ПІДВИЩЕННЯ ЯКОСТІ ОСВІТНІХ ПОСЛУГ ЯК ОСНОВНИЙ СТРАТЕГІЧНИЙ НАПРЯМ РОЗВИТКУ ВИЩОЇ ТА ФАХОВОЇ ПЕРЕДВИЩОЇ ОСВІТИ
Анотація
Метою дослідження є дослідити та запропонувати стратегії покращення якості освітніх послуг як основного стратегічного напряму розвитку закладів вищої та фахової передвищої освіти. Стаття спрямована на розгляд різних аспектів освіти, включаючи розробку навчальної програми, методологію викладання та служби підтримки студентів, з головною метою: сприяти інституційному зростанню та досконалості, зрозуміти поточний стан освітніх послуг у закладах вищої та фахової передвищої освіти шляхом ретельного вивчення та оцінки; визначити ключові сфери удосконалення освітніх послуг, конкретні сфери, які потребують удосконалення, такі як розробка навчальних програм, методології викладання та служби підтримки студентів, щоб підвищити загальну якість освіти; встановити зв’язок між якісною освітою та результатами; підкреслити зв’язок між якісними освітніми послугами та позитивними інституційними результатами, демонструючи важливість інвестування в освіту для довгострокового розвитку економіки; надати всебічний і дієвий план, якому вищі та заклади фахової передвищої освіти можуть слідувати для підвищення якості своїх освітніх послуг; налагодити процеси сприяння культурі постійного вдосконалення та довгострокового зростання закладів освіти.
Посилання
Калінічева, Г.І. (2021) Управління знаннями та інформацією як чинник забезпечення якості вищої освіти: зарубіжний досвід. Неперервна професійна освіта: теорія і практика, (4 (69)), 76¬85.
Лопушняк Г.С., Рибчанська Х. В. Вища освіта України: державне регулювання та перспективи розвитку : монографія. Львів : Ліга Прес», 2018. 283 с.
Лопушняк Г.С. Економічні, правові, інформаційні та гуманітарні проблеми розвитку України в постстабілізаційний період. Матеріали наукової конференції професорсько-викладацького складу (Тернопіль, 16 квітня 2008 року). – Тернопіль: Тернопільський національний економічний університет, 2008. С 78¬80.
Біггс, Дж., Танг, К. (2011) Викладання для якісного навчання в університеті. McGraw-Hill Education (Великобританія).
Гіббс Г. та Сімпсон К. (2004) Умови, за яких оцінювання сприяє навчанню учнів. Навчання та викладання у вищій освіті, 1(1), 3¬31.
Асоціації зі стратегії вищої освіти. (2019). Глобальний рейтинг вищої освіти 2019: стабільність посередині. Отримано з [посилання на звіт].
Кілінг, Р. П. (2006) Навчання переглянуто: акцент на студентському досвіді в усьому кампусі. NASPA-Адміністратори зі студентських справ у вищій освіті.
Агентство із забезпечення якості вищої освіти (QAA). (2018) Кодекс якості вищої освіти Великобританії: Частина B: Забезпечення та підвищення академічної якості. Отримано з [посилання на документ].
Адамс Р. та Вінчестер І. (2019) Покращення освітніх послуг: фокус на розробці навчальної програми. Journal of Higher Education Excellence, 15(3), 45¬67.
Сміт, А.Б., Джонс, К.Д. (2020) Трансформаційні методики навчання у вищій освіті: комплексний огляд. Журнал навчання та навчання, 25 (2), 89¬108.
Джонсон, М., і Андерсон, К. (2018). Служби підтримки студентів: стратегії цілісного розвитку. Міжнародний журнал освітніх послуг, 12(4), 123¬145.
Браун, Л., Міллер, Дж. (2021) Розвиток вищої освіти: висновки з порівняльного аналізу глобальних установ. Огляд освітнього лідерства, 36(1), 78¬96.
ЮНЕСКО. (2019) Глобальні тенденції у вищій освіті: звіт про поточні події. Отримано з [посилання на звіт].
Вангеліс Цілігіріс, Крістофер Хілл. Дослідження вищої освіти, Том 46, 2021 Сторінки (2021) 228-244 Перспективна модель для узгодження якості освіти та досвіду студентів у міжнародній вищій освіті DOI https://doi.org/10.1080/03075079.2019.1628203
Юсуф, Фуртасан Алі (2023) Повне управління якістю (TQM) і якість вищої освіти: дослідження мета-аналізу. International Journal of Instruction, 16 (2). С. 161¬178. ISSN 1308-1470.
ВСП «Оптико-механічний фаховий коледж Київського національного університету імені Тараса Шевченка»: індикатори розвитку коледжної освіти на прикладі спеціальності «Журналістика» URL: https://onedrive.live.com/?authkey=%21AKeapcLxpOCN8qs&id=AA7825D87155CC49%212412&cid=AA7825D87155CC49&parId=root&parQt=sharedby&parCid=UnAuth&o=OneUp.
Зацерківна, М. (2023) Цифровізація освіти та маркетинг освітніх послуг в умовах збройної агресії російської федерації проти України. Цифрова платформа: інформаційні технології в соціокультурній сфері, 6(1), 43–52. DOI: https://doi.org/10.31866/2617-796X.6.1.2023.283941.
Kalinicheva, G.I. (2021) Upravlinnia znanniamy ta informatsiieiu yak chynnyk zabezpechennia yakosti vyshchoi osvity: zarubizhnyi dosvid. Neperervna profesiina osvita: teoriia i praktyka [Knowledge and information management as a factor in ensuring the quality of higher education: foreign experience. Continuing professional education: theory and practice] (4 (69)), 76-85.
