МОДЕЛЮВАННЯ В УПРАВЛІННІ ЗБУТОВОЮ ДІЯЛЬНІСТЮ БАНКУ

Семенча І.Є.
доктор економічних наук, професор,
професор кафедри банківської справи
Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара
Резник Г.І.
магістр
Дніпровського національного університету імені Олеся Гончара

В статті визначені зони маркетингової уваги банку в управлінні збутовою діяльністю та пріоритетна з них – зона «банк – клієнт», в якій здійснюється повний цикл управління збутом. Тому дослідження присвячено питанням застосування в практиці маркетингу банку сучасних методів моделювання в зоні «банк – клієнт». Визначені етапи процесу управління збутом в банку, для кожного з них узагальнені групи маркетингових методів, які існують як класичні, та для кожного з етапів запропоновані альтернативні групи методів моделювання, які, на думку авторів, на відміну від класичних, є більш продуктивними, об’єктивними, подекуди маловитратними, додатково прогнозними та імітуючими поведінку середовища. Також в ході дослідження реалізоване прикладне завдання просування на фінансовий ринок банком своїх продуктів з врахуванням поведінки клієнтів банку та конкретних умов ринку. Це завдання розв’язане за допомогою побудованої агентної імітаційної моделі управління збутом банку у програмному середовищі «AnyLogic». Запропонований метод надасть банку простий невитратний інструмент планування та визначення умов конкретної реалізації маркетингової тактики на етапі вибору дій по просуванню банківського продукту.
Ключові слова: маркетинг, збут, банк, моделювання, управління, методи, ефективність, агентна імітаційна модель.

Семенча И.Е., Резник А.И. МОДЕЛИРОВАНИЕ В УПРАВЛЕНИИ СБЫТОВОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТЬЮ БАНКА
В статье определены зоны маркетингового внимания банка в управлении сбытовой деятельностью и приоритетная из них – зона «банк – клиент», в которой осуществляется полный цикл управления сбытом. Поэтому исследование посвящено вопросам применения в практике маркетинга банка современных методов моделирования в зоне «банк – клиент». Определены этапы процесса управления сбытом в банке, для каждого из них систематизированы группы маркетинговых методов, которые существуют как классические, для каждого из этапов предложены альтернативные группы методов моделирования, которые, по мнению авторов, в отличие от классических, является более производительными, объективными, часто малорасходными, дополнительно прогнозными и имитирующими поведение среды. Также в ходе исследования реализовано прикладная задача продвижения на финансовый рынок банком своих продуктов с учетом поведения клиентов банка и конкретных условий рынка. Эта задача решена с помощью построенной агентной имитационной модели управления сбытом банка в программной среде «AnyLogic». Предложенный метод предоставит банку простой нерасходный инструмент планирования и определения условий конкретной реализации маркетинговой тактики на этапе выбора действий по продвижению банковского продукта.
Ключевые слова: маркениг, сбыт, банк, моделирование, управление, методы, эффективность, агентная имитационная модель.

Semencha I.Y., Reznyk H.I. MODELING IN THE MANAGEMENT OF BANK SALES ACTIVITIES
In the article defines areas bank marketing attention in management of sales activities. In the priority of them – the "bank – client" zone – a full cycle of sales management is carried out. Therefore, this research focuses on the use of modern modeling techniques in the "bank – client" zone in bank marketing practice. Identified the stages of the sales management process in the bank. For each stages, groups of marketing methods that exist as classical are systematized. Alternative groups of modeling methods are also proposed, which, according to the authors, as opposed to the classical ones, are more productive, objective, often low-cost, additionally predictive and simulate the behavior of the environment. Also during the study a practical task to promote a bank of its products to the financial market was implemented, considering customer behavior and specific market conditions. This task is solved by dint of built agent-based simulation management model in the AnyLogic software environment. The proposed method will provide the bank a simple non-expendable tool for planning and determining the conditions for a specific implementation of marketing tactics at the stage of selecting actions to promote a banking product.
Keywords: marketing, sales, bank, modeling, management, methods, efficiency, agent simulation model.

DOI: 10.32782/2524-0072/2018-19-217

Завантажити статтю (pdf)