УДОСКОНАЛЕННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА: ТЕОРЕТИКО-ПРИКЛАДНІ ЗАСАДИ

Ключові слова: маркетинг, маркетингова діяльність, ефективність, клієнт, маркетинговий інструмент

Анотація

Стаття присвячена дослідженню теоретико-прикладних особливостей маркетингової діяльності підприємства та пошуку шляхів її удосконалення. У дослідженні проведено теоретичний аналіз сучасних підходів до трактування понять «управління маркетингом», «маркетингове управління», «маркетинговий менеджмент» для уточнення суті та теоретичного змісту окресленого виду діяльності підприємства. В результаті проведеного ретроспективного аналізу існуючих підходів до тлумачення поняття «управління маркетингом» синтезовано ключові та найвагоміші із них, окреслено їхні основні характеристики в ринкових умовах. Обґрунтовано, що удосконалення маркетингової діяльності підприємства передбачає налагодження системи взаємодії із клієнтами та запропоновано сформувати систему управління взаємодією із постійними та потенційними клієнтами для удосконалення системи управління маркетинговою діяльністю підприємства. Розроблено трьохрівневу систему управління взаємодією із клієнтами підприємства. Доведено, що налагодження зазначеної системи та формування системи підвищення рівня їх лояльності і утримування сприятиме підвищенню ефективності не тільки маркетингової діяльності, а й ефективності діяльності підприємства загалом. Запропоновано систему заходів, які слід втілювати на постійній основі задля підвищення рівня лояльності клієнтів. Водночас, запропоновано пришвидшити комунікації всередині підприємства та швидкість прийняття управлінських рішень щодо маркетингової діяльності, що своєю чергою, сприятиме якісній реорганізації маркетингової системи підприємства. визначено основні взаємопов’язані елементи маркетингової інформаційної системи підприємства, які спрямовані на забезпечення усіх напрямів та функціональних сфер діяльності підприємства. Розроблено теоретичну модель управління маркетинговими інструментами підприємства, яка покликана сприяти удосконаленню системи управління маркетинговою діяльністю за рахунок підвищення ефективності маркетингових комунікацій на підприємстві. Модель передбачає взаємозв’язок двох циклів управління: стратегічного і оперативного. Пропонована модель покликана підвищити ефективність маркетингової діяльності підприємства в сучасних умовах.

Посилання

Bilovodska O. A. (2017) Marketynhova polityka rozpodilu ta zbutu: doslidzhennia sutnosti roli ta znachennia [Distribution and sales marketing policy: exploring the essence of role and meaning]. Marketynh i menedzhment innovatsii, no 2, pp. 85–97.

Boichuk I. V. (2017) Orhanizatsiia marketynhovoi diialnosti na promyslovykh pidpryiemstvakh [Organization of marketing activities at industrial enterprises]. Torhivlia, komertsiia, pidpryiemnytstvo, no. 17. pp. 71– 74.

Voichak A. V. (2019) Doslidzhennia suchasnykh kontseptsii marketynhu ta marketynhovoho menedzhmentu [Study of modern concepts of marketing and marketing management]. Marketynh v Ukraini, no 4, pp. 52–55.

Holiash I. (2019) Analiz marketynhovykh ryzykiv pidpryiemstva [Analysis of marketing risks of the enterprise]. Ekonomichnyi analiz, no 10(4), pp. 59–62.

Huzenko H. M. (2017) Upravlinnia ta vdoskonalennia marketynhovoi diialnosti na pidpryiemstvi [Management and improvement of marketing activities at the enterprise]. Ekonomika i suspilstvo, no 12, pp. 227–234.

Zhuk O. I. (2021) Suchasni pidkhody do otsinky efektyvnosti marketynhovoi diialnosti pidpryiemstva [Modern approaches to evaluating the effectiveness of marketing activities of the enterprise]. Ekonomika. Problemy ekonomichnoho stanovlennia, no 2, pp. 51–55.

Kylypenko V. V. (2016) Teoretychnyi zmist i sutnist upravlinnia marketynhovoiu diialnistiu [Theoretical content and essence of marketing activity management]. Ekonomika APK: mizhnarodnyi naukovo-vyrobnychyi zhurnal, no 11, pp. 86–93.

Kyrych N. B., Shveda N. M., Yuryk N. Ye. (2021) Konkurentni perevahy yak osnova uspishnoi stratehii rozvytku orhanizatsii [Competitive advantages as the basis of a successful organization development strategy]. Sotsialno-ekonomichni problemy i derzhava, no 2 (25), pp. 334–344.

