ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ МЕДІА ТА СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ У МАРКЕТИНГОВИХ КАМПАНІЯХ: ЕФЕКТИВНІСТЬ І РИЗИКИ

Ключові слова: кампанія з просування, ефективність, ризики, соціальні мережі та медіа, маркетингова діяльність

Анотація

У статті розглянуто актуальне питання щодо визначення ефективності та ризиків використання цифрових медіа та соціальних мереж у маркетингових кампаніях підприємств. Здійснено диференційний аналіз категоріальних понять «цифрові медіа» та «соціальні мережі». Значну увагу приділено статистичним показникам, пов’язаним з використанням соціальних медіа. Кількість активних користувачів зростає щорічно, при цьому Facebook є найбільш популярною соціальною мережею як у світі, так і в Україні. Проаналізовано та систематизовано загальні показники ефективності, характерні для всіх соціальних мереж, а також для кожної із соціальних мереж та цифрових медіа. Виявлено ризики під час проведення маркетингових кампаній, та які є характерними для всіх соціальних мереж одночасно. Проаналізовано ризики, притаманні проведенню маркетингових заходів, характерних лише деяким соціальним мережам.

Посилання

Солнцев С. О., Жигалкевич Ж. М., Залуцький Р. О. Тенденції розвитку цифрового маркетингу. Сучасні тенденції та проблеми управління. 2022. № 6(11). С. 131¬141. URL: https://jrnl.knutd.edu.ua/index.php/jseconres/article/view/1214

Мостова А. Д. Оцінювання ефективності просування бізнесу в соціальних мережах. Економіка і суспільство. 2022. № 43. С. 1¬8. URL: http://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1714

Гринкевич С. С., Сорокіна З. Д., Сітарчук М. А. Таргетована реклама у соціальних мережах: її популярність та ефективність. Актуальні проблеми ровзивтку економіки регіону. 2021. № 17(2). С. 115¬123. URL: http://lib.pnu.edu.ua:8080/handle/123456789/12561

Zhao, H., Huang, Y., Wang, Z. Comparison between social media and social networks in marketing research: a bibliometric view. Nankai Business Review International. 2021. № 1, pp. 1-30. https://www.researchgate.net/publication/349076513_Comparison_between_social_media_and_social_networks_in_marketing_research_a_bibliometric_view

Алексеєнко Ю. О. Соціальні медіа й соціальні мережі в процесі конвергенції старих і нових медіа. Теорія та історія соціальних комунікацій. 2021. № 32(71). С. 160¬164. URL: http://www.philol.vernadskyjournals.in.ua/journals/2021/5_2021/part_2/27.pdf

Number of social media users worldwide from 2017 to 2027 (in billions). URL: https://www.statista.com/statistics/278414/number-of-worldwide-social-network-users/

Digital around the world. URL: https://datareportal.com/global-digital-overview

Костинець Ю. В, Колесник Б. О. Соціальні мережі як інструментарій. Економіка та управління національним господарством. 2020. № 1(223). С. 102¬108. URL: https://search.proquest.com/openview/a606ea1c3459dbbf4e02199f2c8a8358/1?pq-origsite=gscholar&cbl=2035679

Most popular social networks worldwide as of October 2023, ranked by number of monthly active users (in millions). URL: https://www.statista.com/statistics/272014/global-social-networks-ranked-by-number-of-users/

Уголькова О. З. Цифровий маркетинг та соціальні мереж. Менеджмент та підприємництво в Україні: етапи становлення і проблеми розвитку. 2021. № 3(1). С. 146¬152. URL: https://science.lpnu.ua/sites/default/files/journal-paper/2021/jun/23786/menedzhment121-148-154.pdf

Деділова Т. В., Сідельнікова В.К. Актуальні напрямки маркетингу в умовах цифровізації. Проблеми і перспективи розвитку підприємництва. 2023. № 1(30). С. 126¬132. https://dspace.hnpu.edu.ua/handle/123456789/12846

Number of smartphone users in Ukraine from 2019 to 2028 (in millions). URL: https://www.statista.com/statistics/1134645/predicted-number-of-smartphone-users-in-ukraine/

