https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/issue/feedЕкономіка та суспільство2025-03-21T12:53:12+00:00Adminjournal@economyandsociety.in.uaOpen Journal Systems<p style="text-align: justify;">«Економіка та суспільство» – це електронний журнал з економічних наук, що був заснований у 2015 році Мукачівським державним університетом. На початку 2019 року випуск видання було припинено. З метою відновлення функціонування журналу та його подальшої популяризації у 2020 році було змінено засновника та видавця, публікацію статей здійснює Видавничий дім «Гельветика».</p> <p style="text-align: justify;">У журналі висвітлюються актуальні питання економічної теорії та історії економічної думки; світового господарства та міжнародних економічних відносин; економіки та управління підприємствами; інноваційної та інвестиційної діяльності; бухгалтерського обліку, аналізу та аудиту; фінансів та податкової політики; математичних методів та інформаційних технологій в економіці; сучасного менеджменту та інших галузей економічної науки. Журнал інформує також про події наукового життя та економічну освіту в Україні; подає рецензії наукових праць та підручників з економічної тематики.</p> <p style="text-align: justify;">До складу редколегії журналу входять провідні українські та іноземні фахівці. Видання співпрацює з найбільшими ВНЗ України та зарубіжжя, органами державної влади та місцевого самоврядування. Така співпраця передбачає розміщення інформаційних матеріалів, публікування наукових статей, проведення на базі видання круглих столів.</p>https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/5577СТАН ТА ПЕРСПЕКТИВИ РИНКУ ПРАЦІ ДЛЯ ВИПУСКНИКІВ ЗВО З НАВИЧКАМИ ТА КОМПЕТЕНТНОСТЯМИ БАКАЛАВРІВ ЗА ОПП «БІЗНЕС-ЕКОНОМІКА»2025-03-21T12:53:12+00:00Петро Куцикjournal@economyandsociety.in.uaeОлег Ковтунjournal@economyandsociety.in.uae<p>У дослідженні представлений аналітичний огляд сучасного ринку праці з позицій поточної та майбутньої потреби у фахівцях з бізнес-економіки та орієнтації економічної освіти на підготовку фахівців рівня бакалаврів з економіки за освітньо-професійною програмою (ОПП) «Бізнес-економіка». Акцентовано та аргументовано на тому, що за умов, які сьогодні склалися в національній економіці під впливом різних чинників, зокрема таких, як повномасштабна військова агресія проти України, що триває вже три роки поспіль, потужний та стрімкий прогрес у застосуванні інформаційних технологій в усіх сферах життя суспільства, інтенсивна глобалізація та інтернаціоналізація економіки та бізнесу, зміни у змісті процесу праці, його організації, структурі зайнятості, соціально-трудових відносин, зростання масштабів бізнесу, який не завжди потребує певної інфраструктури, трансформація традиційної економіки в економіку знань тощо, фахівці з економіки та зокрема у сфері бізнес-економіки (або перефразовуючи – економіки бізнесу), які стали особливо затребувані сучасним динамічним та глобалізованим ринком праці, потребують нових навичок і компетентностей, які враховуватимуть сучасні тенденції світової та вітчизняної економік та виклики, що вже постали сьогодні та очікувано постануть перед ними в майбутньому. Аргументовано, що надзвичайно актуальним сьогодні в Україні стає запит на бізнес-освіту як з боку суспільства, так і з боку самих майбутніх працівників, занепокоєних як викликами, обумовленими змінами в потребах у робочій силі на ринку праці з боку роботодавців, так і рівнем своєї фахової відповідності новітнім трендам і запитам у сфері економіки і бізнесу. Констатовано, що результати вступних кампаній у заклади вищої освіти (ЗВО) України у 2022–2024 рр. підтвердили популярність освітніх програм з бізнес-економіки (або економіки бізнесу) серед молоді. Аналітично доведено, що більшість освітніх програм для першого (бакалаврського) рівня вищої освіти українських ЗВО, які