УПРАВЛІННЯ ПІДПРИЄМСТВАМИ ГОТЕЛЬНО-РЕСТОРАННОГО БІЗНЕСУ В УМОВАХ КОНКУРЕНЦІЇ

Малюга Л.М.
кандидат економічних наук, доцент,
доцент кафедри туризму та готельно-ресторанної справи
Уманського національного університету садівництва
Загороднюк О.В.
кандидат економічних наук, доцент,
доцент кафедри менеджменту
Уманського національного університету садівництва

У статті узагальнено теоретичні положення формування ефективної системи управління конкурентними перевагами підприємств готельно-ресторанного бізнесу та уточнено основні категорії теорії конкуренції. Визначено, що отримання конкурентної переваги і підвищення конкурентоспроможності на ринку вимагає від підприємства формування системи управління, що враховуватиме динамічність його внутрішнього та зовнішнього середовища та взаємозв’язок із соціально-економічним, природним, технологічним середовищами. Окрім того, важливо врахувати задоволення потреб споживачів та інших суб’єктів і можливу зміну ринкової поведінки та методів прийняття управлінських рішень в управлінні конкурентними перевагами.
Ключові слова: конкурентні переваги, потреби, управлінське рішення, конкуренція, ринкова поведінка, підприємства готельно-ресторанного бізнесу.

Малюга Л.Н., Загороднюк О.В. УПРАВЛЕНИЕ ПРЕДПРИЯТИЯМИ ГОСТИНИЧНО-РЕСТОРАННОГО БИЗНЕСА В УСЛОВИЯХ КОНКУРЕНЦИИ
В статье обобщены теоретические положения формирования эффективной системы управления конкурентными преимуществами предприятий гостинично-ресторанного бизнеса и уточнены основные категории теории конкуренции. Определено, что получение конкурентного преимущества и повышение конкурентоспособности на рынке требует от предприятия формирования системы управления с учетом динамичности его внутренней и внешней среды, а также взаимосвязи с социально-экономической, естественной, технологической средой. Кроме того, важно учесть необходимость удовлетворения потребностей потребителей и других субъектов и возможное изменение рыночного поведения и методов принятия управленческих решений в управлении конкурентными преимуществами.
Ключевые слова: конкурентные преимущества, потребности, управленческое решение, конкуренция, рыночное поведение, предприятия гостинично-ресторанного бизнеса.

Maliuga L.M., Zagorodniuk O.V. MANAGING ENTERPRISES OF HOTEL-RESTAURANT BUSINESS UNDER CONDITIONS OF COMPETITION
The article summarizes the theoretical provisions for the formation of an effective system for managing the competitive advantages of the hotel and restaurant business enterprises and clarifies the main categories of competition theory. It is determined that obtaining a competitive advantage and increasing competitiveness in the market requires the enterprise to form a management system, taking into account the dynamism of its internal and external environment, as well as the relationship with the socio-economic, natural, technological environment. In addition, it is important to take into account the need to meet the needs of consumers and other entities and the possible change in market behavior and management decision-making techniques in managing competitive advantages.
Key words: competitive advantages, needs, management decision, competition, market behavior, enterprises of hotel and restaurant business.

DOI: 10.32782/2524-0072/2018-17-41

Завантажити статтю (pdf)