ТРАНСФОРМАЦІЯ КОНЦЕПЦІЇ МАРКЕТИНГУ В УМОВАХ ГЛОБАЛІЗАЦІЇ

Карабаза І.А.
кандидат економічних наук, доцент,
Донецький національний університет економіки і торгівлі
імені Михайла Туган-Барановського

За результатами проведеного дослідження розглянуто трансформацію концепції маркетингу в умовах глобалізації. Обґрунтовано виникнення концепції маркетингу сталого розвитку, яка базується на припущенні, що підприємства мають задовольняти потреби споживачів сьогодення, не ставлячи під загрозу здатність задовольнити потреби майбутніх поколінь, при цьому встановлено, що маркетинг сталого розвитку є діяльністю підприємства, спрямованою на максимальне задоволення потреб споживачів, виробників та суспільства за активної підтримки держави. Визначено роль держави у забезпеченні балансу інтересів між громадянським суспільством і бізнесом в умовах концепції маркетингу сталого розвитку.
Ключові слова: маркетинг, сталий розвиток, концепція маркетингу, екологічний маркетинг, соціально-етичний маркетинг.

Карабаза И.А. ТРАНСФОРМАЦИЯ КОНЦЕПЦИИ МАРКЕТИНГА В УСЛОВИЯХ ГЛОБАЛИЗАЦИИ
По результатам проведенного исследования рассмотрена трансформация концепции маркетинга в условиях глобализации. Обосновано возникновение концепции маркетинга устойчивого развития, которая базируется на предположении, что предприятия должны удовлетворять потребности сегодняшних потребителей, не ставя под угрозу способность удовлетворить потребности будущих поколений, при этом установлено, что маркетинг устойчивого развития является деятельностью предприятия, направленной на максимальное удовлетворение потребностей потребителей, производителей и общества при активной поддержке государства. Определена роль государства в обеспечении баланса интересов между гражданским обществом и бизнесом в условиях концепции маркетинга устойчивого развития.
Ключевые слова: маркетинг, устойчивое развитие, концепция маркетинга, экологический маркетинг, социально-этический маркетинг.

Karabaza I.A. TRANSFORMATION OF MARKETING CONCEPT UNDER GLOBALIZATION
According to the research, the changing of marketing concept in the context of globalization has been considered. The marketing concept of sustainable development based on the assumption that companies have to meet the customers’ needs that exist nowadays without compromising the ability to meet the needs of future generations, has been substantiated. Thus, it has been found, that the marketing of sustainable development is the activity of the company aimed to fully meet the needs of consumers, manufacturers and society with the active support of the state. The role of the state is to ensure the balance of interests between civil society and business in terms of marketing concept of sustainable development.
Keywords: marketing, sustainable development, concept of marketing, environmental marketing, social and ethical marketing.

Завантажити статтю (pdf)