MARKETING MEANS TO ENHANCE THE COMPETITIVENESS
OF ENTERPRISES OF LIGHT INDUSTRY

Konoval V.V.
Candidate of Economic Sciences, Senior Lecturer in Marketing and Advertising
Vinnitsa Trade and Economic Institute Kyiv National Trade-Economic University
Buga N.Yu.
Candidate of Economic Sciences, Associate Professor of Marketing and Advertising
Vinnitsa Trade and Economic Institute Kyiv National Trade-Economic University
Bralatan V.P.
Candidate of Economic Sciences, Associate Professor of Marketing and Advertising
Vinnitsa Trade and Economic Institute Kyiv National Trade-Economic University

In the article the questions of increase of competitiveness of light industry enterprises marketing means, the algorithm of client-oriented sales policy, and the benefits and shortcomings of using crowdsourcing in enterprises of light industry in Vinnytsia region.
Keywords: competitiveness, business, light industry, clintonian marketing, crowdsourcing, and marketing.

Коновал В.В., Буга Н.Ю., Бралатан В.П. МАРКЕТИНГОВІ ЗАСОБИ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ПІДПРИЄМСТВА ЛЕГКОЇ ПРОМИСЛОВОСТІ
У статті розглянуто питання підвищення конкурентоспроможності підприємств легкої промисловості маркетинговими засобами, наведено алгоритм реалізації клієнтоорієнтованої збутової політики, визначені переваги та недоліки використання краудсорсінгу на підприємствах легкої промисловості Вінницької області.
Ключові слова: конкурентоспроможність, діяльність підприємства, легка промисловість, клінтоорієнтована збутова діяльність, краудсорсінг, маркетинг.

Коновал В.В., Буга Н.Ю., Бралатан В.П. МАРКЕТИНГОВЫЕ СРЕДСТВА ПОВЫШЕНИЯ КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТИ ПРЕДПРИЯТИЙ ЛЕГКОЙ ПРОМЫШЛЕННОСТИ
В статье рассмотрены вопросы повышения конкурентоспособности предприятий легкой промышленности с помощью маркетинговых средств, показано алгоритм реализации клиентоориентированной сбытовой политики, определены преимущества и недостатки использования краудсорсинга на предприятиях легкой промышленности Винницкой области.
Ключевые слова: конкурентоспособность, деятельность предприятия, легкая промышленность, клиентоориентированная сбытовая политика, краудсорсинг, маркетинг.

Завантажити статтю (pdf)