СТРАТЕГІЧНІ ІМПЕРАТИВИ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ АГРАРНОГО СЕКТОРУ УКРАЇНИ ЯК ОСНОВИ ЙОГО РЕЗИЛЬЄНТНОСТІ

Ключові слова: аграрний сектор, стратегування, інновації, розвиток, сталий розвиток, резильєнтність

Анотація

Стаття присвячена актуальним питанням розвитку нових підходів до розробки та реалізації стратегій інноваційного розвитку аграрних підприємств. Обґрунтовано, що сучасний інноваційний розвиток має забезпечити перехід аграрного сектору від сировинної на продовольчу модель, засновану на глибокій переробці сільськогосподарської продукції і виробництві харчових продуктів з високою доданою вартістю. З урахуванням глобалізаційних та інтеграційних процесів доведено важливість дотримання принципів сталого розвитку в інноваційній діяльності, необхідність орієнтації на провідні цифрові та біотехнології, на основі чого утворюватимуться можливості вибудувати високотехнологічний та відповідальний агробізнес, стійкий до майбутніх викликів та шоків. Визначено стратегічні імперативи та відповідні завдання для їх імплементації, що забезпечить його прискорений розвиток та резильєнтність.

Посилання

Becker, T, B Eichengreen, Y Gorodnichenko, S Guriev, S Johnson, T Mylovanov, K Rogoff and B Weder Di Mauro (eds) (2022) A Blueprint for the Reconstruction of Ukraine. CEPR Press, Paris & London. URL: https://cepr.org/publications/books-and-reports/blueprint-reconstruction-ukraine

«Велика агропереробка»: як збільшити додану вартість в агросекторі. URL: https://www.epravda.com.ua/columns/2022/06/22/688436/

Бреус, С., & Дудник, О. (2023). Роль та значення інновацій у формуванні стратегій розвитку підприємств агропромислового комплексу України. Економіка та суспільство, (50). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-50-68

Вдовенко Н. М., (2023). Наукові підходи до інноваційного розвитку агропромислового комплексу на засадах інституціоналізації в умовах міжнародної інтеграції. Академічні візії, (20). URL: https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/622

Висновок за результатами опитування фермерів в Україні. URL: https://urb.org.ua/wp-content/uploads/2023/03/Farmers_Help_Final_06.03.pdf

Гончаренко, О., & Балацький, О. (2024). Інноваційні засади трансформації бізнес-моделей в аграрному виробництві. Економіка та суспільство, (59). DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-59-117

Гончаренко, О., Ненахова, М., Бокоч, О., & Владіміров, І. (2023). Інноваційні тренди розвитку суб’єктів агропромислового виробництва. Food Industry Economics, 15(2). DOI: https://doi.org/10.15673/fie.v15i2.2676

Гуторова О. О., Гуторов О. Особливості розвитку та напрями

удосконалення інноваційної діяльності в АПК. Аграрні інновації. 2023. № 17. С. 211–217. URL: http://agrarian-innovations.izpr.ks.ua/index.php /agrarian/article/view/385/414

Жегус О. В. Маркетинг можливостей як сучасна концепція розвитку суб’єктів господарювання в умовах глобальних викликів. Бізнес Інформ. 2023. №8. C. 300–308. DOI: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2023-8-300-308

Прокопишин, О., Полегенька, М., & Жидовська, Н. (2023). Інноваційні стратегії розвитку агробізнесу України в післявоєнний період. Вісник Львівського національного університету природокористування. Серія Економіка АПК, (30), 33–37. URL: https://doi.org/10.31734/economics2023.30.033

Савицька Н. Л., Жегус О. В., Михайлова М. В. Концептуальні засади контролю маркетингової діяльності в системі адаптаційного управління підприємством. Економічний простір. 2015. № 100. С. 161-170. URL: http://irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=ecpros_2015_100_17

Савицька, Н.Л., Афанасьєва, О.П. Маркетингова політика підприємств на вітчизняному ринку м’яса та м’ясопродуктів : монографія: Видавництво Іванченка І. С., 2017. 344 с. URL: https://repo.btu.kharkov.ua/handle/123456789/21812

Савицька Н.Л. Основні тенденції суб’єктності в умовах становлення економіки знань. Проблеми економіки. 2012. № 1. С. 20–23. URL: https://www.problecon.com/export_pdf/problems-of-economy-2012-1_0-pages-20_23.pdf

Сільське господарство України за 2022 рік. Статистичний збірник. 2023. URL: https://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/2023/zb/09/S_gos_22.pdf

Хахула Б. В. Інновації, як чинник прискорення науково-технічного прогресу в аграрному секторі України. Агросвіт. 2022. № 9-10. С. 79–85. DOI: 10.32702/2306-6792.2022.9-10.79

Becker, T, B Eichengreen, Y Gorodnichenko, S Guriev, S Johnson, T Mylovanov, K Rogoff and B Weder Di Mauro (eds) (2022) A Blueprint for the Reconstruction of Ukraine. CEPR Press, Paris & London. Available at: https://cepr.org/publications/books-and-reports/blueprint-reconstruction-ukraine

«Velyka ahropererobka»: yak zbilshyty dodanu vartist v ahrosektori ["Large-scale" agro-processing: how to increase added value in the agricultural sector] Available at: https://www.epravda.com.ua/columns/2022/06/22/688436/