Lopushnyak G.S., Rybchanska H.V.(2018) Vyshcha osvita Ukrainy: derzhavne rehuliuvannia ta perspektyvy rozvytku : monohrafiia [Higher education of Ukraine: state regulation and development prospects: monograph.] Lviv: Liga Press", 283 p.
Lopushnyak G.S. (2008) Ekonomichni, pravovi, informatsiini ta humanitarni problemy rozvytku Ukrainy v poststabilizatsiinyi period. Materialy naukovoi konferentsii profesorsko-vykladatskoho skladu [Economic, legal, information and humanitarian problems of the development of Ukraine in the post-stabilization period. Materials of the scientific conference of the teaching staff] (Ternopil, April 16, 2008). – Ternopil: Ternopil National University of Economics, P 78¬80.
Biggs, J., & Tang, C. (2011) Vykladannia dlia yakisnoho navchannia v universyteti[ Teaching for quality learning at university] McGraw-Hill Education (UK).
Gibbs, G., & Simpson, C. (2004) Umovy, za yakykh otsiniuvannia spryiaie navchanniu uchniv. Navchannia ta vykladannia u vyshchii osviti [Conditions under which assessment supports students’ learning. Learning and Teaching in Higher Education] 1(1), 3¬31.
Asotsiatsii zi stratehii vyshchoi osvity. (2019) Hlobalnyi reitynh vyshchoi osvity 2019: stabilnist poseredyni. Otrymano z [posylannia na zvit].[Higher Education Strategy Associates.] Global Higher Education Rankings 2019: Stability in the Middle. Retrieved from [Link to the report].
Keeling, R. P. (2006) Navchannia perehlianuto: aktsent na studentskomu dosvidi v usomu kampusi. NASPA-Administratory zi studentskykh sprav u vyshchii osviti. [Learning Reconsidered: A Campus-Wide Focus on the Student Experience. NASPA-Student Affairs Administrators in Higher Education]
Ahentstvo iz zabezpechennia yakosti vyshchoi osvity (QAA). (2018) Kodeks yakosti vyshchoi osvity Velykobrytanii: Chastyna B: Zabezpechennia ta pidvyshchennia akademichnoi yakosti. Otrymano z [posylannia na dokument].[Quality Assurance Agency for Higher Education (QAA). (2018). UK Quality Code for Higher Education: Part B: Assuring and enhancing academic quality. Retrieved from [Link to the document].
Adams, R., & Winchester, I. (2019) Pokrashchennia osvitnikh posluh: fokus na rozrobtsi navchalnoi prohramy. [Enhancing Educational Services: A Focus on Curriculum Development. Journal of Higher Education Excellence] 15(3), 45¬67.
Smith, A. B., & Jones, C. D. (2020) Transformatsiini metodyky navchannia u vyshchii osviti: kompleksnyi ohliad. [Transformative Teaching Methodologies in Higher Education] Zhurnal navchannia ta navchannia -Comprehensive Review. Teaching and Learning Journal, 25(2), 89¬108.
Johnson, M., & Anderson, K. (2018) Sluzhby pidtrymky studentiv: stratehii tsilisnoho rozvytku. [Support Services: Strategies for Holistic Development] Mizhnarodnyi zhurnal osvitnikh posluh -Student International Journal of Educational Services, 12(4), 123¬145.
Brown, L., & Miller, J. (2021) Rozvytok vyshchoi osvity: vysnovky z porivnialnoho analizu hlobalnykh ustanov. Ohliad osvitnoho liderstva [Advancing Higher Education: Insights from a Comparative Analysis of Global Institutions. Educational Leadership Review] 36(1), 78¬96.
UNESCO. (2019) Hlobalni tendentsii u vyshchii osviti: zvit pro potochni podii. Otrymano z [posylannia na zvit].[Global Trends in Higher Education: A Report on Current Developments. Retrieved from] [Link to the report].
Vangelis Tsiligiris, Christopher HillA. (2021) Doslidzhennia vyshchoi osvity, Perspektyvna model dlia uzghodzhennia yakosti osvity ta dosvidu studentiv u mizhnarodnii vyshchii osviti [Studies in Higher Education Prospective model for aligning educational quality and student experience in international higher education] Volume 46, 2021 Pages 228¬244 DOI: https://doi.org/10.1080/03075079.2019.1628203
Yusuf, Furtasan Ali (2023) Povne upravlinnia yakistiu (TQM) i yakist vyshchoi osvity: doslidzhennia meta-analizu [Total Quality Management (TQM) and Quality of Higher Education: A Meta-Analysis] Study. International Journal of Instruction, 16 (2). pp. 161¬178. ISSN 1308-1470.
«Optyko-mekhanichnyi fakhovyi koledzh Kyivskoho natsionalnoho universytetu imeni Tarasa Shevchenka»: indykatory rozvytku koledzhnoi osvity na prykladi spetsialnosti «Zhurnalistyka» VSP ["Optical-Mechanical Vocational College of Kyiv Taras Shevchenko National University": indicators of the development of college education on the example of the specialty "Journalism"] URL: https://onedrive.live.com/?authkey=%21AKeapcLxpOCN8qs&id=AA7825D87155CC49%212412&cid=AA7825D87155CC49&parId=root&parQt=sharedby&parCid=UnAuth&o=OneUp.
Zatserkivna, M. (2023) Tsyfrovizatsiia osvity ta marketynh osvitnikh posluh v umovakh zbroinoi ahresii rosiiskoi federatsii proty Ukrainy [Digitization of education and marketing of educational services in the conditions of armed aggression of the Russian Federation against Ukraine] Digital platform: information technologies in the sociocultural sphere, 6(1), 43–52. DOI: https://doi.org/10.31866/2617-796X.6.1.2023.283941