ІНСТРУМЕНТАРІЙ ОЦІНКИ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНОГО КАПІТАЛУ ПІДПРИЄМСТВ ЯК КЛЮЧОВОГО ІМПЕРАТИВУ ЇХ КОНКУРЕНТНИХ ПЕРЕВАГ

Легомінова С.В.
кандидат економічних наук, доцент,
доцент кафедри економіки підприємств та соціальних технологій
Державного університету телекомунікацій

Статтю присвячено визначенню інструментарію оцінки інтелектуального капіталу підприємств на основі впровадження інновацій, застосування інтелектуальних та креативних підходів менеджменту, очікуваної відповіді споживачів, що в системному патерні формує імператив конкурентних переваг підприємств. Запропоновано нову дефініцію «інтелектуально-креативний капітал». Удосконалено інтегративний підхід до управління впровадженням інновацій та окреслені основні складники, які мають забезпечити оптимальну ефективність розвитку та досягнення мети підприємства. Розроблено індикатори інтелектуально-креативного та інноваційного рівнів підприємства.
Ключові слова: інтелектуально-креативний капітал, креативний капітал, інтелектуальний капітал, ідея-інновація, креативна галузь, дифузія інновацій (diffusion of innovations), переливи знань (knowledge spillovers), індикатори інтелектуально-креативного рівня, конкурентні переваги.

Легоминова С.В. ИНСТРУМЕНТАРИЙ ОЦЕНКИ ИНТЕЛЛЕКТУАЛЬНОГО КАПИТАЛА ПРЕДПРИЯТИЙ КАК
КЛЮЧЕВОГО ИМПЕРАТИВА ИХ КОНКУРЕНТНЫХ ПРЕИМУЩЕСТВ

Статья посвящена определению инструментария оценки интеллектуального капитала предприятий на основе внедрения инноваций, применения интеллектуальных и креативных подходов менеджмента, ожидаемого ответа потребителей, что в системном паттерне формирует императив конкурентных преимуществ предприятий. Предложена новая дефиниция «интеллектуально-креативный капитал». Усовершенствован интегративный подход к управлению внедрением инноваций и выделены основные составляющие, которые должны обеспечить оптимальную эффективность развития и достижение целей предприятия. Разработаны индикаторы интеллектуально-креативного и инновационного уровней предприятия.
Ключевые слова: интеллектуально-креативный капитал, креативный капитал, интеллектуальный капитал, идея-инновация, креативная отрасль, диффузия инноваций (diffusion of innovations), переток знаний (knowledge spillovers), индикаторы интеллектуально-креативного уровня, конкурентные преимущества.

Legominova S.V. TOOLKIT FOR ASSESSING THE INTELLECTUAL CAPITAL OF ENTERPRISES AS A KEY IMPERATIVE
OF THEIR COMPETITIVE ADVANTAGES

The article is devoted to the definition of the toolkit for assessing the intellectual capital of enterprises based on the introduction of innovations, the application of intellectual and creative management approaches, the expected response of consumers, and in the system pattern it forms the imperative of competitive advantages of enterprises. A new definition is proposed - intellectual and creative capital. The integrative approach to innovation management has been improved and the main components that are to ensure optimal efficiency of development and achievement of the enterprise goals are seen. Indicators of intellectual-creative and innovative level of the enterprise are developed.
Keywords: intellectual and creative capital, creative capital, intellectual capital, idea-innovation, creative industry, diffusion of innovations, knowledge spillovers, indicators of intellectual and creative level, competitive advantages.

Завантажити статтю (pdf)