ВЕКТОР РОЗВИТКУ ЕКОНОМІЧНОЇ ОСВІТИ: ПРОБЛЕМИ ТА ШЛЯХИ ВИРІШЕННЯ

Дорощук Н.І.
аспірант
Національного університету водного господарства
та природокористування

Автором обґрунтовано, що вплив економічної освіти проявляється у зростанні продуктивності праці, використанні новітніх технологій, у впевненості та результативності прийнятих рішень. Доведено, що рівень економічної освіти характеризується досягненням високих результатів, наявними знаннями та навичками, високим емоційним інтелектом. Розкрито чинники впливу на розвиток економічної освіти в Україні, до яких віднесено зменшення кількості населення та, відповідно, абітурієнтів, відсутність належного рівня фінансового забезпечення, високий рівень конкуренції тощо. Для розвитку економічної освіти пропонується спрямувати зусилля на розвиток співробітництва між корпораціями та установами професійної освіти, підвищити якість освіти, створити систему інформаційного забезпечення роботодавців та населення про динаміку ринку праці, обґрунтувати стратегії розвитку людського капіталу. Обґрунтовано, що освіта в межах суспільства тісно взаємопов’язана з ринком, наявними продуктивними силами, господарським механізмом, що будується на взаємовигідних економічних відносинах між усіма ринковими елементами.
Ключові слова: економічна освіта, фахівці, ринок, суспільство, емоційний інтелект, якість освітніх послуг.

Дорощук Н.И. ВЕКТОР РАЗВИТИЯ ЭКОНОМИЧЕСКОГО ОБРАЗОВАНИЯ:
ПРОБЛЕМЫ И ПУТИ РЕШЕНИЯ

Автором обосновано, что влияние экономического образования проявляется в росте производительности труда, использовании новейших технологий, в уверенности и результативности принимаемых решений. Доказано, что уровень экономического образования характеризуется достижением высоких результатов, имеющимися знаниями и навыками, высоким эмоциональным интеллектом. Раскрыты факторы влияния на развитие экономического образования в Украине, к которым отнесены уменьшение численности населения и, соответственно, абитуриентов, отсутствие надлежащего уровня финансового обеспечения, высокий уровень конкуренции и тому подобное. Для развития экономического образования предлагается направить усилия на развитие сотрудничества между корпорациями и учреждениями профессионального образования, повысить качество образования, создать систему информационного обеспечения работодателей и населения о динамике рынка труда, обосновать стратегии развития человеческого капитала. Обосновано, что образование в пределах общества тесно взаимосвязано с рынком, имеющимися производительными силами, хозяйственным механизмом, строится на взаимовыгодных экономических отношениях между всеми рыночными элементами.
Ключевые слова: экономическое образование, специалисты, рынок, общество, эмоциональный интеллект, качество образовательных услуг.

Doroshchuk N.I. FOCUS OF ECONOMIC EDUCATION DEVELOPMENT:
PROBLEMS AND WAYS OF SOLUTION

The article proves that impact of economic education is revealed in a growth of labor productivity, application of innovative technologies, in confidence and efficiency of made decisions. It is argued that level of economic education is characterized by achieving of high results, mastering of knowledge and skills, high emotional intelligence. The research describes factors of impact on development of economic education in Ukraine, including reduction of population number and, respectively, a cut down of prospective university students; absence of an appropriate level of financial supply, a high level of competition, etc. The author of the work proposes to focus efforts on development of cooperation between corporations and institutions of professional education, to improve quality of education, to develop a system of informational supply for employers and population concerning dynamics of labor market, to define strategies of human capital development. The research confirms that education within a society is closely connected to its market, available productive forces, and an economic mechanism, which is based on mutually beneficial economic relations between all market elements. The principal aim of the article is to argue the direction of economic education development, to determine main problems in the field and make proposals concerning their solution.
Keywords: economic education, specialists, market, society, emotional intelligence, quality of educational services.

Завантажити статтю (pdf)