СУЧАСНІ ТРЕНДИ ЗАПРОВАДЖЕННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ АВТОМАТИЗОВАНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У СФЕРІ РЕСТОРАННОГО ЕЛЕКТРОННОГО БІЗНЕСУ

  • Галина Воляник Національний лісотехнічний університет України https://orcid.org/0000-0002-5250-3107
  • Світлана Шутка Національний лісотехнічний університет України
  • Наталія Колінько Національний лісотехнічний університет України https://orcid.org/0000-0001-7458-2849
Ключові слова: ресторанний бізнес, сфера послуг, електронний бізнес, автоматизовані технології, діджиталізація, штучний інтелект

Анотація

У статті досліджено сучасні тренди інтелектуальних автоматизованих технологій у ресторанному бізнесі, які на сьогоднішній день є однією з найактуальніших тем, що заполонили увагу власників і менеджерів ресторанного бізнесу. З’ясовано, що сфері послуг покращуються якісні показники обслуговування завдяки автоматизації взаємодії з клієнтами, що у свою чергу призводить до збільшення рівня задоволення споживачів, які готові інвестувати у позитивні емоції. У дослідженні здійснено аналіз сучасного стану інтелектуальної автоматизації у ресторанній сфері та надається систематична оцінка потенціалу інноваційних процесів. Для цього проаналізовано ринок інтелектуальної автоматизації у ресторанному бізнесі, що створює основу для майбутніх досліджень та стратегічного планування. Виявлено, що у сучасному цифровому середовищі можливості автоматизації робочих процесів у ресторанному бізнесі становлять значну питому вагу. Цей напрямок, який здебільшого досі залишався поза увагою академічних досліджень, привертає увагу як корпоративного, так і наукового світу. З’ясовано, що інтелектуальна автоматизація відіграє ключову роль у вдосконаленні процесів обслуговування, управління та маркетингу в ресторанній сфері. Застосування інтелектуальних технологій допоможе автоматизувати багато процесів у сфері ресторанного бізнесу, які раніше виконувались вручну. Обґрунтовано, що завдяки засобам інтелектуальної автоматизації, таким як мобільні додатки, кіоски та чат-боти, змінюється спосіб обслуговування гостей, а сучасне програмне забезпечення спрощує управління ресторанним бізнесом. Результати аналізу сучасних тенденцій інтелектуальної автоматизації у ресторанному бізнесі та оцінка можливостей їх практичного впровадження сприятимуть підвищенню конкурентоспроможності та задоволення потреб сучасного споживача ресторанних послуг. Таким чином, інновації, спрямовані на цифрову трансформацію інструментів обслуговування клієнтів, мають позитивний вплив на якісні параметри, що стають ключовою конкурентною перевагою у сфері послуг.

Посилання

Biletska, Ya. O., Sokolovska, O. O., & Krivtsova, A. S. (2022). Innovatsiini tekhnolohii zdorovoho kharchuvannia v hotelno-restorannomu hospodarstvi: navchalnyi posibnyk. [Innovative technologies of healthy nutrition in the hotel and restaurant industry: a study guide]. Kharkiv: KHNU named after V. N. Karazin, 2022. 144 p.

Borysov, D. (2022). Trendy 2022. Ukrainski realii. URL: https://www.restorator.ua/post/trendy-2022-ukrainski-realii-dmytro-borysov. [Trends 2022. Ukrainian realities]. Available at: https://www.restorator.ua/post/trendy-2022-ukrainski-realii-dmytro-borysov.

Neilenko, S., Fohel, A., Hushcha, Ye., & Oliinyk, O. (2022). Suchasni pidkhody do robotyzatsii servisnykh protsesiv v zakladakh restorannoho hospodarstva [Modern approaches to robotization of service processes in restaurants. Restaurant and hotel consulting. Innovations. No. 5(2). 2022. pp. 239–249. DOI: https://doi.org/10.31866/2616-7468.5.2.2022.270101].

Onufriievych, D. R., Kuklin O. V. (2016) Internet-komunikatsii yak zasib pidvyshchennia rivnia loialnosti spozhyvachiv na rynku restorannykh posluh [Internet communication as a means of increasing consumer loyalty in the market of restaurant services]. Naukovi rozrobky molodi na suchasnomu etapi – Scientific developments of youth at the modern stage Kyiv: KNUTD, S. 126–131.

Postova, V. V. (2022) Pokrashchennia protsesu obsluhovuvannia spozhyvachiv shliakhom prosuvannia posluh pidpryiemstva restorannoho biznesu cherez internet [Improving the process of customer service by promoting the services of a restaurant business enterprise via the Internet]. Ekonomika ta suspilstvo – Economy and society, vol. 36. DOI: https://doi.org/ 10.32782/2524-0072/2022-36-47.

Postova, V.V. (2023) Perspektyvy vprovadzhennia intelektualnoi avtomatyzatsii v restorannyi biznes v umovakh pisliavoiennoho vidnovlennia Ukrainy. [Prospects for the introduction of intelligent automation in the restaurant business in the conditions of the post-war recovery of Ukraine]. Ekonomika ta suspilstvo- Economy and society. Issue 49. DOI: https://doi.org/10.32782/2524-0072/2023-49-41.

Tekhnolohii ta innovatsii, yaki zminiuiut restorannyi biznes. [Technologies and innovations that change the restaurant business]. Available at: https://sfii.gov.ua/tehnologii-ta-innovacii-yaki-zminjujut-restorannij-biznes/.

Yatchuk, O.M., Nebaba, N.O., & Kucher, M.M. (2022) Interaktyvni sotsialno-komunikatsiini modeli: perspektyvy vykorystannia v mizhnarodnykh vidnosynakh, turyzmi ta hotelno-restorannii spravi [Interactive social and communication models: prospects for use in international relations, tourism and hotel and restaurant business]. Naukovyi pohliad: ekonomika ta upravlinnia – Scientific view: economics and management. № 2 (78). pp. 26–30.

Переглядів статті: 15
Завантажень PDF: 2
Опубліковано
2024-03-25
Як цитувати
Воляник, Г., Шутка, С., & Колінько, Н. (2024). СУЧАСНІ ТРЕНДИ ЗАПРОВАДЖЕННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ АВТОМАТИЗОВАНИХ ТЕХНОЛОГІЙ У СФЕРІ РЕСТОРАННОГО ЕЛЕКТРОННОГО БІЗНЕСУ. Економіка та суспільство, (61). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2024-61-86
Розділ
ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННА СПРАВА