ОСОБЛИВОСТІ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ТУРИСТИЧНОГО СЕКТОРУ РЕСПУБЛІКИ МОЛДОВА

Ключові слова: конкурентоспроможність, туризм, індекс розвитку подорожей і туризму, третинний сектор, розміщення

Анотація

У сучасних економічних умовах фахівці з туризму вважають, що туризм є одним із секторів з найвищим потенціалом для забезпечення економічного зростання та розвитку на національному та міжнародному рівнях. Зростаючий сектор туризму може ефективно сприяти зайнятості, збільшенню національного доходу, а також мати вирішальний вплив на платіжний баланс. Таким чином, туризм може бути важливим двигуном економічного зростання та процвітання, особливо в країнах з перехідною економікою, будучи ключовим елементом у скороченні бідності та регіональних диспропорцій. Незважаючи на свій внесок в економічне зростання, розвитку туристичного сектору може заважати низка економічних і законодавчих перешкод, які можуть вплинути на конкурентоспроможність цього сектору. Сектор туризму в Республіці Молдова зіткнувся з багатьма перешкодами, зараз переживаючи найважчий період у своїй новітній історії. Починаючи з 2020 року міжнародний та національний туризм зіткнувся з серйозними проблемами, спричиненими пандемією COVID-19, а потім економічною кризою, підвищенням цін на нафтопродукти, а також зміною клімату тощо. Але, не шукаючи цих аспектів шоку, сектор продовжує свою діяльність і наразі переживає поступове відновлення та приємні результати. У цьому контексті Всесвітній економічний форум пропонує через Індекс розвитку подорожей і туризму на додаток до методології для визначення ключових факторів, які сприяють підвищенню конкурентоспроможності туризму, а також інструменти для аналізу та оцінки цих факторів. Завдяки цьому показнику його можна використовувати в аналізі ступеня конкурентоспроможності сектора по відношенню до інших країн.

Посилання

Campos-Soria, J.A., García, L. González, García, M.A. Ropero (2005), ”Service quality and competitiveness in the hospitality sector”, Tourism Economics, Vol. 11, No 1, pp. 85–102.

Hassan, S.S. (2000), ”Determinants of market competitiveness in an environmentally sustainable tourism industry”, Journal of travel research, Vol. 38, pp. 239–245.

Navickas, V., Malakauskaite, A. (2009), ”The possibilities for the identification and evaluation of tourism sector competitiveness factors”, Inzinerine Ekonomika-Engineering Economics, Vol. 1, pp. 37–44.

World Economic Forum Report ”Travel and Tourism Development Index 2021”. Available at: https://www3.weforum.org/docs/WEF_Travel_Tourism_Development_2021.pdf

World Economic Forum Report ”Travel and Tourism Development Index 2019”. Available at: https://www3.weforum.org/docs/WEF_TTCR_2019.pdf

World Economic Forum Report ”Travel and Tourism Development Index 2017. Available at: https://www3.weforum.org/docs/WEF_TTCR_2017_web_0401.pdf

Statistics of tourismю Available at: https://statistica.gov.md/public/files/publicatii_electronice/Anuar_Statistic/2021/11_AS.pdf

Переглядів статті: 176
Завантажень PDF: 91
Опубліковано
2022-07-26
Як цитувати
Stoica, M. (2022). ОСОБЛИВОСТІ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ТУРИСТИЧНОГО СЕКТОРУ РЕСПУБЛІКИ МОЛДОВА. Економіка та суспільство, (41). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-41-58