COMPETITORS’ ANALYSES IN THE DIGITAL BUSINESS ENVIRONMENT
Pidhurska I.
PhD, Associate Professor
Ternopil National Economic University
Lehkyy O.
PhD, lecturer,
Ternopil National Economic University

Main components of competitive analysis in digital marketing were investigated, strategic preconditions for doing business in digital environment were determined, competitive analysis prerequisites of competitors' activities in digital dimension were identified, basic classification of competitive analysis in the Internet was proposed, main categories of expert competitive analysis were defined and analyzed in the article.
Keywords: competitive analysis, competitive intelligence, benchmarking, digital marketing, internet marketing.

Підгурська І.А., Легкий О.А. АНАЛІЗ КОНКУРЕНТІВ У ЦИФРОВОМУ СЕРЕДОВИЩІ БІЗНЕСУ
У статті досліджено основні складові конкурентного аналізу в цифровому маркетингу, визначено стратегічні передумови ведення бізнесу у цифровому середовищі, виокремлено передумови здійснення конкурентного аналізу активностей конкурентів у цифровому вимірі, запропоновано базову класифікацію конкурентного аналізу в мережі Інтернет, проаналізовано та визначено основні категорії експертного конкурентного аналізу.
Ключові слова: аналіз конкурентів, конкурентна розвідка, бенчмаркінг, цифровий маркетинг, Інтернет-маркетинг.

Пидгурская И.А., Легкий О.А. АНАЛИЗ КОНКУРЕНТОВ В ЦИФРОВОЙ СРЕДЕ БИЗНЕСА
В статье исследованы основные составляющие конкурентного анализа в цифровом маркетинге, определены стратегические предпосылки ведения бизнеса в цифровой среде, выделены предпосылки осуществления конкурентного анализа активностей конкурентов в цифровом измерении, предложено базовую классификацию конкурентного анализа в сети Интернет, проанализированы и определены основные категории экспертного конкурентного анализа.
Ключевые слова: анализ конкурентов, конкурентная разведка, бенчмаркинг, цифровой маркетинг, Интернет-маркетинг.

DOI: 10.32782/2524-0072/2018-19-85

Завантажити статтю (pdf)