Number of smartphone users worldwide from 2013 to 2028 (in millions). URL: https://www.statista.com/forecasts/1143723/smartphone-users-in-the-world

Solntsev S.O., Zhigalkevich ZH.M., Zaluts'kiy R.O. (2022) Tendentsii razvitiya tsifrovogo marketinga [Trends in the development of digital marketing]. Yest' sklonnost' k problemam s kontrolem, no 6(11), pp. 131-141. Availble at: https://jrnl.knutd.edu.ua/index.php/jseconres/article/view/1214

Mostova A.D. (2022) Otsiniuvannia efektyvnosti prosuvannia biznesu v sotsialnykh merezhakh [Valuation of the efficiency of business promotion in social media]. Ekonomika i syspilstvo. no 43, pp. 1¬8. Availble at: http://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/1714

Grinkevich S.S., Sorokina Z.D., Sitarchuk M.A. (2021) Tarhetovana reklama u sotsialnykh merezhakh: yii populiarnist ta efektyvnist [Targeted advertising on social media: its popularity and effectiveness]. Tekushchaya ekonomicheskaya problema regiona, no 17(2), pp. 115¬123. Availble at http://lib.pnu.edu.ua:8080/handle/123456789/12561

Zhao, H., Huang, Y., Wang, Z. (2021) Comparison between social media and social networks in marketing research: a bibliometric view. Nankai Business Review International, no 1, pp. 1-30.

Alekseênko Y.O. (2021) Sotsialni media y sotsialni merezhi v protsesi konverhentsii starykh i novykh media [Social media and social networks in the process of convergence of old and new media]. Teoriya istorii sotsial'nogo i kommunikativnogo, no 32(71), pp. 160¬164. Availble at:http://www.philol.vernadskyjournals.in.ua/journals/2021/5_2021/part_2/27.pdf

Number of social media users worldwide from 2017 to 2027 (in billions). Available at: https://www.statista.com/statistics/278414/number-of-worldwide-social-network-users/

Digital around the world. Available at: https://datareportal.com/global-digital-overview

Kostinets' Y.V, Kolesnik B.O. (2023) Sotsialni merezhi yak instrumentarii [Social media as a toolkit]. Ekonomika ta upravlinnia natsionalnym hospodarstvom, no 1(223), pp. 102¬108. Available at: https://search.proquest.com/openview/a606ea1c3459dbbf4e02199f2c8a8358/1?pq-origsite=gscholar&cbl=2035679

Most popular social networks worldwide as of October 2023, ranked by number of monthly active users (in millions). Available at: https://www.statista.com/statistics/272014/global-social-networks-ranked-by-number-of-users/

Ugol'kova O.Z. (2021) Tsyfrovyi marketynh ta sotsialni merezh. Menedzhment ta pidpryiemnytstvo v Ukraini: etapy stanovlennia i problemy rozvytku [Digital marketing and social networks. Management and entrepreneurship in Ukraine: stages of formation and development problems]. Soobshcheniye direktora v Ukraine: Protsess stanka i problemy rozy, no № 3(1), pp. 146¬152.

Dedilova T.V., Sidel'nikova V.K. (2023) Aktualni napriamky marketynhu v umovakh tsyfrovizatsii [Topics in Marketing in the Context of Digitalization]. . Problemy i perspektyvy rozvytku pidpryiemnytstva, no 1(30), pp. 126¬132.

Number of smartphone users in Ukraine from 2019 to 2028 (in millions). Available at: https://www.statista.com/statistics/1134645/predicted-number-of-smartphone-users-in-ukraine/

Number of smartphone users worldwide from 2013 to 2028 (in millions). Available at: https://www.statista.com/forecasts/1143723/smartphone-users-in-the-world

Переглядів статті: 41
Завантажень PDF: 69
Опубліковано
2024-01-30
Як цитувати
Терент’єва, Н., Савчук, Я., & Мільман, Л. (2024). ВИКОРИСТАННЯ ЦИФРОВИХ МЕДІА ТА СОЦІАЛЬНИХ МЕРЕЖ У МАРКЕТИНГОВИХ КАМПАНІЯХ: ЕФЕКТИВНІСТЬ І РИЗИКИ. Економіка та суспільство, (59). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-59-43
Розділ
МАРКЕТИНГ