ІНТЕГРАЦІЯ МАРКЕТИНГОВИХ СТРАТЕГІЙ ТА БІЗНЕС-АНАЛІТИКИ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ ВИХОДУ НА МІЖНАРОДНІ РИНКИ: КОМУНІКАЦІЙНИЙ АСПЕКТ

  • Ольга Євтушок Одеський національний технологічний університет; Одеський державний аграрний університет https://orcid.org/0000-0002-6027-7330
  • Людмила Бахчиванжи Одеський національний технологічний університет; Одеський державний аграрний університет https://orcid.org/0000-0001-8381-9684
  • Леся Донець Одеський національний технологічний університет https://orcid.org/0000-0001-6113-3702
Ключові слова: маркетингові стратегії, міжнародний маркетинг, міжнародний ринок, інвестиції, конкуренція, брендинг, бізнес-аналітика, маркетингові комунікації

Анотація

Глобалізаційні процеси у світовій економіці висувають нові вимоги для забезпечення сталого розвитку бізнесу, особливо для інноваційних компаній, що активно займаються зовнішньоекономічною діяльністю або прагнуть освоїти нові ринки. Необхідність впровадження сучасних маркетингових стратегій, як в українських, так і в зарубіжних компаніях, стала очевидною через потребу переорієнтації бізнесу у відповідь на нові виклики та загрози, викликані наслідками коронакризи та активною цифровою трансформацією в усіх сферах економіки. Метою дослідження є аналіз теоретичних і практичних аспектів формування і вибору міжнародних маркетингових стратегій в контексті сучасних ринкових тенденцій. У статті проаналізовано специфіку розробки сучасних стратегій у міжнародній маркетинговій діяльності з урахуванням ключових ринкових тенденцій. Представлена характеристика найпоширеніших стратегій маркетингу, які використовують компанії при виході на міжнародні ринки.

Посилання

Гриценко О. А. Цифрова економіка: сучасні виклики для економістів та правознавців. Економічна теорія та право. 2018. № 2(33). С. 77‒90.

Куденко Н. В. Стратегічний маркетинг: навч. посіб. Вид. 2-ге, без змін. Київ: КНЕУ, 2006. 152 с.

Лошенюк О. В., Галан Л. В., Посохов І. М. Сучасні стратегії в міжнародному маркетингу. Вчені записки Університету «КРОК». 2022. № 2 (66). С. 123–131.

Пронько Л. М., Токар К. С. Маркетингова стратегія у формуванні конкурентоспроможності підприємства. Ефективна економіка. 2022. № 4. URL: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/4_2022/75.pdf (дата звернення: 15.04.2024).

Решетня О. І. Стратегія міжнародного маркетингу високотехнологічного стартапу: види та підходи до обгрунтування. Ефективна економіка». 2023. № 10. URL: https://www.nayka.com.ua/index.php/ee/article/view/2303/2335 (дата звернення: 15.05.2024).

Струк Н. Р., Капраль О. Р. Маркетингова стратегія підприємства: суть і процес вибору. Економіка та суспільство. 2023. Випуск 55. URL: https://www.economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2927/2848 (дата звернення: 13.06.2024).

Шталь Т.В., Козуб В.О., Нахметов А.Н. Формування міжнародної маркетингової стратегії виходу компанії на зовнішній ринок. БІЗНЕСІНФОРМ. 2018. № 1. С. 345–351.

Циганкова Т. М. Міжнародний маркетинг: теоретичні моделі та бізнес-технології: монографія. Київ : КНЕУ, 2004. 400 с.

Onkvisit S., Shaw J.J. International Marketing. Analysis and strategy : fourth edition, 2004. 619 p.

Hritsenko O. A. (2018) TSifrova ekonomika: suchasni vikliki dlya ekonomistiv ta pravoznavtsiv. [Digital economy: modern challenges for economists and legal scholars]. Ekonomichna teoriya ta pravo, vol. 2(33), pp. 77‒90.

Kudenko N. V. (2006). Stratehichnyi marketynh [Strategic Marketing]. Kyiv: KNEU. 152 p. (in Ukrainian).

Losheniuk O. V., Halan L. V., Posokhov I. M. (2022). Suchasni stratehii v mizhnarodnomu marketynhu [Modern strategies in international marketing]. Vcheni zapysky Universytetu «KROK» – Scientific notes of the «KROK» University, vol. 2(66), pp. 123 –131

Pron`ko L. M., Tokar K. S. (2022) Marketinhova stratehiya u formuvanni konkurentospromozhnosti pidpriyemstva [Marketing strategy in the formation of the competitiveness of the enterprise]. Efektivna ekonomika - Efficient economy, vol. 4. Available at: http://www.economy.nayka.com.ua/pdf/4_2022/75.pdf (in Ukrainian).

Reshetnya O. I. (2023). Stratehiya mizhnarodnoho marketinhu visokotekhnolohichnoho startapu: vidi ta pidkhodi do obhruntuvannya [International marketing strategy of a high-tech startup: types and approaches to justification]. Efektivna ekonomika» - Efficient economy, vol. 10. Available at: https://www.nayka.com.ua/index.php/ee/article/view/2303/2335 (in Ukrainian)

Struk N. R., Kapral` O. R. (2023). Marketinhova stratehiya pidpriyemstva: sut` i protses viboru [Marketing strategy of the enterprise: essence and selection process]. Ekonomika ta suspil`stvo – Economy and society, vol. 55. Available at: https://www.economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/2927/2848 (in Ukrainian).

Shtal, T. V., Kozub, V. O. and Nakhmetov,A.N. (2018). Formuvannya mizhnarodnoyi marketinhovoyi stratehiyi vikhodu kompaniyi na zovnishniy rinok. [The Formation of International Marketing Strategy of Company’s Entry Into the External Market]. Biznesinform – Bisiness information, vol. 1, pp. 345-351 (in Ukrainian).

TSihankova T. M. (2004). Mizhnarodniy marketinh: teoretichni modeli ta biznes-tekhnolohiyi: monohrafiya [International Marketing: Theoretical Models and Business Technologies: Monograph]. Kiyiv : KNEU, 400 p. (in Ukrainian).

Onkvisit S., Shaw J.J. International Marketing (2004). Analysis and strategy: fourth edition. 619 p.

Переглядів статті: 15
Завантажень PDF: 12
Опубліковано
2024-08-26
Як цитувати
Євтушок, О., Бахчиванжи, Л., & Донець, Л. (2024). ІНТЕГРАЦІЯ МАРКЕТИНГОВИХ СТРАТЕГІЙ ТА БІЗНЕС-АНАЛІТИКИ У ЗАБЕЗПЕЧЕННІ ВИХОДУ НА МІЖНАРОДНІ РИНКИ: КОМУНІКАЦІЙНИЙ АСПЕКТ. Економіка та суспільство, (66). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-66-67
Розділ
МАРКЕТИНГ