НАПРЯМИ УДОСКОНАЛЕННЯ СИСТЕМИ ФОРМУВАННЯ ТА РОЗВИТКУ КЛІЄНТСЬКОЇ БАЗИ ВІТЧИЗНЯНИХ БАНКІВ

Рац О.М.
кандидат економічних наук, доцент кафедри банківської справи
Харківського національного економічного університету імені Семена Кузнеця

Тороєва В.О.
студентка фінансового факультету
Харківського національного економічного університету імені Семена Кузнеця

Стаття присвячена актуальним питанням формування та розвитку клієнтської бази вітчизняних банків. Розглянуто сутність поняття «клієнтська база банку», досліджено особливості процесу формування та розвитку клієнтської бази банку. Узагальнено підходи до залучення клієнтів банку на стратегічному та тактичному рівнях. Визначено напрями удосконалення системи формування та розвитку клієнтської бази вітчизняних банківських установ.
Ключові слова: банк, клієнтська база, формування клієнтської бази банку, розвиток клієнтської бази банку, управління відносинами з клієнтами.

Рац О.Н., Тороева В.А. НАПРАВЛЕНИЯ СОВЕРШЕНСТВОВАНИЯ СИСТЕМЫ ФОРМИРОВАНИЯ И РАЗВИТИЯ КЛИЕНТСКОЙ БАЗЫ ОТЕЧЕСТВЕННЫХ БАНКОВ
Статья посвящена актуальным вопросам формирования и развития клиентской базы отечественных банков. Рассмотрена сущность понятия «клиентская база банка», исследованы особенности процесса формирования и развития клиентской базы банка. Обобщены подходы к привлечению клиентов банка на стратегическом и тактическом уровнях. Определены направления совершенствования системы формирования и развития клиентской базы отечественных банковских учреждений.
Ключевые слова: банк, клиентская база, формирование клиентской базы банка, развитие клиентской базы банка, управление отношениями с клиентами.

Rats O.M., Toroeva V.O. AREAS OF IMPROVEMENT OF THE SYSTEM OF FORMATION AND DEVELOPMENT OF THE CLIENT BASE OF DOMESTIC BANKS
The article is devoted to topical issues of formation and development of the client base of domestic banks. The essence of the concept of «customer base of the bank» is considered, the features of the process of formation and development of the client base of the bank are investigated. Approaches to attract customers of the bank are generalized at the strategic and tactical levels. The ways of improving the system of formation and development of the client base of domestic banks are defined.
Keywords: bank, customer base, formation of the client base of the bank, development bank customer base, customer relationship management.

Завантажити статтю (pdf)