ОМНІКАНАЛЬНИЙ МАРКЕТИНГ: СТВОРЕННЯ ЦІЛІСНОЇ ВЗАЄМОДІЇ МІЖ БРЕНДОМ ТА СПОЖИВАЧЕМ

  • Ольга Коротун Національний університет водного господарства та природокористування https://orcid.org/0000-0002-5628-8301
  • Сергій Збирит Національний університет водного господарства та природокористування https://orcid.org/0009-0005-7654-2185
  • Андрій Мартинюк Національний університет водного господарства та природокористування https://orcid.org/0009-0009-0511-8618
Ключові слова: омніканальна стратегія, інтегровані маркетингові комунікації (ІМК), цифрові маркетингові канали, поведінка споживачів, залученість до бренду, автоматизація маркетингу

Анотація

У статті досліджуються теоретичні та практичні аспекти омніканального маркетингу, спрямованого на створення цілісної взаємодії між брендом та споживачем. Огляд наукових праць відомих експертів, таких як Ф. Котлер, Д. Шульц, К. Філлз, та українських дослідників, показує важливість інтегрованих маркетингових комунікацій у сучасному конкурентному середовищі. Особлива увага приділяється ролі цифрових каналів у створенні персоналізованих і ефективних маркетингових стратегій. Стаття аналізує приклади успішного застосування омніканального підходу, підкреслюючи його переваги у формуванні довгострокових відносин з клієнтами та підвищенні їх лояльності. Впровадження омніканального маркетингу дозволяє компаніям забезпечити нерозривний зв'язок зі споживачами через різні канали комунікації, що сприяє покращенню маркетингових результатів та зміцненню конкурентних позицій на ринку.

Посилання

Schultz D. E Integrated Marketing Communications. Journal of Promotion Management. 1992. № 1(1). P. 99–104. DOI: https://doi.org/10.1300/J057v01n01_07

Schultz D. E. The revolution and the following evolution of integrated marketing communications. Vita e pensiero. Comunicazioni sociali. GEN./APR., 2005. Р. 1–11.

Fill C. Marketing communications: interactivity, communities and content. Harlow : Pearson. 2009. 1000 p.

Бажеріна К. В., Гнітецький Є. В. Особливості формування інтегрованих маркетингових комунікацій для інноваційних товарів. Економіка. Управління. Інновації. Серія: Економічні науки. 2010. № 2. URL: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eui_2010_2_4 (дата звернення: 29.04.2024)

Гуменна О. В. Сучасні інструменти цифрового маркетингу в системі інтегрованих маркетингових комунікацій. Наукові записки НаУКМА. Економічні науки. 2016. № 1(1). С. 48–53. DOI: https://doi.org/10.18523/2519-4739112016124787

Кузьмак О. Маркетингова комунікаційна політика як інструмент забезпечення конкурентних позицій підприємства в умовах ірраціональної поведінки споживачів. Економічний форум. 2022. № 1(4). С. 74–82. DOI: https://doi.org/10.36910/6775-2308-8559-2022-4-9

Герчаківський О. Аналіз впливу маркетингових комунікацій на споживачів в ритейлі: переваги та недоліки інтегрованої маркетингової стратегії. Академічні візії. 2023 № 17. URL: https://www.academy-vision.org/index.php/av/article/view/244, (дата звернення: 05.04.2024)

Решетілова Т., Дронова Т., Пілова К. Формування маркетингових комунікаційних каналів для просування інноваційних товарів на промисловому ринку. Актуальні аспекти розвитку суб'єктів підприємництва в умовах глобальної економіки: моногр. Дніпро : Видавець Біла К. О., 2021. 416 с.

Лапчук Я. С., Дуб М. Г. Теоретико-методичні аспекти формування механізму управління маркетинговими комунікаціями підприємств в умовах цифровізації. Маркетинг і цифрові технології. 2024. № 1(8). С. 109–122. URL: https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/351, (дата звернення: 23.04.2024)

Жалдак Г. П., Бичковська А. А. (2019). Інтегровані маркетингові комунікації як чинник ефективного розвитку підприємств. Європейський науковий журнал Економічних та Фінансових інновацій. 2019. № 2(4). С. 4–13. DOI: https://doi.org/10.32750/2019-0201

Терентʼєва Н.В., Павельчук Є.О. Інтегровані маркетингові комунікації як чинник ефективного розвитку підприємства. Вісник Хмельницького національного університету. 2021. № 6. Том 1. С. 249–252. DOI: 10.31891/2307-5740-2021-300-6

Mediately (2023). Omnichannel Pharma Marketing Strategies: Driving Success in the Digital Era. URL: https://blog.mediately.co/omnichannel-pharma, (дата звернення: 20.04.2024)

Fois D. (2018). Omnichannel CX: How To Overcome Technology's Artificial Divide And Succeed At Being Seamless. URL: https://www.forbes.com/sites/forbestechcouncil/2018/06/15/omnichannel-cx-how-to-overcometechnologys-artificial-divide-and-succeed-at-being-seamless/?sh=5a6d9fff3205, (дата звернення: 26.04.2024)

What is omnichannel marketing? URL: https://www.mckinsey.com/featured-insights/mckinsey-explainers/what-is-omnichannel-marketing, (дата звернення: 27.04.2024)

What is multi-touch attribution (MTA)? URL: https://www.adjust.com/glossary/multi-touch-attribution/, (дата звернення: 30.04.2024)

What is lifetime value? URL: https://www.optimizely.com/optimization-glossary/lifetime-value/, (дата звернення: 25.04.2024)

Schultz D. E Integrated Marketing Communications. Journal of Promotion Management. 1992. № 1(1). pp. 99–104. DOI: https://doi.org/10.1300/J057v01n01_07

Schultz D. E. The revolution and the following evolution of integrated marketing communications. Vita e pensiero. Comunicazioni sociali. GEN./APR., 2005. pp. 1–11.

