ЗАХИСТ ПРАВ СПОЖИВАЧА В МЕЖАХ КОМУНІКАТИВНОЇ АУДИТОРІЇ
НА РИНКУ ХАРЧОВИХ ПРОДУКТІВ

Малков Д.І.
аспірант
Національного університету
водного господарства та природокористування

У статті обґрунтовано, що споживачі мають особливий вплив на ринок. Доведено, що споживачі висувають вимоги до виробників через засоби масової інформації, що формує комунікативну аудиторію. Обґрунтовано концепцію комунікативної аудиторії ринку, яка побудована на двох припущеннях. Перше припущення стосується інтеграції та довіри, яка відбувається на ринку між аудиторією ринку та компанією, друге пов’язане з веденням бізнесу – функцією, яка полягає в задоволенні потреб споживачів. Досліджено складові елементи комунікативної аудиторії ринку, такі як захист прав споживача, система ринкових стандартів, система поведінки на ринку. Розкрито, що система стандартів складається зі стандартів аудиторії як матеріальних норм поведінки, цінностей, інтересів, зобов’язань, одержувачів комунікативної аудиторії (підприємців) та аудиторії ринку (групи споживачів з аналогічними смаками). Розкрито основні принципи захисту прав споживачів відповідно до нормативно-правових актів України. Доведено необхідність дотримання ринкових стандартів, що гарантує безпечність харчової продукції. Обґрунтовано поведінку споживача на ринку, яка формується на основі особистих інтересів, рівня корисності та необхідності для себе.
Метою написання статті є вивчення захисту прав споживача в межах комунікативної аудиторії на ринку харчових продуктів.
Ключові слова: споживач, бізнес, ринок, виробники, комунікативна аудиторія, попит, пропозиція.

Малков Д.И. ЗАЩИТА ПРАВ ПОТРЕБИТЕЛЯ В ПРЕДЕЛАХ КОММУНИКАТИВНОЙ
АУДИТОРИИ НА РЫНКЕ ПИЩЕВЫХ ПРОДУКТОВ

В статье обосновано, что потребители имеют особое влияние на рынок. Доказано, что потребители выдвигают требования к производителям через средства массовой информации, что формирует коммуникативную аудиторию. Обоснована концепция коммуникативной аудитории рынка, построенная на двух предположениях. Первое предположение касается интеграции и доверия, которое происходит на рынке между аудиторией рынка и компанией, второе связано с ведением бизнеса – функцией, которая заключается в удовлетворении потребностей потребителей. Исследованы составные элементы коммуникативной аудитории рынка, такие как защита прав потребителя, система рыночных стандартов, система поведения на рынке. Раскрыто, что система стандартов состоит из стандартов аудитории как материальных норм поведения, ценностей, интересов, обязательств, получателей коммуникативной аудитории (предпринимателей) и аудитории рынка (группы потребителей с аналогичными вкусами). Раскрыты основные принципы защиты прав потребителей в соответствии с нормативно-правовыми актами Украины. Доказана необходимость соблюдения рыночных стандартов, что гарантирует безопасность пищевой продукции. Обосновано поведение потребителя на рынке, которое формируется на основе личных интересов, уровня полезности и необходимости для себя.
Целью написания статьи является изучение защиты прав потребителя в пределах коммуникативной аудитории на рынке пищевых продуктов.
Ключевые слова: потребитель, бизнес, рынок, производители, коммуникативная аудитория, спрос, предложение.

Malkov D.I. CONSUMER RIGHTS PROTECTION WITHIN A COMMUNICATION
AUDIENCE AT THE MARKET OF FOOD PRODUCTS

The article argues that consumers make a substantial impact on the market and proves that the consumers advance demands to producers by means of mass media, creating a communication audience. The research describes the concept of communication audience of a market, which is based on two assumptions. The first one deals with integration and trust between the market audience and a company at the market; the second one is connected with business running, i.e. the function of consumer needs satisfaction. The author of the article studies components of the communication audience of a market, in particular consumer rights protection; system of market standards; system of behavior at the market. The work determines that the system of standards consists of the standards of its audience, as material norms of behavior, values, interests, obligations of the communication audience obtainers (entrepreneurs) and the market audience (a group of consumers with similar tastes). The research presents the main principles of consumer rights protection, which are approved by regulatory acts of Ukraine.
The author argues the necessity of keeping to the market standards, which secure safety of food products, and also describes behavior of consumers at the market, which is formed on the base of personal interests, degree of usefulness and personal necessity.
Key words: consumer, business, market, producers, communication audience, demand, supply.

Завантажити статтю (pdf)