ВДОСКОНАЛЕННЯ ЗАКОНОДАВСТВА У СФЕРІ ВЕДЕННЯ ДЕРЖАВНОЇ РЕЄСТРАЦІЇ ПРАВ
НА ЗЕМЕЛЬНУ ТА ІНШУ НЕРУХОМІСТЬ В УКРАЇНІ

Ясінецька І.А.
доктор економічних наук, доцент,
Подільський державний аграрно-технічний університет
Потапський Ю.В.
кандидат сільськогосподарських наук ,
Подільський державний аграрно-технічний університет

У статті відображено результати досліджень законодавства щодо ведення державної реєстрації прав на земельну та іншу нерухомість в Україні. За результатами встановлено що під час здійснення державної реєстрації права власності на земельну ділянку в Державному реєстрі прав на нерухоме майно обов’язковій реєстрації підлягають: 1) особа, яка є власником земельної ділянки; 2) належне їй право власності на земельну ділянку та 3) об’єкт права власності, тобто земельна ділянка з її характеристиками (місцем розташування, площею, цільовим призначенням тощо). Не можна зареєструвати право власності громадянина на земельну ділянку, якщо у цьому ж реєстрі не описати саму земельну ділянку як об’єкт його права власності, тобто не зазначити її розмір та місце розташування. Отримані результати досліджень підтверджують, що під час проведення земельної реформи в Україні виникла низка невирішених питань, які сприяють зловживанню у сфері управління земельними ресурсами та ухиленню від наповнення державного бюджету. Реалізація зазначених норм законодавства неможлива без функціонування належного контролю над виконанням робіт із землеустрою і кадастру та топографо-геодезичною і картографічною діяльністю.
Ключові слова: законодавство, нерухомість, земельна ділянка.

Ясинецкая И.А., Потапский Ю.В. СОВЕРШЕНСТВОВАНИЕ ЗАКОНОДАТЕЛЬСТВА В СФЕРЕ ВЕДЕНИЯ ГОСУДАРСТВЕННОЙ РЕГИСТРАЦИИ ПРАВ НА ЗЕМЕЛЬНУЮ И ДРУГУЮ НЕДВИЖИМОСТЬ В УКРАИНЕ
В статье отражены результаты исследований законодательства по ведению государственной регистрации прав на земельную и другую недвижимость в Украине. По результатам установлено, что при осуществлении государственной регистрации права собственности на земельный участок в Государственном реестре прав на недвижимое имущество обязательной регистрации подлежат: 1) лицо, являющееся собственником земельного участка; 2) принадлежащее ей право собственности на земельный участок и 3) объект права собственности, то есть земельный участок с его характеристиками (месторасположением, площадью, целевым назначением и т. д.). Нельзя зарегистрировать право собственности гражданина на земельный участок, если в этом же реестре не описать сам земельный участок как объект его права собственности, то есть не отметить ее размер и местоположение. Полученные результаты исследований подтверждают, что при проведении земельной реформы в Украине возник ряд нерешенных вопросов, которые способствуют злоупотреблению в сфере управления земельными ресурсами и уклонения от наполнения государственного бюджета. Реализация указанных норм законодательства невозможна без функционирования надлежащего контроля над выполнением работ по землеустройству и кадастру и топографо-геодезической и картографической деятельностью.
Ключевые слова: законодательство, недвижимость, земельный участок.

Yasinetska I.A., Potapsky Y.V. IMPROVEMENT OF LEGISLATION IN THE FIELD OF STATE REGISTRATION OF RIGHTS TO LAND AND OTHER REAL ESTATE IN UKRAINE
The article reflects the results of studies of legislation on the state registration of rights to land and other real estate in Ukraine. According to the results it is established that in the course of the state registration of the ownership of a land plot in the State Register of Rights to Immovable Property, the following are subject to mandatory registration: 1) the person who owns the land plot; 2) the ownership of the land plot belonging to it and 3) the object of ownership, that is, the land plot with its characteristics (location, area, purpose, etc.). After all, it is impossible to register the right of ownership of a citizen to a land plot if the land plot itself is not described in the same registry as an object of its property right, that is, its size and location should not be noted. The obtained research results confirm that during the land reform in Ukraine a number of unresolved issues arose that contribute to abuse in the sphere of land management and evasion from filling the state budget. Therefore, the implementation of these norms of law is impossible without proper control over the performance of land management and cadastre and topographic and geodetic and cartographic activities.
Keywords: legislation, real estate, land.

Завантажити статтю (pdf)