Breus S., Dudnyk O. (2023). Rol ta znachennia innovatsii u formuvanni stratehii rozvytku pidpryiemstv ahropromyslovoho kompleksu Ukrainy. [The role and significance of innovations in the formation of strategies for the development of enterprises of the agro-industrial complex of ukraine] Ekonomika ta suspilstvo. vol. 50. Available at: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-50-68

Vdovenko, N. M. (2023). Naukovi pidkhody do innovatsiinoho rozvytku ahropromyslovoho kompleksu na zasadakh instytutsionalizatsii v umovakh mizhnarodnoi intehratsii [Scientific approaches to innovative development of the agro-industrial complex based on institutionalization principles in the context of international integration]. Akademichni vizii. vol. 20. Available at: https://academy-vision.org/index.php/av/article/view/622

Vysnovok za rezultatamy opytuvannia fermeriv v Ukraini [Conclusion based on the results of a survey of farmers in Ukraine]. Available at: https://urb.org.ua/wp-content/uploads/2023/03/Farmers_Help_Final_06.03.pdf

Honcharenko O., Вalatskyi O. (2024). Innovatsiini zasady transformatsii biznes-modelei v ahrarnomu vyrobnytstvi [Innovative principles of transformation business models in agricultural production] Ekonomika ta suspilstvo. vol. 59. Available at: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-59-117

Honcharenko, O., Nenakhova, M., Bokoch, O., & Vladimirov, I. (2023). Innovatsiini trendy rozvytku subiektiv ahropromyslovoho vyrobnytstva [Innovative trends in the development of agricultural production subjects] Food Industry Economics, vol. 15(2). Available at: https://doi.org/10.15673/fie.v15i2.2676

Hutorova O.O., Gutorov O.I. (2023) Osoblyvosti rozvytku ta napriamy udoskonalennia innovatsiinoi diialnosti v APK [Features of development and directions of improvement of innovation activity in the agro-industrial complex]. Ahrarni innovatsii. vol.

, pp. 211-217. Available at: http://agrarian-innovations.izpr.ks.ua/index.php/agrarian/article/view/385/414

Zhehus O. (2023) Marketynh mozhlyvostei yak suchasna kontseptsiia rozvytku subiektiv hospodariuvannia v umovakh hlobalnykh vyklykiv [Marketing of Opportunities as a Modern Concept for Business Development under the Conditions of Global Challenges]. Biznes Inform. vol. 8. pp. 300–308. Available at: https://doi.org/10.32983/2222-4459-2023-8-300-308

Prokopyshyn О., Polehenka М., & Zhydovska Н. (2023) Innovatsiini stratehii rozvytku ahrobiznesu ukrainy v pisliavoiennyi period [Innovative strategies for ukrainian agribusiness development in the postwar period]. Bulletin of Lviv National Environmental University. Series "AIC Economics", vol. 30, pp. 33–37. DOI: https://doi.org/10.31734/economics2023.30.033

Savytska N. L., Zhehus O. V., Mykhailova M. V. (2015) Kontseptualni zasady kontroliu marketynhovoi diialnosti v systemi adaptatsiinoho upravlinnia pidpryiemstvom [Conceptual principles of marketing activity control in the adaptive management system of an enterprise]. Ekonomichnyi prostir. vol. 100, рр. 161–170. Available at: http://irbis-nbuv.gov.ua/cgi-bin/irbis_nbuv/cgiirbis_64.exe?I21DBN=LINK&P21DBN=UJRN&Z21ID=&S21REF=10&S21CNR=20&S21STN=1&S21FMT=ASP_meta&C21COM=S&2_S21P03=FILA=&2_S21STR=ecpros_2015_100_17

Savytska, N.L., Afanasieva, O.P. (2017) Marketynhova polityka pidpryiemstv na vitchyznianomu rynku miasa ta miasoproduktiv: monohrafiia [Marketing policy of enterprises in the domestic meat and meat products market: monograph]. Kharkіv: Vydavnytstvo «Ivanchenko I. S.», 344 р. (in Ukrainian)

Savytska N.L. (2012) Osnovni tendentsii subiektnosti v umovakh stanovlennia ekonomiky znan. [Main trends of subjectivity in the conditions of the knowledge economy formation. Economic issues]. Problemy ekonomiky. vol. 1, рр. 20–23. Available at: https://www.problecon.com/export_pdf/problems-of-economy-2012-1_0-pages-20_23.pdf

Silske hospodarstvo Ukrainy za 2022 rik. Statystychnyi zbirnyk. 2023. [Ukrainian Agriculture in 2022. Statistical Compilation. 2023] Available at: https://www.ukrstat.gov.ua/druk/publicat/kat_u/2023/zb/09/S_gos_22.pdf

Khakhula B. V. (2022) Innovatsii, yak chynnyk pryskorennia naukovo-tekhnichnoho prohresu v ahrarnomu sektori Ukrainy [Innovation as an accelerating factor of scientific and technical progress in the agricultural sector of Ukraine]. Ahrosvit. vol. 9–10, рр. 79–85. DOI: 10.32702/2306-6792.2022.9-10.79

Переглядів статті: 42
Завантажень PDF: 35
Опубліковано
2024-03-26
Як цитувати
Жегус , О., & Давиденко, В. (2024). СТРАТЕГІЧНІ ІМПЕРАТИВИ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ АГРАРНОГО СЕКТОРУ УКРАЇНИ ЯК ОСНОВИ ЙОГО РЕЗИЛЬЄНТНОСТІ. Економіка та суспільство, (61). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-61-23
Розділ
ЕКОНОМІКА