DIGITAL-МАРКЕТИНГ НА ЄВРОПЕЙСЬКОМУ РИНКУ: ВИКЛИКИ ВНАСЛІДОК ВІЙНИ В УКРАЇНІ

Ключові слова: digital-маркетинг, маркетингова діяльність, європейський ринок, діджиталізація, воєнний стан

Анотація

Метою статті є характеристика особливостей Digital-маркетингу на європейському ринку. Доведено, що Європа є домом для деяких з найрозвиненіших економік світу, де споживачі охоче приймають цифрові технології. Цифровий маркетинг надає інструменти для компаній, щоб виділитися, більш точно визначити аудиторію та створити залучення за допомогою інноваційного та інтерактивного контенту. Встановлено, що цифровий маркетинг на європейському ринку характеризується своїм витонченим інтегруванням технологій, аналітики та культурного розмаїття, орієнтований на широкий спектр споживачів з різних країн. Виокремлено ключові ознаки сучасного digital-маркетингу на європейському ринку. Визначено найбільш вагомі переваги digital-маркетингу в умовах воєнного часу. Доведено, що цифровий маркетинг має трансформаційний потенціал для європейського ринку, зокрема через свою здатність цілеспрямовано залучати споживачів у різноманітному просторому регіоні.

Посилання

Juščius, V., Navickas, V., & Jonikas, D. Relationship marketing: theorethical aspects. Business: Theory and Practice, 7(4), 2006, 254-262. https://doi.org/10.3846/btp.2006.31

Dabrowski, D., Brzozowska-Woś, M., Gołąb-Andrzejak, E., & Firgolska, A. Market orientation and hotel performance: The mediating effect of creative marketing programs. Journal of Hospitality and Tourism Management, 41, 2019, 175–183. https://doi.org/10.1016/j.jhtm.2019.10.006

Karnowati, N., & Handayani, E. Mediation role of business performance on entrepreneurship orientation and market orientation to create MSME competitiveness in pandemic times. International Journal of Research in Business and Social Science (2147–4478), 11(6), 2022, 138–147. https://doi.org/10.20525/ijrbs.v11i6.1980

lgarhy, S. D., & Abou-Shouk, M. Effects of entrepreneurial orientation, marketing, and innovation capabilities, on market performance: The mediating effect of sustainable competitive advantage. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 35(6), 2023, 1986–2004. https://doi.org/10.1108/IJCHM-04-2022-0508

Achmad, W. MSMEs empowerment through digital innovation: The key to success of e-commerce in Indonesia. Daengku: Journal of Humanities and Social Sciences Innovation, 3(3), 2023, 469–475. https://doi.org/10.35877/454RI.daengku1742

Dahmiri, D., Junaidi, J., Johannes, J., Yacob, S., & Indrawijaya, S. The impact of market orientation on marketing performance: exploring the moderating role of competitive advantage. Business: Theory and Practice, 25(1), 2024, 164–174. https://doi.org/10.3846/btp.2024.20174

Kaleka, A., & Morgan, N. A. Which competitive advantage(s)? Competitive advantage-market performance relationships in international markets. Journal of International Marketing, 25(4), 2017, 25–49. https://doi.org/10.1509/jim.16.0058

Harjadi, D., Fatmasari, D., & Nurhasanah, A. S. Market orientation and product innovation to increase competitive advantages and its impact on marketing performance. Al-Amwal: Jurnal Ekonomi Dan Perbankan Syari’ah, 12(1), 2020, 12–21. https://doi.org/10.24235/amwal.v1i1.5457

Chin, C. H., Lo, M. C., & Ramayah, T. Market orientation and organisational performance: The moderating role of service quality. Sage Open, 2013, 3(4). https://doi.org/10.1177/2158244013512664

Bivainis, J., & Daukševičiūtė, I. An optimisation model for the marketing programmes of companies. Business: Theory and Practice, 14(3), 2013, 228-239. https://doi.org/10.3846/btp.2013.24

Juščius, V., Navickas, V., & Jonikas, D. (2006). Relationship marketing: theorethical aspects. Business: Theory and Practice, 7(4), 254-262. https://doi.org/10.3846/btp.2006.31 [In English]

Dabrowski, D., Brzozowska-Woś, M., Gołąb-Andrzejak, E., & Firgolska, A. (2019). Market orientation and hotel performance: The mediating effect of creative marketing programs. Journal of Hospitality and Tourism Management, 41, 175–183. https://doi.org/10.1016/j.jhtm.2019.10.006 [In English]

Karnowati, N., & Handayani, E. (2022). Mediation role of business performance on entrepreneurship orientation and market orientation to create MSME competitiveness in pandemic times. International Journal of Research in Business and Social Science (2147–4478), 11(6), 138–147. https://doi.org/10.20525/ijrbs.v11i6.1980 [In English]

lgarhy, S. D., & Abou-Shouk, M. (2023). Effects of entrepreneurial orientation, marketing, and innovation capabilities, on market performance: The mediating effect of sustainable competitive advantage. International Journal of Contemporary Hospitality Management, 35(6), 1986–2004. https://doi.org/10.1108/IJCHM-04-2022-0508 [In English]

Achmad, W. (2023). MSMEs empowerment through digital innovation: The key to success of e-commerce in Indonesia. Daengku: Journal of Humanities and Social Sciences Innovation, 3(3), 469–475. https://doi.org/10.35877/454RI.daengku1742 [In English]

Dahmiri, D., Junaidi, J., Johannes, J., Yacob, S., & Indrawijaya, S. (2024). The impact of market orientation on marketing performance: exploring the moderating role of competitive advantage. Business: Theory and Practice, 25(1), 164–174. https://doi.org/10.3846/btp.2024.20174 [In English]

Kaleka, A., & Morgan, N. A. (2017). Which competitive advantage(s)? Competitive advantage-market performance relationships in international markets. Journal of International Marketing, 25(4), 25–49. https://doi.org/10.1509/jim.16.0058 [In English]

Harjadi, D., Fatmasari, D., & Nurhasanah, A. S. (2020). Market orientation and product innovation to increase competitive advantages and its impact on marketing performance. Al-Amwal: Jurnal Ekonomi Dan Perbankan Syari’ah, 12(1), 12–21. https://doi.org/10.24235/amwal.v1i1.5457 [In English]

Chin, C. H., Lo, M. C., & Ramayah, T. (2013). Market orientation and organisational performance: The moderating role of service quality. Sage Open, 3(4). https://doi.org/10.1177/2158244013512664 [In English]

Bivainis, J., & Daukševičiūtė, I. (2013). An optimisation model for the marketing programmes of companies. Business: Theory and Practice, 14(3), 228-239. https://doi.org/10.3846/btp.2013.24 [In English]

Переглядів статті: 3
Завантажень PDF: 2
Опубліковано
2024-10-28
Як цитувати
Дюк, О., Даляк, Н., & Коневич, С. (2024). DIGITAL-МАРКЕТИНГ НА ЄВРОПЕЙСЬКОМУ РИНКУ: ВИКЛИКИ ВНАСЛІДОК ВІЙНИ В УКРАЇНІ. Економіка та суспільство, (68). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-68-136
Розділ
МАРКЕТИНГ