ПРОЦЕДУРНІ АСПЕКТИ ГЕНЕРУВАННЯ ТА ІМПЛЕМЕНТАЦІЇ СТРАТЕГІЙ УПРАВЛІННЯ ЗБУТОВОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ ПЕРЕРОБНИХ ПІДПРИЄМСТВ
Анотація
Стаття присвячена розробці концептуальних засад та процедур генерування та імплементації стратегій управління збутовою діяльністю переробних підприємств. У дослідженні обґрунтовано модель формування стратегії переробного підприємства, охоплюючи ключові етапи стратегічного планування. Рекомендується перегляд процесу стратегічного маркетингового планування для забезпечення ефективності у збутовій діяльності переробних підприємств. Було визначено та описано стратегічний комплекс обробних підприємств, представляючи його як набір різноманітних стратегій, які компанія розробляє для конкретного періоду. Цей комплекс відображає унікальність операцій та еволюцію компанії, підкреслюючи її амбіції щодо позиціонування та впливу в зовнішньому бізнес-середовищі. З метою впровадження найбільш ефективного інструментарію стратегічного планування в збутовій діяльності переробного підприємства, пропонується перегляд процесу стратегічного маркетингового планування. Основними етапами маркетингового стратегічного планування переробних підприємств є формування місії, трансформація місії в цілі, аналіз зовнішнього та внутрішнього середовища, проведення SWОT-аналізу, встановлення маркетингових цілей, розроблення стратегій маркетингу та створення маркетингової програми, організація та реалізація маркетингу, а також контроль маркетингу. Завдяки відзначеним етапам, підприємство має змогу не лише чітко сформулювати свою місію та цілі, але й розробити ефективні стратегії та програми для досягнення цих цілей. Наголошено на основних принципах формування стратегічного набору, враховуючи орієнтацію на кінцеві цілі, баланс стратегій та ясність у розумінні необхідності їх застосування. Ідентифіковано стратегічні пріоритети для підвищення конкурентоспроможності переробних підприємств, такі як підвищення концентрації капіталу, інвестиційна привабливість, реінвестування прибутку, збільшення розмірів підприємств та впровадження інновацій. Реалізація цих стратегій має сприяти підвищенню економічної ефективності та адаптації до викликів ринків збуту.
Посилання
Balabanova L.V., Mytrokhina Yu.P. (2014) Stratehichne marketynhove upravlinnia zbutom pidpryiemstva [Strategic marketing management of enterprise sales]. Donetsk : Donets. nats. un-t ekonomiky i torhivli im. M. Tuhan-Baranovs'koho (in Ukrainian)
Zajtsev Yu.O. (2016) Marketynhova oriientatsiia upravlinnia zbutom produktsii ahrarnykh pidpryiemstv: stratehii, systemy, instrumentarij [Marketing orientation of the management of sales of products of agricultural enterprises: strategies, systems, tools]. Kharkiv : Smuhasta typohrafiia (in Ukrainian)
Kosareva T.V. (2014) Logistics strategies of enterprises of the agro-food complex [Logistics strategies of enterprises of the agro-food complex]. Visnyk Pryazovs'koho derzhavnoho tekhnichnoho universytetu, vol. 28, pp. 234–241.
Krasnoruts'kyj O.O., Marenych T.H., Marchenko V.A. Pomohalova N.V. (2023) Transformation of marketing of agrarian enterprises in wartime conditions [Transformation of marketing of agricultural enterprises in wartime conditions]. Ukrains'kyj zhurnal prykladnoi ekonomiky ta tekhniky, vol. 8, no. 3, pp. 10–17.
Krasnoruts'kyj O.O. (2012) Systemy upravlinnia zbutovoiu diial'nistiu ahrarnykh pidpryiemstv: stratehiia, mekhanizmy, instrumentarij [Systems of management of sales activities of agricultural enterprises: strategy, mechanisms, tools]. Kherson : Hrin' (in Ukrainian)
Nitsenko V.S. (2015) Marketing policy of agrarian enterprises: current state and development prospects [Marketing policy of agrarian enterprises: current state and development prospects]. Visnyk Sums'koho natsional'noho ahrarnoho universytetu, vol. 4(63), pp. 103–107.
Rossokha V.V., Sharapa O.M. (2016) Management of economic activity of agrarian enterprises and its sales policy [Management of economic activity of agrarian enterprises and its sales policy]. Ekonomika APK, no. 8, pp. 71–79.
Khrupovych S.Ye. (2011) Ekonomichne otsiniuvannia ta modeliuvannia systemy upravlinnia zbutovoiu diial'nistiu pidpryiemstv [Economic evaluation and modeling of the sales management system of enterprises]. Ternopil : Vyd-vo «TNTU» (in Ukrainian)
Kviatko T.M., Rudenko S.V., Mykolenko, I.G. (2018) Strategic management conceptual principles of agricultural enterprises competitive behavior. Actual problems of innovative economy. no. 2, pp. 48–53.
Балабанова Л.В., Митрохіна Ю.П. Стратегічне маркетингове управління збутом підприємства : монографія. Донецьк : Донец. нац. ун-т економіки і торгівлі ім. М. Туган-Барановського, 2014. 245 с.
Зайцев Ю.О. Маркетингова орієнтація управління збутом продукції аграрних підприємств: стратегії, системи, інструментарій. Харків : Смугаста типографія, 2016. 321 с.
Косарева Т.В. Логістичні стратегії підприємств агропродовольчого комплексу. Вісник Приазовського державного технічного університету. 2014. Вип. 28. С. 234–241.
Красноруцький О.О., Маренич Т.Г., Марченко В.А., Помогалова Н. В. Трансформація маркетингу аграрних підприємств в умовах воєнного часу. Український журнал прикладної економіки та техніки. 2023. Том 8, № 3. С. 10–17.
Красноруцький О.О. Системи управління збутовою діяльністю аграрних підприємств: стратегія, механізми, інструментарій : монографія. Херсон : Грінь, 2012. 347 с.
Ніценко В. С. Збутова політика аграрних підприємств : сучасний стан та перспективи розвитку. Вісник Сумського національного аграрного університету. 2015. Вип. 4(63). С. 103–107.
Россоха В.В., Шарапа О.М. Управління господарською діяльністю аграрних підприємств та її збутова політика. Економіка АПК. 2016. № 8. С. 71¬79.
Хрупович С.Є. Економічне оцінювання та моделювання системи управління збутовою діяльністю підприємств : монографія. Тернопіль : Вид-во «ТНТУ». 2011. 160 с.
Kviatko T.M., Rudenko S.V., Mykolenko I.G. Strategic management conceptual principles of agricultural enterprises competitive behavior. Actual problems of innovative economy. 2018. №. 2. P. 48–53.
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.