МОДЕЛІ ВИЗНАЧЕННЯ КРАЇН – ОСНОВНИХ ТОРГОВЕЛЬНИХ ПАРТНЕРІВ УКРАЇНИ
ЯК ЕЛЕМЕНТ ЇЇ СТРАТЕГІЇ ЗОВНІШНЬОЕКОНОМІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

Бережна Л.В.
кандидат економічних наук, доцент,
Черкаський державний технологічний університет
Снитюк О.І.
кандидат економічних наук, доцент,
Черкаський державний технологічний університет
Рудь О.В.
старший викладач кафедри фінансів,
Черкаський державний технологічний університет

У статті розглянуто теоретичні та практичні аспекти використання методики визначення країн ‒ основних торговельних партнерів. Запропоновано особливий підхід щодо встановлення переліку таких країн із метою оцінки подальших перспектив стратегії зовнішньоекономічної діяльності України та ситуації на валютному ринку. Побудовано модель інтегрального показника країн ‒ торговельних партнерів, а також здійснено аналіз та подано висновки щодо його практичного використання.
Ключові слова: інтегральний показник, модель, рейтинг, експорт, імпорт, зовнішньоторговельний оборот, стратегія зовнішньоекономічної діяльності України, країни-партнери, зовнішня торгівля, індекс реального ефективного обмінного курсу.

Бережная Л.В., Снитюк О.И., Рудь О.В. МОДЕЛИ ОПРЕДЕЛЕНИЯ СТРАН ‒ ОСНОВНЫХ ТОРГОВЫХ
ПАРТНЕРОВ УКРАИНЫ КАК ЭЛЕМЕНТ ЕЕ СТРАТЕГИИ ВНЕШНЕЭКОНОМИЧЕСКОЙ ДЕЯТЕЛЬНОСТИ

В статье рассмотрены теоретические и практические аспекты использования методики определения стран ‒ основных торговых партнеров. Предложен особенный подход к определению перечня таких стран с целью оценки дальнейших перспектив стратегии внешнеэкономической деятельности Украины и ситуации на валютном рынке. Построена модель интегрального показателя стран ‒ торговых партнеров, а также произведен анализ и представлены выводы относительно его практического использования.
Ключевые слова: интегральный показатель, модель, рейтинг, экспорт, импорт, внешнеторговый оборот, стратегия внешнеэкономической деятельности Украины, страны-партнеры, внешняя торговля, индекс реального эффективного обменного курса.

Berezhna L.V., Snytuk O.I., Rud’ O.V. THE MODELS OF DEFINING COUNTRIES WHICH ARE THE MAGOR
TRADING PARTNERS OF UKRAINE AS AN ELEMENT OF ITS STRATEGY OF INTERNATIONAL
ECONOMIC ACTIVITY

The article discusses the theoretical and practical aspects of the methodology for determining countries ‒ major trade partners. A special approach to establish a list of such countries to evaluate the future prospects of the strategy of foreign economic activity of Ukraine and the foreign exchange market. The model of integral index EU trading partners was built, the analysis and conclusions about its practical use were made.
Keywords: integral factor model ranking, export, import, foreign trade turnover, the strategy of foreign economic activity of Ukraine, partner countries, foreign trade, the index of the real effective exchange rate.

Завантажити статтю (pdf)