to Building an Effective Digital Strategy, Available at: https://www.socialmediatoday.com/marketing/10-steps-building-effective-digitalstrategy

Kaur D. Top 5 Impactful Digital Marketing Strategies for the Hospitality Industry. Available at: https://roiminds.com/digital-marketing-strategies-for-hospitality-industry/

Bajaj S. (2023). Digital Marketing Strategy for Hotels and Restaurants. Available at: https://www.brightbraintech.com/blog/digital-marketing-strategy-for-hotel-and-restaurant/

EHL Insights. (2023). Digital transformation in the hospitality industry driving servitization. Available at: https://hospitalityinsights.ehl.edu/digital-transformation-facilitating-servitization

Dennis A. (2024). Digital Transformation in Hospitality (+Examples, Challenges). Available at: https://whatfix.com/blog/digital-transformation-hospitality/

Переглядів статті: 17
Завантажень PDF: 8
Опубліковано
2025-01-27
Як цитувати
Барна, М., & Мельник, І. (2025). СТРАТЕГІЯ ЦИФРОВІЗАЦІЇ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ . Економіка та суспільство, (71). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2025-71-66
Розділ
ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННА СПРАВА