МЕТОДИЧНІ ОСОБЛИВОСТІ ФОРМУВАННЯ ЦІН НА ПЛАТНІ ПОСЛУГИ
ВИЩИХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ

Костриченко В.М.
кандидат економічних наук, доцент,
доцент кафедри економіки підприємства
Національного університету водного господарства та природокористування
Красовська Ю.В.
кандидат економічних наук, доцент,
доцент кафедри економіки підприємства
Національного університету водного господарства та природокористування

У статті показано специфіку ціноутворення на платні послуги вищих навчальних закладів (ВНЗ). Проведено критичний аналіз наявних методик визначення цін на такі послуги. Наведено алгоритм формування цін на платні послуги ВНЗ. Запропоновано методичні підходи до обґрунтування ціни на платні освітні послуги, серед яких виокремлюються послуги, що надаються на здобуття освіти (плата за навчання) та інші платні освітні послуги (додаткові освітні послуги), а також інші послуги ВНЗ, із використанням відповідної калькуляційної одиниці.
Ключові слова: освітні послуги, платні освітні послуги, вищі навчальні заклади, ціна, цінове рішення, обґрунтування.

Костриченко В.М., Красовская Ю.В. МЕТОДИЧЕСКИЕ ОСОБЕННОСТИ ФОРМИРОВАНИЯ
ЦЕН НА ПЛАТНЫЕ УСЛУГИ ВЫСШИХ УЧЕБНЫХ ЗАВЕДЕНИЙ

В статье показана специфика ценообразования на платные услуги высших учебных заведений. Проведен критический анализ существующих методик определения цен на такие услуги. Приведен алгоритм формирования цен на платные услуги вузов. Предложены методические подходы к обоснованию цены на платные образовательные услуги, среди которых выделяются услуги, предоставляемые на получение образования (плата за обучение) и другие платные образовательные услуги (дополнительные образовательные услуги), а также прочие услуги вузов, с использованием соответствующей калькуляционной единицы.
Ключевые слова: образовательные услуги, платные образовательные услуги, высшие учебные заведения, цена, ценовое решение, обоснование.

Kostrychenko V.M., Krasovskaya Yu.V. METHODICAL FEATURES OF PRICES FORMATION
FOR PAID SERVICES OF HIGHER EDUCATIONAL INSTITUTIONS

The article shows the specificity of pricing for paid services of higher educational institutions. A critical analysis of existing methodological approaches to price determination for such services has been carried out. The algorithm of price formation for paid services of higher educational institutions is given. Methodological approaches to the justification of the price for paid educational services are proposed. Among them, the services provided for education (tuition fees) and other paid educational services (additional educational services), as well as other services of higher educational institutions using the appropriate unit of account, are distinguished.
Keywords: educational services, paid educational services, higher educational establishments, price, price decision, justification.

Завантажити статтю (pdf)