ВПРОВАДЖЕННЯ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ В ТОРГІВЛІ ТА ОСОБЛИВОСТІ ОБЛІКУ

  • Юлія Сташенко Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана https://orcid.org/0000-0001-6909-4074
  • Олександр Гавриловський Київський національний економічний університет імені Вадима Гетьмана https://orcid.org/0000-0003-1358-9646
Ключові слова: цифрова трансформація, цифровізація, цифрова торгівля, транскордонні транзакції, краудфандинг, онлайн-платформи, контрафактні товари, стандарти біобезпеки

Анотація

Стаття присвячена актуальним питанням визначення цифрової трансформації в торгівлі та особливості обліку. Досліджено поняття та сутність цифрової трансформації в торгівлі, цифрова трансформація торгівлі не тільки полегшує бізнес-процеси, але й відкриває нові можливості для зростання та розвитку бізнесу в усьому світі. Цифрова торгівля включає транскордонні транзакції з товарами та послугами, що здійснюються в цифровому форматі або замовляються в цифровому форматі, які можуть доставлятися як у цифровому, так і у фізичному вигляді. Систематизовано елементи та особливості цифрової трансформації. Цифровізація збільшує масштаби, обсяги та швидкість торгівлі. Здійснено оцінку стану розвитку світової торгівлі. Досліджено тенденції впровадження цифрової трансформації в торгівлі та особливості обліку. Визначено перспективні напрями використання цифрової трансформації в торгівлі.

Посилання

Артем'єва І.О. Виклики та можливості цифрової трансформації економіки. Економіка та управління. 2019. №4. С. 66–73.

Грішнова О.А., Заїчко О.С. Новітні технології в економіці персоналу: новіможливості й нові виклики. Вісник економічної науки України. 2016. № 2 (31). С. 52–57.

Гудзь О.Є. Цифрова економіка: зміна цінностей та орієнтирів управління підприємствами. Економіка. Менеджмент. Бізнес. 2018. №2. С. 4–12.

Іванов М.М. Розвиток маркетингових систем у сучасній цифровій економіці. Цифрова економіка. 2018. С. 141–143.

Карчева Г.Т., Огородня Д.В., Опенько В.А. Цифрова економіка та її впливна розвиток національної та міжнародної економіки. Фінансовий простір. 2017. №3 (27). С.13–21.

Кім Ч.В., Моборн Р. Стратегія блакитного океану. Як створити безхмарний ринковий простір і позбутися конкуренції. Харків: Клуб сімейного дозвілля, 2018. 272 с.

Кірєєв Д.Б. Розвиток цифрової економіки як елемент стратегії суспільного розвитку в Україні. Вчені записки ТНУ ім. В.І. Вернадського. Серія: Державне управління. 2019. Том 30 (69). № 1. С. 38–44.

Клименко І.С. Вплив цифрової економіки на економічний розвиток світу. Науковий журнал. 2018. №7. С. 133–139.

Лісова Р.М. Вплив діджиталізації на бізнес-моделі: етапи та інструменти цифрової трансформації. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2019. №24. С. 114–118.

López González, J. (2019), “Fostering participation in digital trade for ASEAN MSMEs”, OECD Trade Policy Papers, No. 230, OECD Publishing, Paris, https://dx.doi.org/10.1787/63561b11-en. (дата звернення: 29.07.2024)

www.untfsurvey.org (дата звернення 01.08.2024)

Artem'yeva I.O. (2019) Vyklyky ta mozhlyvosti tsyfrovoyi transformatsiyi ekonomiky [Challenges and opportunities of digital transformation of the economy]. Ekonomika ta upravlinnya, no. 4. pp. 66–73.

Hrishnova O.A., Zayichko O.S. (2016) Novitni tekhnolohiyi v ekonomitsi personalu: novimozhlyvosti y novi vyklyky [The latest technologies in personnel economics: new opportunities and new challenges]. Visnyk ekonomichnoyi nauky Ukrayiny, no. 2 (31), pp. 52–57.

Hudzʹ O.YE. (2018) Tsyfrova ekonomika: zmina tsinnostey ta oriyentyriv upravlinnya pidpryyemstvamy [Digital economy: changing values and orientations of enterprise management]. Ekonomika. Menedzhment. Biznes, no.2. pp. 4–12.

Ivanov M.M. (2018) Rozvytok marketynhovykh system u suchasniy tsyfroviy ekonomitsi [Development of marketing systems in the modern digital economy]. Tsyfrova ekonomika, pp. 141–143.

Karcheva H.T., Ohorodnya D.V., Openʹko V.A. (2017) Tsyfrova ekonomika ta yiyi vplyvna rozvytok natsionalʹnoyi ta mizhnarodnoyi ekonomiky [The digital economy and its influential development of the national and international economy]. Finansovyy prostir, no.3 (27), pp.13–21.

Kim CH.V., Moborn R. (2018) Stratehiya blakytnoho okeanu. Yak stvoryty bezkhmarnyy rynkovyy prostir i pozbutysya konkurentsiyi [Blue ocean strategy. How to create a cloudless market space and get rid of competition]. Kharkiv: Klub simeynoho dozvillya, 272 p. (in Ukrainian).

Kiryeyev D.B. (2019) Rozvytok tsyfrovoyi ekonomiky yak element stratehiyi suspilʹnoho rozvytku v Ukrayini [The development of the digital economy as an element of the social development strategy in Ukraine]. Vcheni zapysky TNU im. V.I. Vernadsʹkoho. Seriya: Derzhavne upravlinnya. Tom 30 (69). no. 1. pp. 38–44.

Klymenko I.S. (2018) Vplyv tsyfrovoyi ekonomiky na ekonomichnyy rozvytok svitu [The influence of the digital economy on the economic development of the world]. Naukovyy zhurnal, no7. pp. 133–139.

Lisova R.M. (2019) Vplyv didzhytalizatsiyi na biznes-modeli: etapy ta instrumenty tsyfrovoyi transformatsiyi [Impact of digitalization on business models: stages and tools of digital transformation]. Naukovyy visnyk Uzhhorodsʹkoho natsionalʹnoho universytetu, no. 24. pp. 114–118.

López González, J. (2019), “Fostering participation in digital trade for ASEAN MSMEs”, OECD Trade Policy Papers, No. 230, OECD Publishing, Paris, DOI:https://dx.doi.org/10.1787/63561b11-en. (accessed July 29, 2024)

www.untfsurvey.org (accessed August 01, 2024)

Переглядів статті: 23
Завантажень PDF: 16
Опубліковано
2024-07-29
Як цитувати
Сташенко, Ю., & Гавриловський, О. (2024). ВПРОВАДЖЕННЯ ЦИФРОВОЇ ТРАНСФОРМАЦІЇ В ТОРГІВЛІ ТА ОСОБЛИВОСТІ ОБЛІКУ. Економіка та суспільство, (65). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-65-20
Розділ
ОБЛІК І ОПОДАТКУВАННЯ