УПРАВЛІННЯ РЕКЛАМНОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ В СИСТЕМІ БРЕНДИНГУ (НА ПРИКЛАДІ РИНКУ СУЧАСНОЇ FASHION-ІНДУСТРІЇ)

Головчук Юлія Олександрівна
кандидат економічних наук,
старший викладач кафедри маркетингу та реклами
Вінницького торговельно-економічного інституту
Київського національного торговельно-економічного університету
Марченко Вікторія Олександрівна
студентка
Вінницького торговельно-економічного інституту
Київського національного торговельно-економічного університету

Holovchuk Yuliia, Marchenko Viktoriia
Vinnytsia Trade and Economic Institute of
Kyiv National University of Trade and Economics

Стаття присвячена дослідженню сучасного ринку Fashion-індустрії, його останніх тенденцій, сучасних методів просування рекламної кампанії. Найважливішою ланкою в індустрії моди є брендинг, який безпосередньо практикує створення імені, символу чи дизайну, ідентифікує та відрізняє продукт одних компаній від інших. Нині надзвичайно популярним рекламним засобом стали колаборації різних відомих брендів як один з одним, так і з новими цікавими дизайнерами, художниками. В нашу «онлайн-еру», коли все більше інформації оцифровується, велика кількість рекламних засобів Fashion-індустрії спрямована саме на онлайн-сервіси.
Ключові слова: Інтернет-реклама, брендинг, модний маркетинг, vlogger, монобрендові магазини, Fashion-індустрія, маркетингові канали.

Головчук Ю.А., Марченко В.А. УПРАВЛЕНИЕ РЕКЛАМНОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬЮ В СИСТЕМЕ БРЕНДИНГА (НА ПРИМЕРЕ РЫНКА FASHION-ИНДУСТРИИ)
Стаття посвящена исследованию современного рынка Fashion-индустрии, его последних тенденций, современных методов продвижения рекламной кампании. Важнейшим звеном в индустрии моды является брендинг, который непосредственно практикует создание имени, символа или дизайна, идентифицирует и отличает продукт одних компаний от других. На сегодняшний день чрезвычайно популярным рекламным средством стали коллаборации различных известных брендов как друг с другом, так и с новыми интересными дизайнерами, художниками. В нашу «онлайн-эру», когда все больше информации оцифровывается, большое количество рекламных средств Fashion-индустрии направлено именно на онлайн-сервисы.
Ключевые слова: Интернет-реклама, брендинг, модный маркетинг, vlogger, монобрендовые магазины, Fashion-индустрия, маркетинговые каналы.

Holovchuk Yuliia, Marchenko Viktoriia. MANAGEMENT OF INNOVATIVE MARKETING TECHNOLOGIES IN THE BRANDING SYSTEM (ON THE EXAMPLE OF THE MARKET OF MODERN FASHION-INDUSTRY)
The research analyzes the modern fashion industry market, it's latest trends, modern methods of promotion of advertising campaigns. The most important brunch in the fashion industry is branding, which directly practices the creation of a name, symbol or design, identifies and distinguishes the product of some companies from others. Currently, the extremely popular tool has became the collaboration of various famous brands, both with each other, and with new interesting designers, artists. One of the important points in building a HR brand is the prompt and timely provision of information about the current situation and plans of the company both in the media and in the internal environment using the Internet. In our «online» era, when more and more information is digitized, a large number of fashion-based advertising tools are targeted at online services. Some brands, for example, Tiffany & Co, have created an application that allows you to try accessories online, choose a color style and weight of carats by hovering your smartphone camera. Another type of collaboration is the collaboration of designers with bloggers, star people, where designers offer well-known people to wear their own branded items to attend certain social events. Undeniably, the most modern way to manage advertising Internet activities is social networking. Working with bloggers gives you two tremendous things: you present your brand to a new audience, and if you choose the right influence then you will receive new clients and the blogger will create content for you. As you know, in 2018, the number of registered users of Instagram is 1.1 billion people, which gives great opportunities for brands to quickly bring their novelties to their customers.
Key words: Internet advertising, branding, fashion marketing, vlogger, monobrand shops, fashion industry, marketing channels.

DOI: 10.32782/2524-0072/2019-20-23

Завантажити статтю (pdf)