ЕФЕКТИВНІСТЬ ВИКОРИСТАННЯ ІННОВАЦІЙНОГО МАРКЕТИНГУ ТА СТУПІНЬ ДОВІРИ ДО НЬОГО ПОТЕНЦІЙНИХ СПОЖИВАЧІВ

Головчук Юлія Олександрівна
кандидат економічних наук,
старший викладач кафедри маркетингу та реклами
Вінницького торговельно-економічного інституту
Київського національного торговельно-економічного університету
Дідик Віталій Вікторович
студент
Вінницького торговельно-економічного інституту
Київського національного торговельно-економічного університету

Holovchuk Yuliia, Didyk Vitalii
Vinnytsia Trade and Economic Institute of
Kyiv National University of Trade and Economics

Наведений у статті матеріал дає змогу сформувати загальне уявлення про ефективність використання інноваційного маркетингу та тенденції розвитку інноваційних інструментів маркетингу. А також виконано порівняльний аналіз характеристик інноваційного маркетингу з традиційним маркетингом. Обґрунтовуються переваги використання засобів інноваційного маркетингу порівняно з традиційним. У статті розкрито сутність інноваційного маркетингу як інструменту привернення уваги нових потенційних споживачів. Досліджено, які саме засоби інноваційного маркетингу порівняно з традиційним є найбільш дієвими і як впливають різні типи інноваційного маркетингу на довіру споживачів до реклами. На основі проведеного дослідження окреслено пріоритетний інструментарій інноваційних методів просування маркетингових комунікацій.
Ключові слова: інноваційний маркетинг, традиційний маркетинг, маркетинг, реклама, споживач, потенційний споживач, довіра споживачів.

Головчук Ю.А., Дидык В.В. ЭФФЕКТИВНОСТЬ ИСПОЛЬЗОВАНИЯ НЕТРАДИЦИОННОГО МАРЕТИНГА И СТЕПЕНЬ ДОВЕРИЯ К НЕМУ ПОТЕНЦИАЛЬНЫХ ПОТРЕБИТЕЛЕЙ
Представленный в статье материал позволяет сформировать общее представление об эффективности использования инновационного маркетинга и тенденции развития инновационных инструментов маркетинга. А также выполнен сравнительный анализ характеристик инновационного маркетинга с традиционным маркетингом. Обосновываются преимущества использования средств инновационного маркетинга по сравнению с традиционным. В статье раскрыта сущность инновационного маркетинга как инструмента привлечения внимания новых потенциальных потребителей. В работе исследовано, какие именно средства инновационного маркетинга по сравнению с традиционным являются наиболее действенными и как влияют различные типы инновационного маркетинга на доверие потребителей к рекламе. На основе проведенного исследования определен приоритетный инструментарий инновационных методов продвижения маркетинговых коммуникаций.
Ключевые слова: инновационный маркетинг, традиционный маркетинг, реклама, потребитель, потенциальный потребитель, доверие потребителей.

Holovchuk Yuliia, Didyk Vitalii. EFFICIENCY OF USING INNOVATIVE MARKETING AND THE DEGREE OF CONFIDENCE TO HIM POTENTIAL CONSUMERS
The problem of overcoming information saturation in marketing communications is further exacerbated by the impact of the economic crisis, which limits the possibility of allocating significant funds for the formation of powerful advancement systems. In these circumstances, organizations, trying to increase the effectiveness of communicative impact on their target audiences, are beginning to actively use the tools of innovative methods of promotion as the main elements of their marketing communications systems. In this way, it will be about using innovative marketing as leverage for increasing demand for goods and services for producers. The material presented in the article gives an opportunity to form a general idea of the effectiveness of the use of innovative marketing and trends in the development of innovative marketing tools. A comparative analysis of the characteristics of innovative marketing with traditional marketing was also performed. The advantages of using innovative marketing tools in comparison with traditional ones are substantiated. The purpose of the article is to reveal the essence of innovative marketing and the application of its methods of marketing communications, as well as the prospects for their application to increase the effectiveness of communicative impact on target audiences. The purpose of innovation advertising is to create an impressive advertising experience that would be interesting for its creative and unpredictable views. Much of innovation in marketing involves placing ads in unusual places or displaying non-standard ads, hoping to attract new potential customers. Consumers tend to consider non-traditional ads as more organic, authentic, and relevant. The paper investigates which types of innovative marketing tools are most effective in comparison with the traditional ones and how different types of innovative marketing influence the trust of consumers in advertising. On the basis of the conducted research, the priority tool of innovative methods of promotion of marketing communications is outlined.
Key words: innovative marketing, traditional marketing, advertising, consumer, potential consumer.

DOI: 10.32782/2524-0072/2019-20-22

Завантажити статтю (pdf)