Fill C. Marketing communications: interactivity, communities and content. Harlow : Pearson. 2009. 1000 p.

Bazherina K. V., Hnitets'kyj Ye. V. (2010) Osoblyvosti formuvannia intehrovanykh marketynhovykh komunikatsij dlia innovatsijnykh tovariv [Features of the formation of integrated marketing communications for innovative products] Ekonomika. Upravlinnia. Innovatsii. Seriia: Ekonomichni nauky. № 2. Available at: http://nbuv.gov.ua/UJRN/eui_2010_2_4 (accessed: 29.04.2024)

Humenna O. V. (2016) Suchasni instrumenty tsyfrovoho marketynhu v systemi intehrovanykh marketynhovykh komunikatsij [Modern digital marketing tools in the system of integrated marketing communications] Naukovi zapysky NaUKMA. Ekonomichni nauky. № 1(1). pp. 48–53. DOI: https://doi.org/10.18523/2519-4739112016124787

Kuz'mak O. (2022) Marketynhova komunikatsijna polityka iak instrument zabezpechennia konkurentnykh pozytsij pidpryiemstva v umovakh irratsional'noi povedinky spozhyvachiv [Marketing communications policy as a tool for ensuring competitive positions of an enterprise in the context of irrational consumer behavior] Ekonomichnyj forum. № 1(4). pp. 74–82. DOI: https://doi.org/10.36910/6775-2308-8559-2022-4-9

Herchakivs'kyj O. (2023) Analiz vplyvu marketynhovykh komunikatsij na spozhyvachiv v rytejli: perevahy ta nedoliky intehrovanoi marketynhovoi stratehii [Analysis of the impact of marketing communications on consumers in retail: advantages and disadvantages of an integrated marketing strategy] Akademichni vizii. № 17. Available at: https://www.academy-vision.org/index.php/av/article/view/244, (accessed: 05.04.2024)

Reshetilova T., Dronova T., Pilova K. (2021) Formuvannia marketynhovykh komunikatsijnykh kanaliv dlia prosuvannia innovatsijnykh tovariv na promyslovomu rynku [Formation of marketing communication channels for promoting innovative products on the industrial market] Aktual'ni aspekty rozvytku sub'iektiv pidpryiemnytstva v umovakh hlobal'noi ekonomiky: monohr. Dnipro : Vydavets' Bila K. O., 416 p.

Lapchuk Ya. S., Dub M. H. (2024) Teoretyko-metodychni aspekty formuvannia mekhanizmu upravlinnia marketynhovymy komunikatsiiamy pidpryiemstv v umovakh tsyfrovizatsii [Theoretical and methodological aspects of forming the mechanism of managing marketing communications of enterprises in the context of digitalization] Marketynh i tsyfrovi tekhnolohii. № 1(8). pp. 109–122. URL: https://mdt-opu.com.ua/index.php/mdt/article/view/351, (accessed: 23.04.2024)

Zhaldak H. P., Bychkovs'ka A. A. (2019). Intehrovani marketynhovi komunikatsii iak chynnyk efektyvnoho rozvytku pidpryiemstv [Integrated marketing communications as a tool for effective enterprise development] Yevropejs'kyj naukovyj zhurnal Ekonomichnykh ta Finansovykh innovatsij. № 2(4). pp. 4–13. DOI: https://doi.org/10.32750/2019-0201

Terentʼieva N.V., Pavel'chuk Ye.O. Intehrovani marketynhovi komunikatsii iak chynnyk efektyvnoho rozvytku pidpryiemstva [Integrated marketing communications as a tool for effective enterprise development] Visnyk Khmel'nyts'koho natsional'noho universytetu. 2021. № 6. Vol. 1. pp. 249–252. DOI: 10.31891/2307-5740-2021-300-6

Mediately (2023). Omnichannel Pharma Marketing Strategies: Driving Success in the Digital Era. URL: https://blog.mediately.co/omnichannel-pharma, (accessed: 20.04.2024)

Fois D. (2018). Omnichannel CX: How To Overcome Technology's Artificial Divide And Succeed At Being Seamless. URL: https://www.forbes.com/sites/forbestechcouncil/2018/06/15/omnichannel-cx-how-to-overcometechnologys-artificial-divide-and-succeed-at-being-seamless/?sh=5a6d9fff3205, (accessed: 26.04.2024)

What is omnichannel marketing? URL: https://www.mckinsey.com/featured-insights/mckinsey-explainers/what-is-omnichannel-marketing, (accessed: 27.04.2024)

What is multi-touch attribution (MTA)? URL: https://www.adjust.com/glossary/multi-touch-attribution/, (accessed: 30.04.2024)

What is lifetime value? URL: https://www.optimizely.com/optimization-glossary/lifetime-value/, (accessed: 25.04.2024)

Переглядів статті: 43
Завантажень PDF: 69
Опубліковано
2024-05-27
Як цитувати
Коротун, О., Збирит, С., & Мартинюк, А. (2024). ОМНІКАНАЛЬНИЙ МАРКЕТИНГ: СТВОРЕННЯ ЦІЛІСНОЇ ВЗАЄМОДІЇ МІЖ БРЕНДОМ ТА СПОЖИВАЧЕМ. Економіка та суспільство, (63). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-63-20
Розділ
МАРКЕТИНГ