СОЦІАЛЬНА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ СТРАХОВОГО БІЗНЕСУ ЯК ІНСТРУМЕНТ МІЖНАРОДНОЇ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ

Охріменко О.О.
доктор економічних наук, професор,
Національний технічний університет України
«Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»
Гранченко Е.Е.
студент,
Національний технічний університет України
«Київський політехнічний інститут імені Ігоря Сікорського»

Розглянуто еволюцію розвитку корпоративної соціальної відповідальності (КСВ) на основі трансформації ключових цінностей та зміни ролі і місця у суспільстві та у бізнесі. Проаналізовано теоретичні підходи до визначення взаємозв’язку між КСВ та результативністю діяльності з виділенням профільного інструментарію досягнення поставлених цілей. Систематизовано конкурентні переваги страхового бізнесу від упровадження у практику діяльності КСВ. Виявлено фактори впливу КСВ на результативність страхового бізнесу на різних рівнях економічних відносин. Подано власне бачення пріоритетності елементів міжнародної моделі піраміди КСВ. Проведено аналогію між функціями страхування, КСВ та соціальною функцією держави.
Ключові слова: убезпечення, майнові інтереси, ефективність діяльності, економічні відносини, соціальна економіка.

Охрименко О.О., Гранченко Э.Э. СОЦИАЛЬНАЯ ОТВЕТСТВЕННОСТЬ СТРАХОВОГО БИЗНЕСА КАК
ИНСТРУМЕНТ МЕЖДУНАРОДНОЙ КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТИ

Рассмотрена эволюция развития корпоративной социальной ответственности (КСВ) на основании трансформации ключевых ценностей и изменения роли и места в обществе и бизнесе. Проанализированы теоретические подходы к определению взаимосвязи между КСВ и результативностью деятельности с выделением профильного инструментария достижения поставленных целей. Систематизированы конкурентные преимущества страхового бизнеса от внедрения в практику деятельности КСВ. Определены факторы влияния КСВ на результативность страхового бизнеса на разных уровнях экономических отношений. Дано собственное видение приоритетности элементов международной модели пирамиды КСВ. Проведена аналогия между функциями страхования, КСВ и социальной функцией государства.
Ключевые слова: страхование, имущественные интересы, эффективность деятельности, экономические отношения, социальная экономика.

Okhrimenko О.О., Granchenko E.E. SOCIAL RESPONSIBILITY OF INSURANCE BUSINESS AS AN
INSTRUMENT OF INTERNATIONAL COMPETITIVENESS

In the process of research, the evolution of corporate social responsibility development is considered on the basis of the transformation of key values and the changing role and place in society and in business. Theoretical approaches to the definition of the relationship between CSR and the effectiveness of activities with the allocation of profile tools for achieving the goals are analysed. The competitive advantages of insurance business from the introduction of CSR practices are systematized. The factors of CSR influence on the effectiveness of insurance business at different levels of economic relations are revealed. The actual vision of the elements of the international model of the CSR pyramid, which focuses attention on environmental issues, society in general, taking into account socio-cultural issues, the use of technologies and observance of political rights of individuals, is given. An analogy between the functions of insurance, CSR and the social function of the state has been carried out.
Key words: security, property interests, efficiency of activity, economic relations, social economy.

Завантажити статтю (pdf)