УДОСКОНАЛЕННЯ ПРОЦЕСУ ПРОФЕСІЙНОГО НАВЧАННЯ ЯК НАПРЯМ ПОКРАЩЕННЯ
ПРОЦЕСІВ УПРАВЛІННЯ ОРГАНІЗАЦІЄЮ

Мороз O.С.
кандидат економічних наук, доцент,
професор кафедри менеджменту організацій та управління проектами
Запорізької державної інженерної академії

Стаття присвячена висвітленню наявності зв’язків між покращенням процесів управління організацією та рівнем професійної підготовки її людських ресурсів, а також наданню пропозицій щодо шляхів удосконалення процесу професійного навчання з визначенням проблем, що потребують подальшого дослідження. Наявність тісного зв’язку між вдосконаленням процесів управління організаціями та покращенням процесу професійної підготовки людських ресурсів, що залучаються до цих процесів, обумовлює необхідність поліпшення якості навчального процесу в системі освіти загалом та професійного навчання зокрема. Серед шляхів такого поліпшення запропоновано вдосконалення змісту освіти, інтенсифікація навчального процесу, оптимізація процесу професійного навчання, створення необхідних умов для зростання педагогічної майстерності викладачів тощо. Серед проблем, які потребують подальшого дослідження та публічного обговорення, увага зосереджена на питаннях встановлення більш тісних зв’язків та взаємної відповідальності між суб’єктами процесу професійної підготовки та розвитку персоналу. Залишаються невирішеними також окремі питання кількісного оцінювання ефективності вжиття заходів, які забезпечують професійну підготовку та необхідний певний рівень розвитку персоналу.
Ключові слова: навчальний процес, освіта та професійне навчання, оцінка ефективності професійної підготовки, процеси управління, розвиток людських ресурсів.

Мороз O.С. СОВЕРШЕНСТВОВАНИЕ ПРОЦЕССА ПРОФЕССИОНАЛЬНОГО ОБУЧЕНИЯ КАК
НАПРАВЛЕНИЕ УЛУЧШЕНИЯ ПРОЦЕССОВ УПРАВЛЕНИЯ ОРГАНИЗАЦИЕЙ

Статья посвящена освещению наличия связей между улучшением процессов управления организацией и уровнем профессиональной подготовки ее человеческих ресурсов, а также предоставлению предложений относительно путей совершенствования процесса профессионального обучения с определением проблем, требующих дальнейшего исследования. Наличие тесной связи между совершенствованием процессов управления организациями и улучшением процесса профессиональной подготовки человеческих ресурсов, привлекаемых к этим процессам, обусловливает необходимость улучшения качества учебного процесса в системе образования в целом и профессионального обучения в частности. Среди путей такого улучшения предложены совершенствование содержания образования, интенсификация учебного процесса, оптимизация процесса профессионального обучения, создание необходимых условий для роста педагогического мастерства преподавателей и т. д. Среди проблем, которые требуют дальнейшего исследования и публичного обсуждения, внимание сосредоточено на вопросах установления более тесных связей и взаимной ответственности между субъектами процесса профессиональной подготовки и развития персонала. Остаются нерешенными также отдельные вопросы количественного оценивания эффективности мероприятий, обеспечивающих профессиональную подготовку и необходимый определенный уровень развития персонала.
Ключевые слова: учебный процесс, образование и профессиональное обучение, оценка эффективности профессиональной подготовки, процессы управления, развитие человеческих ресурсов.

Moroz O.S. IMPROVEMENT OF THE PROCESS OF PROFESSIONAL TRAINING AS A WAY TO
IMPROVE THE MANAGEMENT OF THE ORGANIZATION

The article is devoted to highlighting the links between improving the management of the organization with the level of professional training of its human resources and providing suggestions on how to improve the process of professional training, identifying problems that require further research. The close link between the improvement of the organization’s management processes and the improvement of the process of training the human resources involved in these processes necessitates the improvement of the quality of the educational process in the system of education in general and vocational training, in particular. Among the ways of such improvement are offered, in particular, such as improving the content of education, intensifying the educational process, optimizing the process of professional training, creating the necessary conditions for the growth of teacher’s teaching skills. Among the issues that require further research and public discussion, the focus is on establishing closer links and mutual responsibility between the subjects of the process of training and staff development. There are also outstanding issues regarding quantifying the effectiveness of measures that provide professional training and require a certain level of personnel development.
Key words: learning process, education and vocational training, assessment of the effectiveness of vocational training, management processes, human resources development.

Завантажити статтю (pdf)