КОНЦЕПТУАЛЬНІ ЗАСАДИ КОНКУРЕНТОСПРОМОЖНОСТІ СТРАХОВОЇ КОМПАНІЇ
В СУЧАСНОМУ РИНКОВОМУ СЕРЕДОВИЩІ

Приступа Л.А.
кандидат економічних наук,
доцент кафедри фінансів, банківської справи та страхування
Хмельницького національного університету
Харчук О.Б.
студентка
Хмельницького національного університету

У статті досліджено теоретичні основи економічної категорії «конкурентоспроможність». Виділено ключові системоутворюючі елементи конкуренції страхового ринку та сучасне розуміння конкуренції у страховому бізнесі. Проведено узагальнення наявних наукових підходів до визначення економічної категорії «конкурентоспроможність страхової компанії», а також визначено сутнісну наповненість її змісту в сучасному ринковому середовищі. Акцентовано увагу на поділ конкурентного середовища страхової компанії на внутрішнє та зовнішнє. Визначено ключові детермінанти конкурентних переваг вітчизняної страхової компанії.
Ключові слова: конкуренція, конкурентоспроможність, страхова компанія, ринкове середовище, конкурентні переваги.

Приступа Л.А., Харчук О.Б. КОНЦЕПТУАЛЬНЫЕ ОСНОВЫ КОНКУРЕНТОСПОСОБНОСТИ
СТРАХОВОЙ КОМПАНИИ В СОВРЕМЕННОЙ РЫНОЧНОЙ СРЕДЕ

В статье исследованы теоретические основы экономической категории «конкурентоспособность». Выделены ключевые системообразующие элементы конкуренции страхового рынка и современное понимание конкуренции в страховом бизнесе. Проведено обобщение существующих научных подходов к определению экономической категории «конкурентоспособность страховой компании», а также определено сущностное наполнение ее содержания в современной рыночной среде. Акцентировано внимание на разделении конкурентной среды страховой компании на внутреннюю и внешнюю. Определены ключевые детерминанты конкурентных преимуществ отечественной страховой компании.
Ключевые слова: конкуренция, конкурентоспособность, страховая компания, рыночная среда, конкурентные преимущества.

Prystupa L.A., Kharchuk O.B. CONCEPTUAL BASE OF THE INSURANCE COMPANY’S
COMPETITIVENESS IN THE MODERN MARKET ENVIRONMENT

In the article analyzed the theoretical basics of the economic category of “competitiveness”. The key system-forming elements of the insurance market competition and modern understanding of competition in the insurance business are identified. Has been made a generalization of existing scientific approaches to the definition of the economic category “competitiveness of an insurance company” and has determined the essential of its content in the current market environment. Was focused attention on the division of the competitive environment of the insurance company into internal and external. The key determinants of the competitive advantages of a domestic insurance company are determined.
Key words: competition, competitiveness, insurance company, market environment, competitive advantages.

Завантажити статтю (pdf)