КОНКУРЕНЦІЯ НА РИНКУ СОНЯШНИКОВОЇ ОЛІЇ

Катран М.В.
кандидат економічних наук,
спеціаліст зі стандартизації науково-методичного
центру сертифікації
Державного підприємства «Всеукраїнський державний науково-виробничий центр
стандартизації, метрології, сертифікації та захисту прав споживачів»
(ДП «Укрметртестстандарт»)

Проаналізовано тенденції розвитку вітчизняного ринку соняшникової олії, що сформувався під впливом структурних деформацій національної економіки. Розраховано та проаналізовано частку суб’єктів господарювання на вітчизняному ринку соняшникової олії, значення ентропії ринкових часток, коефіцієнти ринкової концентрації, що дозволяє зробити висновок про те, що ринок соняшникової олії є олігопольним, помірно концентрованого, одноосібна монополізація якого є малоймовірною, структура ринку є досить конкурентною та такою, що дозволяє реалізацію концентраційних угод між його учасниками.
Ключові слова: внутрішній ринок, ринок соняшникової олії, глобальна конкуренція, обсяги ринку, індекс ННІ, коефіцієнт ринкових часток.

Катран М.В. КОНКУРЕНЦИЯ НА РЫНКЕ ПОДСОЛНЕЧНОГО МАСЛА
Проанализированы тенденции развития отечественного рынка подсолнечного масла, который сформировался под влиянием структурных деформаций национальной экономики.
Рассчитано и проанализировано долю субъектов хозяйственой деятельности на отечественном рынке подсолнечного масла, значение энтропии рыночных долей, коэффициенты рыночной концентрации, что позволяет сделать вывод о том, что рынок подсолнечного масла является олигопольным, умеренно концентрированным, единоличная монополизация которого является маловероятной, структура рынка достаточно конкурентная и такая, что позволяет реализацию концентрационных соглашений между его участниками.
Ключевые слова: внутренний рынок, рынок подсолнечного масла, глобальная конкуренция, объемы рынка, индекc HHI, коэффициент рыночных долей.

Katran M.V. COMPETITION IN THE SUNFLOWER OIL MARKET
The article about tendencies of development of the domestic sunflower oil market, which was formed under the influence of structural deformations of the national economy. The author calculated and analyzed the share of business entities in the domestic sunflower oil market, entropy of market shares, market concentration factors, which suggests that the market for sunflower oil is oligopolistic, moderately concentrated, the single monopolization of which is unlikely, the structure of the market is quite competitive and allows for the implementation of concentration agreements between its participants.
Keywords: inter market, sunflower oil market, global competition, market volume, HHI index, market share ratio.

DOI: 10.32782/2524-0072/2018-19-25

Завантажити статтю (pdf)