МЕТОДОЛОГІЯ ДОСЛІДЖЕННЯ УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ: ТЕОРЕТИЧНІ ТА НАУКОВІ АСПЕКТИ

Ключові слова: управління, теорія управління персоналом, людські ресурси, організація, заклади освіти

Анотація

Стаття присвячена дослідженню та аналізу базових теорій управління персоналом а саме теорії X, Y та теорія Z, теорія мотивації, ієрархії потреб Маслоу, теорії очікування та Теорія людського капіталу. Актуальним питанням залишається адоптація існуючих теорій та впровадження їх в управління закладами освіти так як конкуренція в людських ресурсах є найбільш поширеним і помітним проявом виживання серед соціальних організацій, особливо серед ринково орієнтованих закладів освіти. Сучасне управління людськими ресурсами не тільки успадковує всі функції попереднього управління персоналом, але й посилює управління працівниками за допомогою ряду наукових методів, таких як аналіз роботи, планування людських ресурсів, найм і відбір, оцінка ефективності, управління зарплатою, навчання персоналу, планування розвитку кар’єри з метою підвищення продуктивності праці та досягнення мети розвитку організації. Визначено, що стратегічне управління людськими ресурсами є важливим фактором досягнення стратегічних цілей організації. Це поєднання єдності та адаптивності в управлінні людськими ресурсами, що повинні бути відповідні стратегії організації та її стратегічним потребам. Запропоновано закладам освіти приділяти особливу увагу розвитку кар’єри та управлінню персоналом у сфері управління людськими ресурсами, щоб викладачі та персонал могли постійно рости та розвиватися, забезпечуючи джерело сили для розвитку установи. Щоб мотивувати працівників, керівництво повинно приділяти увагу факторам здоров’я, умовам праці та заробітної плати, поєднувати матеріальні стимули з духовним потенціалом, стимулювати працю працівників, підтримувати ентузіазм та потенціал, розвивати та підсилювати здібності, спонукати до креативності через науково й раціональний взаємозв’язок між зусиллями персоналу і результативністю, а також взаємозв’язок між винагородою та особистою привабливістю. Участь персоналу в управлінні організацією може значно підвищити ентузіазм і забезпечити необхідну підтримку для реформи управління людськими ресурсами тобто замінити її новою концепцією талантів

Посилання

Ma Yanmei. (2011). Discussion on the transformation of personnel management functions in public institutions under the guidance of strategic human resource management theory. Journal of Beijing Xuanwu Hongqi Amateur University (01), 56-60+67.

Gary Fonnes. (1999. Human Resource Management [M]. Renmin University of China Press.

Torey J. (1992). Development in the Management [M]. Human Resources Oxford: Blackwell.

Raymond A. Noy. (2001). Human Resource Management: Winning a Competitive Advantage [M]. China Renmin University Press.

Harrison R, Joseph K.(2004). Human Resource Development in a Knowledge Economy [M]. Palgrave Macmillan.

Yao Shuihong, Ren Xingang. (2007). Introduction to Human Resource Management in Modern Enterprises [M]. Dalian: Dalian University of Technology Press.

Frey, A. and Ruppert, J. (2017), Diagnosis of Transferable Competences of Young People in the Dual Vocational Education–A German Perspective. Psychology, vol. 8, no. 10, pp. 1546–1569.

Cauleron (2002) Repositioning the human resouree funetion: transformation ordemise [J]. Academy of Management Exeeutive, 15(4): 49–60.

Schultz W. (1961). Education and economic growth.In N.B. Henry,Social forces influencing American education [M]. Chicago:University of Chicago Press,

Xia, Y., Qu, D., Stoyanets, N., & Zhao, H. (2022). Policy evolution of personnel management in Chinese educational institutions: A comprehensive policy circle analysis. Problems and Perspectives in Management, 20(4), 544–559. DOI: https://doi.org/10.21511/ppm.20(4).2022.41

Zhao, H., Stoyanets, N., Cui, L., & Li, G. (2022). Strategy of vocational education adapting to social and economic development. Journal of Innovations and Sustainability, 6(1), 03. DOI: https://doi.org/10.51599/is.2022.06.01.03

Koshkalda Iryna, Sychenko Victor, Zastrozhnіkova Irina, Xia Yuanyuan and Stoyanets Nataliya (2023). China's Economic Stability Through Management of Rural Education Development: Condition and Possibilities. Review of Economics and Finance, vol. 21, pp. 366–375. DOI: https://doi.org/10.55365/1923.x2023.21.37

Stoyanets Nataliya, Zetao Hu, Lichen Niu, Junmin Chen (2020) Managing sustainability development of agricultural sphere based on the entropy weight TOPSIS model. International Journal of Technology Management & Sustainable Development. Volume 19 Number 3 Р. 263–278. DOI: https://doi.org/10.1386/tmsd_00026_1

Stoyanets, N., Zhao, H., & Li, G. (2020). Modernization of vocational education in the context of rural human resources development in China. Agricultural and Resource Economics: International Scientific E-Journal, 6(1), 76-90. DOI: https://doi.org/10.51599/are.2020.06.01.06

Переглядів статті: 124
Завантажень PDF: 53
Опубліковано
2023-07-25
Як цитувати
Стоянець, Н. (2023). МЕТОДОЛОГІЯ ДОСЛІДЖЕННЯ УПРАВЛІННЯ ПЕРСОНАЛОМ: ТЕОРЕТИЧНІ ТА НАУКОВІ АСПЕКТИ. Економіка та суспільство, (53). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-53-66
Розділ
МЕНЕДЖМЕНТ