ФОРМУВАННЯ СТРАТЕГІЇ ЦИФРОВІЗАЦІЇ СУБ’ЄКТА ГОТЕЛЬНОГО БІЗНЕСУ
Анотація
Стаття присвячена розгляду стратегії цифровізації суб’єкта готельного бізнесу. Зважаючи на кризові обставини в нашій країні пов’язані із адаптацією до світової пандемії та повномасштабного військового вторгнення в Україну, готельний бізнес зазнав значних негативних впливів. Відтак, є необхідність впровадження сучасних технологій, характерних для світового ринку – цифровізації. Метою статті є обґрунтування процесів формування стратегій цифровізації суб’єкта готельного бізнесу. За результатами аналізу наукових досліджень відомих вчених в сфері туристичного та готельного бізнесу можна зробити висновки про достатній науковий інтерес до проблем цифровізації в цій сфери. В роботі сформовано системне бачення складових запровадження стратегій цифровізації суб’єктами готельного бізнесу України. В рамках чого розкрито основні чинники, що впливають на необхідність запровадження стратегій цифровізації, які розглядаються як з точки зору тригерів та потреб готелю так із з точки зору процесного підходу: на етапах формування, реалізації та моніторингу. Обґрунтовано також сфери охоплення цією стратегією: потреби і очікування гостей, технологічна інфраструктура, організаційне оформлення, онлайн присутність, цифрові послуги для гостей, аналітика та вимірювання результатів, безпека та захист даних. Визначено також групи параметрів для оцінки стратегій цифровізації: економічні, соціальні, екологічні, політичні, технологічні, ринкові. Зроблено висновки, що для ефективного функціонування суб’єкта готельного бізнесу та підвищення його конкурентоспроможності необхідним є впровадження стратегії цифровізації.
Посилання
Bolton, R.N., McColl-Kennedy, J.R., Cheung, L., Zaki, M. (2018) Customer experience challenges: bringing together digital, physical and social realms. Journal of Service Management. 29(1). DOI: 10.1108/JOSM-04-2018-0113
Bosovska, M., Boiko, M., Bovsh, L., Okhrimenko A. and Vedmid, N. (2023). Foresight (prevision) of development of the tourist systemin Ukraine. Problems and Perspectives in Management, 21(4), 696-712. doi:10.21511/ppm.21(4).2023.52
Buhalis, D. (2019). Technology in tourism-from information communication technologies to eTourism and smart tourism towards ambient intelligence tourism: a perspective article, Tourism Review, Vol. 75(1). DOI: https://doi.org/10.1108/TR-06-2019-0258
Filieri, R., D’Amico, E., Destefanis, A., Paolucci, E. and Raguseo, E. (2021). Artificial intelligence (AI) for tourism: an European-based study on successful AI tourism start-ups, International Journal of Contemporary Hospitality Management, Vol. 33 No. 11, pp. 4099–4125. DOI: https://doi.org/10.1108/IJCHM-02-2021-0220
Köseoglu, M. A., Altin, M., Chan, E., Aladag, O.F. (2020). What are the key success factors for strategy formulation and implementation? Perspectives of managers in the hotel industry. International Journal of Hospitality Management. 89. DOI: https://doi.org/10.1016/j.ijhm.2020.102574
Bolton, R.N., McColl-Kennedy, J.R., Cheung, L., Zaki, M. (2018) Customer experience challenges: bringing together digital, physical and social realms. Journal of Service Management. 29(1). DOI: 10.1108/JOSM-04-2018-0113
Sigala, S. (2018). New technologies in tourism: From multi-disciplinary to anti-disciplinary advances and trajectories. Tourism Management Perspectives. 25. 151–155 DOI:https://doi.org/10.1016/j.tmp.2017.12.003
YouControl. Ofitsiinyi sait [Official site]. https://youcontrol.com.ua/
Zaragoza-Sáez, P., Marco-Lajara, B., Úbeda-García, M., Manresa-Marhuenda, E. (2024). Exploratory and co-exploratory innovation. The mediating role of digitalization on competitiveness in the hotel industry. Technological Forecasting and Social Change. 199. DOI:https://doi.org/10.1016/j.techfore.2023.123069
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.