ОРГАНІЗАЦІЙНО-ІНФОРМАЦІЙНА МОДЕЛЬ АНАЛІЗУ РОЗРАХУНКІВ З ПОКУПЦЯМИ ТА ЗАМОВНИКАМИ
Анотація
У статті розглядається важливість організації та проведення аналізу розрахунків з покупцями та замовниками. Акцент наділено на актуальність обраної теми, незважаючи на різноманітний спектр наукових поглядів. Виділено основну мету статті, проаналізовано останні дослідження та публікації з обраної теми. Основні етапи та послідовність аналізу розрахунків з покупцями та замовниками, взаємозв'язок діяльності підприємства та витратами, пов’язаними з покупцями та замовниками. Виділено основні завдання аналізу розрахунків з покупцями та замовниками. Вивчається інформаційне забезпечення їх організації та аналізується інформаційне забезпечення економічного аналізу розрахунків з покупцями та замовниками. З'ясовано, якими методами проводиться аналіз розрахунків з покупцями та замовниками. Висвітлено проблеми та шляхи вдосконалення аналізу розрахунків з покупцями та замовниками з метою покращення фінансового стану підприємства. Аналіз розрахунків з покупцями та замовниками є одним з важливих напрямків, оскільки фінансове становище і стабільність підприємства прямо залежать від її дебіторських зобов'язань. Аналіз та облік розрахунків покупцями та замовниками займає багато часу, вимагає уваги, оскільки передбачає обробку великих обсягів первинної інформації, має багато подібних операцій, здійснення яких вимагає багато часу та концентрації. До того ж, розрахунки з покупцями та замовниками служать вагомим засобом для прийняття основних управлінських завдань.
Посилання
Паянок Т.М., Савченко А.М. Аналіз дебіторської заборгованості підприємства за допомогою економіко-математичних методів. Науковий вісник. 2017. №3. С. 27.
Косташ Т.В. Проблемні аспекти організації та методики обліку розрахунків з покупцями та замовниками в умовах сучасних реалій. Матеріали міжнародної науково-практичної конференції «Сучасні тенденції обліку, аналізу та аудиту в умовах глобальних викликів» (Чернівці, 2023). Чернівці: Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича, 2023. С. 120–124. URL: https://archer.chnu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/8634 (дата звернення: 16.11.2024).
Копанчук К.В. Методичні основи аналізу розрахунків з покупцями та замовниками. Науковий погляд у майбутнє. 2017. №05-05. С. 3–4.
Тютюнник Ю.М., Дорогань-Писаренко Л.О., Тютюнник С.В. Фінансовий аналіз: навчальний посібник. Полтава: Видавництво ПП «Астрая», 2020. С. 319–330.
Методи фінансового аналізу. 2018. URL: https://studfile.net/preview/7124661/page:4/ (дата звернення: 16.11.2024).
Payanok, T.M., & Savchenko, A.M. Analysis of accounts receivable of an enterprise using economic and mathematical methods. Scientific Bulletin. 2017. No. 3. P. 27.
Kostash, T.V. Problematic aspects of the organization and methodology of accounting for settlements with buyers and customers in modern realities. Proceedings of the International Scientific and Practical Conference «Modern Trends in Accounting, Analysis, and Auditing under Global Challenges» (Chernivtsi, 2023). Chernivtsi: Yuriy Fedkovych Chernivtsi National University, 2023. P. 120–124. URL: https://archer.chnu.edu.ua/bitstream/handle/123456789/8634 (accessed November 16, 2024).
Kopanchuk, K.V. Methodological foundations of analysis of settlements with buyers and customers. Scientific View to the Future. 2017. No. 05-05. P. 3–4.
Tyutyunnyk, Yu.M., Dorohani-Pysarenko, L.O., & Tyutyunnyk, S.V. Financial Analysis: Textbook. Poltava: Astraia Publishing House, 2020. P. 319–330.
Methods of Financial Analysis. 2018. URL: https://studfile.net/preview/7124661/page:4/ (accessed November 16, 2024).
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.