ФРАНЧАЙЗИНГОВІ ВІДНОСИНИ У ТУРИСТИЧНОМУ БІЗНЕСІ: ОБЛІКОВО-КОНТРОЛЬНИЙ АСПЕКТ

Шевчук Є.О.
аспірантка кафедри фінансового аудиту
Київського національного торговельно-економічного університету

На підставі визначення рівня застосування франчайзингової моделі ведення бізнесу в Україні, а також аналізу поглядів науковців щодо сутності та переваг франчайзингу встановлено, що останній варто розглядати як ділове партнерство. Встановлені переваги франчайзингу, у тому числі для туристичного бізнесу, а також визначені особливості створення та функціонування франчайзингової туристичної мережі. Визначені вимоги до системи бухгалтерського обліку, побудова якої даватиме необхідну інформацію для контролю зобов’язань франчайзі – туристичних агенцій.
Ключові слова: франчайзинг, франшиза, ділове партнерство, франчайзингова туристична мережа, бухгалтерський облік, контроль.

Шевчук Е.А. ФРАНЧАЙЗИНГОВЫЕ ОТНОШЕНИЯ В ТУРИСТИЧЕСКОМ БИЗНЕСЕ:
УЧЕТНО-КОНТРОЛЬНЫЙ АСПЕКТ

На основании определения уровня использования франчайзинговой модели ведения бизнеса в Украине, а также анализа взглядов ученых на сущность и преимущества франчайзинга установлено, что последний нужно рассматривать как деловое партнерство. Определены преимущества франчайзинга, в том числе для туристического бизнеса. Также определены особенности создания и функционирования франчайзинговой туристической сети. Определены требования к системе бухгалтерского учета, построение которой предоставит нужную информацию для контроля обязательств франчайзи – туристических агенств.
Ключевые слова: франчайзинг, франшиза, деловое партнерство, франчайзинговая туристическая сеть, бухгалтерский учет, контроль.

Shevchuk E.O. FRANCHISING PARTNERSHIP IN THE TOURISM BUSINESS: ACCOUNTING-CONTROL ASPECT
On the basis of determining the level of the usage of the franchising model of doing business in Ukraine, and also the analysis of scientific views about the essence and benefits of franchising, being identified that the last one should be considered as the business partnership. Established advantages of the franchising, including the tourism business, and also identified features of creating and functioning of the franchising tourism network. Defined the requirements for the system of the accounting, its formation will give all necessary information for monitoring the obligations of the franchise tourism network.
Keywords: franchising, franchise, Business Partnership, franchising tourism network, accounting, monitoring.

Завантажити статтю (pdf)