МЕНЕДЖМЕНТ МЕРЕЖ ЗНАНЬ БАГАТОНАЦІОНАЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ

  • Павло Литвиненко Національний технічний університет України «Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського» https://orcid.org/0009-0007-1537-0791
Ключові слова: менеджмент, багатонаціональні підприємства, інновації, знання, мережі

Анотація

У статті досліджено сучасні практики управління мережами створення знань та інновацій у багатонаціональних підприємствах (БНП). Показано, що знання є ключовим активом таких підприємств, а здатність створювати та поширювати знання всередині мережі компанії є однією з головних конкурентних переваг. Проаналізовано еволюцію підходів БНП до створення інновацій. Розглянуто структурні особливості міжнародних мереж знань, зокрема їх поділ на мережі виробничих та науково-дослідних підрозділів. Визначено основні фактори, що впливають на роботу мереж знань: інформаційні технології, системи та процедури управління, організаційна культура. Досліджено географічний розподіл інноваційної діяльності багатонаціональних компаній, показано посилення спеціалізації країн в певних технологіях. Проаналізовано сучасні тенденції та виклики розвитку міжнародних мереж створення знань БНП.

Посилання

Athreye S., Batsakis G., Singh S. Local, global, and internal knowledge sourcing: The trilemma of foreign-based R&D subsidiaries. Journal of Business Research. 2016. Т. 69. № 12. P. 5694–5702.

Belderbos R. et al. Where to Locate Innovative Activities in Global Value Chains. 2016.

Cantwell J. Innovation and international business. Industry and Innovation. 2017. Т. 24. № 1. P. 41–60.

Colakoglu S., Yamao S., Lepak D. P. Knowledge creation capability in MNC subsidiaries: Examining the roles of global and local knowledge inflows and subsidiary knowledge stocks. International Business Review. 2014. Т. 23. № 1. P. 91–101.

Ghoshal, S., & Bartlett, C. A. Creation, adoption and diffusion of innovations by subsidiaries of multinational corporations. Journal of international business studies. 1988. № 19. P. 365–388.

Michailova S., Bernhard Nielsen B. MNCs and knowledge management: a typology and key features. Journal of Knowledge Management. 2006. Т. 10. № 1. P. 44–54.

Öberg C. The role of business networks for innovation. Journal of Innovation & Knowledge. 2019. Т. 4. №. 2. P. 124–128.

Tallman S. The significance of Bruce Kogut's and Udo Zander's article, ‘Knowledge of the firm and the evolutionary theory of the multinational corporation’. Journal of International Business Studies. 2003. Т. 34. № 6. P. 495–497.

WIPO. Global Innovation Index 2023. Innovation in the face of uncertainty. 2023.

Zander I. How do you mean global? An empirical investigation of innovation networks in the multinational corporation. Research Policy. 1999. Т. 28. № 2-3. P. 195–213.

Athreye, S., Batsakis, G., & Singh, S. (2016). Local, global, and internal knowledge sourcing: The trilemma of foreign-based R&D subsidiaries. Journal of Business Research, 69(12), 5694–5702.

Belderbos, R., Sleuwaegen, L., Somers, D., & De Backer, K. (2016). Where to locate innovative activities in global value chains: does co-location matter?

Cantwell, J. (2017). Innovation and international business. Industry and Innovation, 24(1), 41–60.

Colakoglu, S., Yamao, S., & Lepak, D. P. (2014). Knowledge creation capability in MNC subsidiaries: Examining the roles of global and local knowledge inflows and subsidiary knowledge stocks. International Business Review, 23(1), 91–101.

Ghoshal, S., & Bartlett, C. A. (1988). Creation, adoption and diffusion of innovations by subsidiaries of multinational corporations. Journal of International Business Studies, 19, 365–388.

Michailova, S., & Bernhard Nielsen, B. (2006). MNCs and knowledge management: a typology and key features. Journal of Knowledge Management, 10(1), 44–54.

Öberg, C. (2019). The role of business networks for innovation. Journal of Innovation & Knowledge, 4(2), 124–128.

Tallman, S. (2003). The significance of Bruce Kogut's and Udo Zander's article, ‘Knowledge of the firm and the evolutionary theory of the multinational corporation’. Journal of International Business Studies, 34, 495–497.

WIPO. (2023). Global Innovation Index 2023. Innovation in the face of uncertainty.

Zander, I. (1999). How do you mean global? An empirical investigation of innovation networks in the multinational corporation. Research Policy, 28(2-3), 195–213.

Переглядів статті: 27
Завантажень PDF: 18
Опубліковано
2023-11-28
Як цитувати
Литвиненко, П. (2023). МЕНЕДЖМЕНТ МЕРЕЖ ЗНАНЬ БАГАТОНАЦІОНАЛЬНИХ ПІДПРИЄМСТВ. Економіка та суспільство, (57). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-57-131
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