THE DEVELOPMENT OF FRAMEWORK FOR ASSORTMENT POLICY ON THE TOURISM SERVICES MARKET IN UKRAINE

Kozubova N.V.
Candidate of Economic Sciences, Associate Professor,
Simon Kuznets Kharkiv National University of Economics

The paper provides results of comparative analysis of the level of tourism activity in world and Ukraine based on official statistics. The author has made the proposals related to the ways of enhancing marketing of tour operators and travel agencies. The paper grounds proposed approaches to the identification and accurate formulation of company’s assortment policy on the tourism services.
Keywords: tourism, marketing, management, assortment policy, efficiency.

Козубова Н.В. РОЗВИТОК МЕТОДИЧНОЇ БАЗИ ФОРМУВАННЯ АСОРТИМЕНТНОЇ ПОЛІТИКИ
НА РИНКУ ТУРИСТИЧНИХ ПОСЛУГ УКРАЇНИ

У статті представлені результати порівняльного аналізу рівня туристичної активності в світі і Україні на основі офіційних статистичних джерел. Автором розроблені пропозиції щодо шляхів підвищення ефективності маркетингу туроператорів і туристичних агентств. У статті запропоновані підходи до розробки та ідентифікації асортиментної політики в сфері туристичних послуг.
Ключові слова: туризм, маркетинг, менеджмент, асортиментна політика, ефективність.

Козубова Н.В. РАЗВИТИЕ МЕТОДИЧЕСКОЙ БАЗЫ ФОРМИРОВАНИЯ АССОРТИМЕНТНОЙ ПОЛИТИКИ НА РИНКЕ ТУРИСТИЧНЫХ УСЛУГ УКРАИНЫ
В статье представлены результаты сравнительного анализа уровня туристической активности в мире и Украине на основе официальных статистических источников. Автором разработаны предложения относительно путей повышения эффективности маркетинга туроператоров и туристических агентств. В статье предложены подходы к разработке и идентификации ассортиментной политики в сфере туристических услуг.
Ключевые слова: туризм, маркетинг, менеджмент, ассортиментная политика, эффективность.

Завантажити статтю (pdf)