готують фахівців економічних спеціальностей сьогодні зорієнтована на власне економіку бізнесу (чи бізнес-економіку). Констатовано, що сучасний ринок праці у сфері економіки потребує фахівців, компетентних насамперед у питаннях функціонування малого та середнього бізнесу, здатних до ефективного утилітарного застосування сучасних інформаційно-комунікаційних технологій на базі штучного інтелекту (ШІ) та соціально відповідальних. Проаналізовано поточний стан та визначено як поточні, так і майбутні проблеми ринку праці в Україні як у національному, так і регіональному розрізі. Доведено, що створення сприятливих умов для підвищення рівня зайнятості осіб молодіжних вікових категорій є пріоритетним завданням і для Львівського торговельно-економічного університету (ЛТЕУ), який готує фахівців бакалаврів з економіки за ОПП «Бізнес-економіка», які здобувають під час навчання затребувані роботодавцями сучасні та унікальні знання, компетентності та навички. Визначено, що сьогодні пріоритетними вимогами роботодавців щодо молодих випускників ЗВО економічного спрямування і зокрема випускників бакалаврату за ОПП «Бізнес-економіка» спеціальності 051 «Економіка» є вимоги наявності у них таких двох підтипів навичок: а) з поміж «hard skills» (твердих або жорстких навичок): професійно-функціональних (робота з документами, продажі, іноземна мова, робота з клієнтом), професійно-технічних (робота з технічною документацією, креслення, схеми, робота з обладнанням, інструментом, матеріалами), цифрових (володіння комп'ютером, робота з CRM, ERP системами, робота з БД, WEB-технології, програмування); та б) з поміж «soft skills» (м’яких або гнучких (універсальних, неспеціалізованих) навичок): комунікативних (усне/письмове мовлення, ставлення запитань, аргументація, неконфліктні комунікації), особистісно-мотиваційних (орієнтація на результат, відповідальність робота в команді, тайм-менеджмент). Продемонстровано, що ОПП «Бізнес-економіка» Львівського торговельно-економічного університету (ЛТЕУ) є унікальною і, відтак, такою, що забезпечує формування у майбутніх випускників бакалаврату за цією ОПП сучасного економічного мислення, та набуття ними теоретичних знань і вище зазначених критичних практичних навичок у сфері функціонування бізнес-систем різного рівня з акцентом на потребах не тільки сучасного але й майбутнього ринку.</p>2025-02-24T00:00:00+00:00Авторське право (c) 2025 https://economyandsociety.in.ua/index.php/journal/article/view/5531ВПЛИВ ДІДЖИТАЛІЗАЦІЇ НА ФОРМУВАННЯ МАРКЕТИНГОВИХ СТРАТЕГІЙ ПІДПРИЄМСТВ: ВИКОРИСТАННЯ DIGITAL-ІНСТРУМЕНТІВ2025-03-13T10:40:31+00:00Володимир Вовкjournal@economyandsociety.in.uaeОлена Гаврильченкоjournal@economyandsociety.in.uaeОлексій Черкаськийjournal@economyandsociety.in.uae<p>Стаття досліджує вплив цифрової трансформації на маркетингові стратегії підприємств, акцентуючи увагу на digital-інструментах для підвищення ефективності комунікацій. Розглянуто персоналізацію, автоматизацію та аналітику даних, що сприяють кращому розумінню споживачів, оптимізації бізнес-процесів і зростанню конкурентоспроможності. Окрему увагу приділено big data-аналітиці, штучному інтелекту, CRM-системам, контент-маркетингу, соціальним мережам, email-маркетингу та PPC-рекламі. Попри активне впровадження цифрових технологій, існують виклики: адаптація до швидких змін, інтеграція ШІ, оцінка ефективності digital-інструментів у малому бізнесі та кібербезпека. Омніканальний маркетинг, що об’єднує SEO, SMM, email-розсилки, рекламу й аналітику, створює безшовний клієнтський досвід. Встановлено, що цифровізація змінює взаємодію бізнесу з клієнтами, відкриває нові можливості й підвищує ефективність реклами. Успіх digital-стратегії залежить від технологічних інновацій, гнучкого управління комунікаціями та розуміння потреб споживачів.</p>2025-02-24T00:00:00+00:00Авторське право (c) 2025