ОЦІНКА БІЗНЕС-СЕРЕДОВИЩА РИНКУ МЕБЛІВ ПОРТУГАЛІЇ ДЛЯ УКРАЇНСЬКИХ ВИРОБНИКІВ
Анотація
Мінливість міжнародного бізнес-середовища та посилення конкурентної боротьби підштовхує компанії до постійного розвитку і вдосконалення діяльності. Одним із способів посилення конкурентних позицій на основі ефекту масштабу і розширення меж своєї діяльності є вихід на міжнародні ринки. Успішному виходу компанії на закордонний ринок має передувати маркетингове дослідження бізнес-середовища цього ринку з метою виявлення потенційних загроз і можливостей функціонування компанії на ньому і розробки чи корегування на цій основі стратегії своєї діяльності. У статті розкрито специфіку бізнес-середовища ринку меблів Португалії для українських виробників. Виявлено, що фактори можливостей для вітчизняних меблевих підприємств на досліджуваному ринку набагато переважають фактори загроз, що створює передумови для успішного завоювання цього ринку. Розкрито особливості конкурентного середовища португальського меблевого ринку. Перспективами даного дослідження може бути подальший аналіз бізнес-середовища для українських компаній на ринку меблів Португалії та формування стратегії виходу вітчизняних виробників на даний ринок.
Посилання
Багорка М.О., Устік Т. В., Юрченко Н.І. (2023). Формування маркетингової стратегії та шляхи її імплементації в систему управління аграрних підприємств. Проблеми сучасних трансформацій. Серія: економіка та управління, 2023. № 7. DOI: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2023-7-04-10.
Гризовська Л. О., Корнієнко А. В. Оцінка впливу факторів зовнішнього та внутрішнього середовища на формування стратегії просування туристичних послуг організації. Сучасні тенденції, проблеми та перспективи управління розвитком туризму: зб. мат-лів І Міжнар. наук.-практ. конф. Дніпро: ДВНЗ «ПДТУ», 2023. С. 53-59.
Офіційний сайт компанії ТОВ «Сокме». URL: https://sokme.ua.
Переверзєва А. В., Прушківська Е. В., Валєвський М. В. Особливості розвитку соціально відповідального бізнесу в країнах Європи. 3 rd International scientific and practical conference «European scientific congress». Barca Academy Publishing, Madrid, Spain. 2023. p. 361-365. URL: https://sci-conf.com.ua/wp-content/uploads/2023/04/EUROPEAN-SCIENTIFIC-CONGRESS-17-19.04.23.pdf#page=361.
Портер М.Е. Конкурентна стратегія. Техніки аналізу галузей і конкурентів. / пер. з англ. Н.Кошманенко. Київ: Наш формат, 2020. 424 с.
Слободяник А., Салькова І., Могилевська О. Конкуренція на міжнародних авіаринках: управління бізнес-моделями. Київський економічний науковий журнал. 2023. №2. С. 61-68. DOI: https://doi.org/10.32782/2786-765X/2023-2-8.
Старостіна А.О. Маркетингові дослідження національних і міжнародних ринків: підручник. Київ: ТОВ «Лазарит-Поліграф», 2012. 480 с.
Сусліков С.В., Клименко М.А. Система управління конкурентоспроможністю підприємства в умовах невизначеності. Економіка: реалії часу. Науковий журнал. 2023. № 3 (67). С. 56-64. URL: https://economics.net.ua/files/archive/2023/No3/56.pdf. DOI: 10.15276/ETR.03.2023.7. DOI: 10.5281/zenodo.8231325.
Corruption perceptions index. 2022. URL: https://cpi.ti-ukraine.org/en/.
European Commission. Taxation and Customs Union databases. TARIC URL: https://ec.europa.eu/taxation_customs/online-services-and-databases-customs_en.
Eurostat. Database. URL: https://ec.europa.eu/eurostat/data/database.
Exchange Portal No1. Macroeconomic statistics. Portugal. URL: https://take-profit.org/statistics/countries/portugal.
ICT. Trade Map. List of products imported by Portugal. URL: https://www.trademap.org/Product_SelCountry_TS.aspx?nvpm=1%7c620%7c%7c%7c%7cTOTAL%7c%7c%7c2%7c1%7c1%7c1%7c2%7c1%7c1%7c1%7c1%7c1.
