ORGANIZATION OF COMMUNICATION ACTIVITIES AT THE ENTERPRISE

Keywords: organization, communication, information, tools, communication activities, enterprise

Abstract

The article is devoted to identifying the importance of communication activities at the enterprise. It was found that modern information technologies increase the importance of communications in the enterprise with their analysis and disclosure of communication tools in the information society. It should be noted that the communication process is quite complex and multifaceted. The communication environment of the enterprise is described, which is complex and permeable with the available number of elements of direct and indirect action. Inherent factors of the communication environment have a contradictory impact on the company, because modern information data forces to redistribute the work of employees. Knowledge of all types of communications is important for managers and managers of the enterprise to improve the effective exchange of information in the management of the enterprise and the organization of its activities. It is established that the effectiveness of communication activities depends on the personal characteristics of employees with other subjects of this system, as well as on the digital means of communication used. It is determined that for the effectiveness of management decisions the company needs to have functional components. It is motivated that the algorithm of actions of employees and the structure of building an effective communication channel play an important role in the organization of communication activities at the enterprise. It is analyzed that for the organization of communication activities the company must go through several stages, namely: identify its potential customers, established communication or management with departments, clear formulation of communication objectives, choice of means of communication and feedback between all. The classification of communication tools is suitable for any field of activity of the enterprise, but there are individual needs for which the enterprise operates in the business world. A number of tips for the effective work of the organization of communication activities of the enterprise are offered, where the use of the latest information technologies at the enterprise is increasingly observed, which allows to increase the interaction between all participants in the communication process.

References

Зоріна О.І., Фадєєнко В.Ю. Вплив маркетингових комунікацій на діяльність підприємств в сучасних умовах. Науковий вісник Миколаївського національного університету ім. В.О. Сухомлинського. Серія «Економіка та управління підприємством». 2018. Випуск 21. С. 284–287.

Ільченко Т.В. Актуальні аспекти формування ефективної маркетингової комунікаційної політики підприємства. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія «Міжнародні економічні відносини та світове господарство». 2018. Вип. 18(2). С. 29–33.

Кендюхов О.В., Дмитрова С.М. Оцiнка ефективностi маркетингової стратегiї фірми. Економіка та право. 2004. № 2. С. 98–102.

Колосок В.М., Лазаревська Ю.А. Розвиток цифрових комунікацій в сучасному менеджменті організацій. Зб. наук. пр. Університетська наука: в 4 т. ДВНЗ «ПДТУ». Маріуполь. 2020. Т. 3. С. 190–195.

Мудрак Л.М. Комунікація і криза. Посібник. Київ, 2020. 106 с.

Орел В.М., Краля В.Г. Роль комунікацій в управлінні підприємством. Вісник Харківського національного технічного університету сільського господарства ім. Петра Василенка. 2016. Вип. 174. С. 60–66.

Шевчук Н. Аналіз комунікаційної діяльності підприємства. Маркетингові технології підприємств в сучасному науково-технічному середовищі: матеріали Ⅸ Регіональної науково-практичної Інтернет-конференції молодих вчених та студентів. Тернопіль : ТНТУ, 2018. С. 50–51.

Zorina O.I., Fadyeyenko V.YU. (2018). Vplyv marketynhovykh komuniktsiy na diyalʹnistʹ pidpryyemstv v suchasnykh umovakh [The impact of marketing communications on the activities of enterprises in modern conditions]. Naukovyy visnyk Mykolayivsʹkoho natsionalʹnoho universytetu im. V.O. Sukhomlynsʹkoho. Seriya «Ekonomika ta upravlinnya pidpryyemstvom», 21, 284–287.

Ilʹchenko T.V. (2018). Aktualʹni aspekty formuvannya efektyvnoyi marketynhovoyi komunikatsiynoyi polityky pidpryyemstva [Topical aspects of forming an effective marketing communication policy of the enterprise]. Naukovyy visnyk Uzhhorodsʹkoho natsionalʹnoho universytetu. Seriya «Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove hospodarstvo», 18(2), 29–33.

Kendyukhov O.V., Dmytrova S.M. (2004) Otsinka efektyvnosti marketynhovoyi stratehiyi firmy [Evaluation of the effectiveness of the company's marketing strategy]. Ekonomika ta pravo, 2, 98–102.

Kolosok V.M., Lazarevsʹka YU.A. (2020) Rozvytok tsyfrovykh komunikatsiy v suchasnomu menedzhmenti orhanizatsiy [Development of digital communications in modern management of organizations]. Zb. nauk. pr. Universytet·sʹka nauka: v 4 t. DVNZ «PDTU». Mariupolʹ, 3, 190–195. (in Ukrainian)

Mudrak L.M. (2020) Komunikatsiya i kryza. Posibnyk. Kyiv. (in Ukrainian)

Orel V.M., Kralya V.H. (2016) Rolʹ komunikatsiy v upravlinni pidpryyemstvom [The role of communications in enterprise management]. Visnyk Kharkivsʹkoho natsionalʹnoho tekhnichnoho universytetu silʹsʹkoho hospodarstva im. Petra Vasylenka, 174, 60–66.

Shevchuk N. (2018) Analiz komunikatsiynoyi diyalʹnosti pidpryyemstva [Analysis of communication activities of the enterprise]. Marketynhovi tekhnolohiyi pidpryyemstv v suchasnomu naukovo-tekhnichnomu seredovyshchi: materialy Ⅸ Rehionalʹnoyi naukovo-praktychnoyi Internet-konferentsiyi molodykh vchenykh ta studentiv, Ternopilʹ: TNTU, 50–51. (in Ukrainian)

Article views: 502
PDF Downloads: 365
Published
2021-11-30
How to Cite
Makovetska, I. (2021). ORGANIZATION OF COMMUNICATION ACTIVITIES AT THE ENTERPRISE. Economy and Society, (33). https://doi.org/10.32782/524-0072/2021-33-37
Section
MANAGEMENT