Kravets S. V. (2017) Sutnist ta osoblyvosti upravlinnia marketynhovymy ryzykamy pidpryiemstv [The essence and features of marketing risk management of enterprises]. Naukovi pratsi Natsionalnoho universytetu kharchovykh tekhnolohii, no 2, pp. 75–85.

Lukan O. M. (2019) Ekonomichna sutnist marketynhovoi diialnosti pidpryiemstva [The economic essence of the enterprise's marketing activity]. Ekonomichnyi prostir, no 58, pp. 172–180.

Lutsenko K. O. (2018) Aktualni tendentsii rozvytku komunikatsii v systemi marketynhu [Current trends in the development of communications in the marketing system]. Vcheni zapysky universytetu «KROK», no. 3, pp. 151–156.

Piskun D. N. (2018) Osoblyvosti formuvannia systemy marketynhovoho upravlinnia promyslovym pidpryiemstvom [Features of the formation of the marketing management system of an industrial enterprise]. Naukovyi visnyk Khersonskoho derzhavnoho universytetu, no. 32, pp. 109–112.

Pitsur Ya. S., Hobela V. V. (2018) Teoretyko-metodolohichnyi analiz protsesu formuvannia optymalnoi systemy upravlinnia ekonomichnoiu bezpekoiu subiektiv hospodariuvannia [Theoretical and methodological analysis of the process of forming an optimal system of managing the economic security of economic entities]. Naukovyi visnyk LvDUVS, no 1, pp. 227–235.

Shpak N. O., Hrabovych I. V. (2022) Pidkhody do otsiniuvannia efektyvnosti vykorystannia instrumentiv marketynhu pidpryiemstv [Approaches to evaluating the effectiveness of the use of enterprise marketing tools]. Naukovyi visnyk Uzhhorodskoho natsionalnoho universytetu, no 45, pp. 84–90.

Біловодська О. А. Маркетингова політика розподілу та збуту: дослідження сутності ролі та значення. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2017. № 2. С. 85–97.

Бойчук І. В. Організація маркетингової діяльності на промислових підприємствах. Торгівля, комерція, підприємництво. 2017. Вип.17. С. 71– 74.

Войчак А. В. Дослідження сучасних концепцій маркетингу та маркетингового менеджменту. Маркетинг в Україні. 2019. №4. С. 52–55.

Голяш І. Аналіз маркетингових ризиків підприємства. Економічний аналіз. 2019. Т. 10(4). С. 59–62.

Гузенко Г. М. Управління та вдосконалення маркетингової діяльності на підприємстві. Економіка і суспільство. 2017. №12. С. 227–234.

Жук О. І. Сучасні підходи до оцінки ефективності маркетингової діяльності підприємства. Економіка. Проблеми економічного становлення. 2021. № 2. С. 51–55.

Килипенко В. В. Теоретичний зміст і сутність управління маркетинговою діяльністю. Економіка АПК: міжнародний науково-виробничий журнал. 2016. № 11. С. 86–93.

Кирич Н. Б., Шведа Н. М., Юрик Н. Є. Конкурентні переваги як основа успішної стратегії розвитку організації. Соціально-економічні проблеми і держава. 2021. Вип. 2 (25). С. 334–344.

Кравець С. В. Сутність та особливості управління маркетинговими ризиками підприємств. Наукові праці Національного університету харчових технологій. 2017. Т. 23, № 2. С. 75–85.

Лукан О. М. Економічна сутність маркетингової діяльності підприємства. Економічний простір. 2019. №58. С.172–180.

Луценко К. О. Актуальні тенденції розвитку комунікацій в системі маркетингу. Вчені записки університету «КРОК». Серія: Економіка. 2018. Вип. 3. С. 151–156.

Піскун Д. Н. Особливості формування системи маркетингового управління промисловим підприємством. Науковий вісник Херсонського державного університету. 2018. Вип. 32. С. 109–112.

Піцур Я. С., Гобела В. В. Теоретико-методологічний аналіз процесу формування оптимальної системи управління економічною безпекою суб’єктів господарювання. Науковий вісник ЛьвДУВС. 2018. №1. С. 227–235.

Шпак Н. О., Грабович І. В. Підходи до оцінювання ефективності використання інструментів маркетингу підприємств. Науковий вісник Ужгородського національного університету. 2022. Випуск 45. С. 84–90.

Переглядів статті: 3
Завантажень PDF: 2
Опубліковано
2024-06-24
Як цитувати
Гобела , В., & Іванишин, Т. (2024). УДОСКОНАЛЕННЯ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА: ТЕОРЕТИКО-ПРИКЛАДНІ ЗАСАДИ. Економіка та суспільство, (64). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-64-44
Розділ
МАРКЕТИНГ

Статті цього автора (авторів), які найбільше читають