The Worldbank. Doing Business Archive. Portugal. URL: https://archive.doingbusiness.org/en/data/exploreeconomies/portugal.
Starostina, А.О. (2012) Marketingovi doslidzhennia nacionalnyh ta mizhnarodnyh rynkiv. [Marketing research of national and international markets] monohrafiya [a monograph]. Kyiv: TOV «Lasarit-Poligraf», 480 p. [in Ukrainian]
Porter, М.Е. (2020) Konkurentna strategia. Tehniky analisu galusey i konkurentiv [Competitive strategy. Techniques for analyzing industries and competitors] / per. s angl. N. Koshmanenko. Kyiv: Nash format, 424 p. [in Ukrainian]
Hrisovskа, L.О., & Kornienkо, А.V. (2023) Ocinka vplyvu faktoriv zovnishnego ta vnutrishnego seredovishcha na formuvania strategii prosuvania turystychnyh poslug organizacii [Assessment of the influence of external and internal environment factors on the formation of a strategy for promoting the organization's tourism services]. Suchasni tendencii, problemy ta perspektyvy upravlinia rozvytkom turizmu: zb. mater. І mizhnar. nauk.-prakt. konf. Dnipro: DVNZ «PDTU». P. 53-59. [in Ukrainian]
Slobodianyk, А., Salkovа, І., & Mogilevskа, О. (2023) Konkurencia na mizhnarodnyh aviarynkah: upravlinia bisnes-modeliami [Competing in international aviation markets: managing business models]. Kyivskiy economichnyy naukovyy zhurnal. No2. P. 61-68. DOI: https://doi.org/10.32782/2786-765X/2023-2-8. [in Ukrainian]
Bagorka, М.О., Ustik, Т.V., & Yurchenko, Н.І. (2023). Formuvannia marketingovoi strategii ta shliahy ii implementacii v systemu upravlinnia agrarnyh pidpryemstv [Formation of marketing strategy and ways of its implementation in the management system of agricultural enterprises]. Problemy suchasnyh transformaciiy. Seria: economikа tа upravlinnia, No7. DOI: https://doi.org/10.54929/2786-5738-2023-7-04-10. [in Ukrainian]
Suslikov, S.V., & Klimenko, М.А. (2023) Systema upravlinnia konkurentospromozhnistiu pidpryemstva v umovah nevyznachenosty [System of enterprise competitiveness management under conditions of uncertainty]. Economika: realii chasu. No3(67). P. 56-64. URL: https://economics.net.ua/files/archive/2023/No3/56.pdf. DOI: 10.15276/ETR.03.2023.7. DOI: 10.5281/zenodo.8231325. [in Ukrainian]
Pereverseva, А.V., Prushkivska, Е.V. & Valevsky, M.V. (2023) Osoblyvosti rozvytku socialno vidpovidalnogo bisnesu v krainah Evropy [Peculiarities of socially responsible business development in Europe]. 3rd International scientific and practical conference «European scientific congress». Barca Academy Publishing, Madrid, Spain. p. 361-365. URL: https://sci-conf.com.ua/wp-content/uploads/2023/04/EUROPEAN-SCIENTIFIC-CONGRESS-17-19.04.23.pdf#page=361. [in Ukrainian]
Official website of the company «SOKME». (2023) URL: https://www.sokme.ua/en/.
Corruption perceptions index. (2022) URL: https://cpi.ti-ukraine.org/en/.
European Commission. (2023) Taxation and Customs Union databases. TARIC URL: https://ec.europa.eu/taxation_customs/online-services-and-databases-customs_en.
Eurostat. (2023) Database. URL: https://ec.europa.eu/eurostat/data/database.
The Worldbank. (2023) Doing Business Archive. Portugal. URL: https://archive.doingbusiness.org/en/data/exploreeconomies/portugal.
ICT. Trade Map. (2023) List of products imported by Portugal. URL: https://www.trademap.org/Product_SelCountry_TS.aspx?nvpm=1%7c620%7c%7c%7c%7cTOTAL%7c%7c%7c2%7c1%7c1%7c1%7c2%7c1%7c1%7c1%7c1%7c1.
Exchange Portal No1. (2023) Macroeconomic statistics. Portugal. URL: https://take-profit.org/statistics/countries/portugal/
Ця робота ліцензується відповідно до Creative Commons Attribution 4.0 International License.