НАПРЯМИ ПІДВИЩЕННЯ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ ЕКСКУРСІЙНИХ ПОСЛУГ ТУРИСТИЧНИХ ПІДПРИЄМСТВ

Нездоймінов С.Г.
кандидат економічних наук, доцент кафедри туристичного та
готельно-ресторанного бізнесу
Одеського національного економічного університету
Петрова А.C.
студентка факультету міжнародної економіки
Одеського національного економічного університету

Розглянуто напрями підвищення конкурентоспроможності екскурсійних послуг туристичних підприємств. Розкрито роль екскурсійної діяльності в розвитку привабливості туристичних територій. Проаналізовано сучасний стан розвитку екскурсійної діяльності в Україні та м. Одеса, визначено фактори, які впливають на конкурентоспроможність екскурсійних послуг. Запропоновано шляхи удосконалення підготовки та підвищення кваліфікації екскурсоводів та гідів-перекладачів. Доведено, що впровадження інноваційних технологій стає одним з основних напрямів підвищення конкурентоспроможності та якості екскурсійних послуг туристичних підприємств.
Ключові слова: туристичні підприємства, конкурентоспроможність екскурсійних послуг, екскурсовод, інноваційні технології, туристичний ринок.

Нездойминов С.Г., Петрова А.С. НАПРАВЛЕНИЯ ПОВЫШЕНИЯ КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТИ ЭКСКУРСИОННЫХ УСЛУГ
ТУРИСТИЧЕСКИХ ПРЕДПРИЯТИЙ

Рассмотрены направления повышения конкурентоспособности экскурсионных услуг туристических предприятий. Раскрыта роль экскурсионной деятельности в развитии привлекательности туристических территорий. Проанализировано современное состояние развития экскурсионной деятельности в Украине и г. Одесса, определены факторы, влияющие на конкурентоспособность экскурсионных услуг. Предложены пути совершенствования подготовки и повышения квалификации экскурсоводов и гидов-переводчиков. Доказано, что внедрение инновационных технологий становится одним из основных направлений повышения конкурентоспособности и качества экскурсионных услуг туристических предприятий.
Ключевые слова: туристические предприятия, конкурентоспособность экскурсионных услуг, экскурсовод, инновационные технологии, туристический рынок.

Nezdoyminov S.G., Petrova A.S. DIRECTIONS TO INCREASE COMPETITIVENESS OF EXCURSION SERVICES OF TOURISM ENTERPRISES
The ways of increasing the competitiveness of excursion services of tourist enterprises are considered. The role of excursion activity in development of attractiveness of tourist territories is revealed. The present state of development of excursion activity in Ukraine and Odessa is analysed, factors that influence the competitiveness of excursion services are determined. The ways of preparation and improvement of qualification of guides and guides-translators are offered. It is proved that introduction of innovative technologies becomes one of the main directions of increase of competitiveness and quality of excursion services of tourist enterprises.
Key words: tourist enterprises, competitiveness of excursion services, guide, innovative technologies, tourist market.

Завантажити статтю (pdf)