THE NATIONAL DIMENSION OF COOPERATION OF BUSINESS WITH YOUTH NON-GOVERNMENTAL ORGANIZATIONS

Kopylchak B.V.
post-graduate student of the department of management
Ivan Franko National University of Lviv

In this paper the reasons for doing business and cooperation between business communities and youth non-governmental organizations are presented. The necessity of conducting business policy of corporate social responsibility and resource support for youth non-governmental organizations is reviewed. The types and stages of partnership between business and youth organizations as well as the obstacles that may arise are analyzed.
Keywords: corporate social responsibility, fundraising, youth non-governmental organizations, philanthropy, social marketing.

Копильчак Б.В. НАЦІОНАЛЬНИЙ АСПЕКТ СПІВПРАЦІ МІЖ БІЗНЕСОМ ТА МОЛОДІЖНИМИ ГРОМАДСЬКИМИ ОРГАНІЗАЦІЯМИ
У роботі наведено причини ведення співпраці між бізнесом та молодіжними громадськими організаціями. Розглянуто необхідність ведення бізнесом політики корпоративної соціальної відповідальності та ресурсного забезпечення молодіжними громадськими організаціями. Проаналізовано види та стадії партнерства між бізнесом та молодіжними громадськими організаціями, а також перешкоди, які можуть виникнути.
Ключові слова: корпоративна соціальна відповідальність, фандрейзинг, молодіжні громадські організації, філантропія, соціальний маркетинг.

Копильчак Б.В. НАЦИОНАЛЬНЫЙ АСПЕКТ СОТРУДНИЧЕСТВА МЕЖДУ БИЗНЕСОМ И МОЛОДЕЖНЫМИ ОБЩЕСТВЕНЫМИ ОРГАНИЗАЦИЯМИ
В работе приведены причины ведения сотрудничества между бизнесом и молодежными общественными организациями. Рассмотрена необходимость ведения бизнесом политики корпоративной социальной ответственности и ресурсного обеспечения молодежными общественными организациями. Проанализированы виды и стадии партнерства между бизнесом и молодежными общественными организациями, а также препятствия, которые могут возникнуть.
Ключевые слова: корпоративная социальная ответственность, фандрейзинг, молодежные общественные организации, филантропия, социальный маркетинг.

Завантажити статтю (pdf)