РОЛЬ ЕКОНОМЕТРИЧНОГО АНАЛІЗУ В МАРКЕТИНГОВИХ ДОСЛІДЖЕННЯХ
Анотація
У статті проведено аналіз та узагальнення економетричних методів та моделей щодо успішної реалізації маркетингового дослідження на підприємстві. Відмічені основні переваги та недоліки методів. Систематизовано спектр маркетингових задач, які вони вирішують та запропоновано комплекс моделей маркетингової діяльності, що дозволяють підвищити якість та ефективність прийняття маркетингових рішень. Виділено методи кореляційно-регресійного аналізу та можливості його застосування в маркетингових дослідженнях. Відмічено доцільність застосування методів екстраполяції тенденції для прогнозування обсягів продажу товару, чистого прибутку, визначення факторів сезонності та циклічності розкладаючи часовий ряд на відповідні складові. Визначені основні етапи економетричного аналізу у маркетингових дослідженнях. Рекомендоване сучасне програмне забезпечення для його практичної реалізації.
Посилання
Математичні моделі в менеджменті та маркетингу: Навчальний посібник / за заг. ред. О. В. Кузьменко/. Суми: видавництво «Ярославна», 2020, 214 с.
Математичні моделі в маркетингу та менеджменті: Навчальний посібник/Укладачі: Гамалій В.Ф., Сотніков В.С., Вишневська В.А., Жовновач Р.І., Загреба М.М. Кропивницький, 2017. 136 с.
Барабанова В.В. Маркетингові дослідження: навч. посіб. ДонНУЕТ. Кривий Ріг, 2020. 136 с.
Бурцева Т.І., Пальонна Т.А., Боковня А.О. Маркетингове управління методами економіко-математичного моделювання. Науковий вісник ЛНУВМБТ імені С.З. Ґжицького, 2017, т 19, № 76. С. 15-18.
Вільчинська О.М. Практикум з дисципліни „Економетрика”: Навч. посібник. Вінниця: Едельвейс, 2017. 104 с.
Vilchynska O. Features of the use of econometric methods in marketing research. Mathematics and Informatics in Science and Education: Challenges of Modernity: IV International Scientific and Practical Internet Conference (dedicated to the 90th anniversary of the Department of Mathematics and Informatics), May 25-26, 2023, Vinnytsia, Ukraine. P. 96-98.
Vilchynska O. Methods of obtaining, processing and analyzing output information when conducting marketing research. The 9th International scientific and practical conference “Global science: prospects and innovations” (April 25-27, 2024) Cognum Publishing House, Liverpool, United Kingdom. 2024. Р. 428-433.
Роїк М.В., Присяжнюк О.І., Денисюк В.О. Огляд програмних засобів статистичного аналізу даних. Ефективна економіка. №7. 2017.
Kuzmenko O.V. (2020) Matematychni modeli v menedzhmenti ta marketynhu: Navchalnyi posibnyk [Mathematical models in management and marketing: Education manual] za zah. red. O. V. Kuzmenko. Sumy: vydavnytstvo «Iaroslavna». 214 p. (in Ukrainian)
Hamalii V.F. (2017) Matematychni modeli v marketynhu ta menedzhmenti: Navchalnyi posibnyk [Mathematical models in marketing and management: Education manual]. Ukladachi: Hamalii V.F., Sotnikov V.S., Vyshnevska V.A., Zhovnovach R.I., Zahreba M.M. Kropyvnytskyi. 136 p. (in Ukrainian)
Barabanova V.V. (2020) Marketynhovi doslidzhennia: navch. posib. [Marketing research: Education manual]. DonNUET. Kryvyi Rih. 136 p. (in Ukrainian)
Burtseva T.I., Palonna T.A., Bokovnia A.O. (2017) Marketynhove upravlinnia metodamy ekonomiko-matematychnoho modeliuvannia [Marketing management of economic-mathematical modeling methods]. Naukovyi visnyk LNUVMBT imeni S.Z. Gzhytskoho, vol. 19, no 76, p.p. 15-18.
Vilchynska O.M. (2017) Praktykum z dystsypliny „Ekonometryka”: Navch. Posibnyk [Workshop on the discipline "Econometrics": Education manual]. Vinnytsia: Edelveis, 104 p. (in Ukrainian)
Vilchynska O. (2023) Features of the use of econometric methods in marketing research. Mathematics and Informatics in Science and Education: Challenges of Modernity: IV International Scientific and Practical Internet Conference (dedicated to the 90th anniversary of the Department of Mathematics and Informatics), May 25-26, 2023, Vinnytsia, Ukraine. p.p. 96-98.
Vilchynska O. (2024) Methods of obtaining, processing and analyzing output information when conducting marketing research. The 9th International scientific and practical conference “Global science: prospects and innovations” (April 25-27, 2024) Cognum Publishing House, Liverpool, United Kingdom. p.p. 428-433.
Roik M.V., Prysiazhniuk O.I., Denysiuk V.O. (2017) Ohliad prohramnykh zasobiv statystychnoho analizu danykh [Review of software for statistical data analysis]. Efektyvna ekonomika, no 7.
Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/?op=1&z=5676.

Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.