ВИКОРИСТАННЯ МАРКЕТИНГУ ВЗАЄМОВІДНОСИН У ДІЯЛЬНОСТІ ВИРОБНИЧИХ ФАРМАЦЕВТИЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ

Рогуля О.Ю.
кандидат фармацевтичних наук, доцент,
Національний фармацевтичний університет

У сучасних умовах використання маркетингу взаємовідносин суб’єктами фармацевтичного ринку в ланцюзі «постачальник – виробник – посередник – споживач» є ефективним засобом утримання стійких ринкових позицій. У статті проаналізовано ставлення працівників галузі до впровадження CRM/PRM-систем фармацевтичними підприємствами. Визначено конкурентні переваги, які, на думку експертів, надає виробникам використання PRM-систем у роботі з партнерами. Встановлено, що найбільш очікуваним ефектом від впровадження РRM-системи є збільшення кількості позитивних контактів із партнерами, зменшення витрат на визначення потенційних та залучення нових партнерів.
Ключові слова: фармація, маркетинг взаємовідносин, РRM-системи, клієнти, партнери.

Рогуля О.Ю. ИСПОЛЬЗОВАНИЕ МАРКЕТИНГА ВЗАИМООТНОШЕНИЙ В ДЕЯТЕЛЬНОСТИ ПРОИЗВОДСТВЕННЫХ ФАРМАЦЕВТИЧЕСКИХ ПРЕДПРИЯТИЙ
В современных условиях использование маркетинга взаимоотношений субъектами фармацевтического рынка в цепи «поставщик – производитель –  посредник – потребитель» является эффективным средством удержания рыночных позиций. В статье проанализировано отношение работников отрасли к внедрению CRM/PRM-систем фармацевтическими предприятиями. Определены конкурентные преимущества, которые, по мнению экспертов, предоставляет производителям использование PRM-систем в работе с партнерами. Установлено, что наиболее ожидаемым эффектом от внедрения РRM-системы является увеличение количества положительных контактов с партнерами, уменьшение расходов на определение потенциальных и привлечения новых партнеров.
Ключевые слова: фармация, маркетинг взаимоотношений, РRM-системы, клиенты, партнеры.

Rogulia O.Yu. USE OF RELATIONSHIP MARKETING IN ACTIVITIES OF INDUSTRIAL PHARMACEUTICAL COMPANIES
In current conditions is an effective tool of keeping stable market positions are using of Relationship Marketing of pharmaceutical market players in the chain “supplier” – “producer” – “intermediary” – “consumer”. In the article analyzed the ratio of workers to the introduction of CRM / PRM systems in pharmaceutical companies. Based on the results of the expert survey identified competitive advantages, which, according to experts, allows producers the use of PRM-systems in working with partners. Established that the most expected effect of the introduction of RRM-system is increase number of positive contacts with partners, reducing the cost on identifying potential and attract new partners.
Keywords: pharmacy, relationship marketing, PRM-systems, clients, partners.

Завантажити статтю (pdf)