СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ ЦИФРОВИХ ТРАНСФОРМАЦІЙ

Ключові слова: цифрові трансформації, маркетинг, технології маркетингу, підприємство, цифровізація, розвиток, цифровий маркетинг

Анотація

Доведено, що цифрові трансформації створили додаткові умови для розвитку маркетингової діяльності підприємств та підвищення її ефективності. Досліджено передумови таких процесів та акцентовано увагу на тому, що вони змінили підходи до організації і управління маркетинговою діяльністю. Вказано на відмінності між цифровим та Інтернет-маркетингом. Розглянуто основні інструменти цифрового маркетингу. Досліджено сучасні тенденції розвитку маркетингової діяльності підприємств в країнах з високим рівнем цифровізації, що дозволило виділити напрацювання, які представляють інтерес для вітчизняного бізнесу. Зазначено, що їх запровадження потребує вирішення ряду проблем. Сформульовано основні пріоритетні напрями для подальшого розвитку маркетингової діяльності в Україні в умовах цифрових трансформацій.

Посилання

European Commission. 2030 Digital Compass: the European way for the Digital Decade. URL: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/en/TXT/?uri=CELEX%3A52021DC0118 (дата звернення: 02.05.2022).

Mesenbourg T. L. Measuring the Digital Economy. US Bureau of the Census, Suitland, MD. URL: https://www.census.gov/content/dam/Census/library/workingpapers/2001/econ/um digital.pdf (дата звернення: 12.05.2022).

Negroponte Nicholas, Harrington Randal, McKay Susan R. Being Digital. Computers in Physics. 1997. № 11. P. 261–262. DOI: https://doi.org/10.1063/1.4822554

Tapscott Don. La era digital. Cómo la generación net está transformando al mundo. México, McGraw Hill, 2009. 365 p.

Westerman G., Bonnet D., McAfee A. Leading Digital: Turning Technology into Business Transformation. USA: Harvard Business School Publisher, 2014. 292 p.

Шиманська К. В., Бондарчук В. В. Пріоритетні напрями та механізми розвитку цифрової економіки в Україні. Економіка, управління та адміністрування. 2021. № 1 (95). С. 17–22.

Brynjolfsson E., Kahin B. Understanding the Digital Economy: Data, Tools, and Research [reprint]. USA: MIT Press, 2002. 407 p.

Evans D. The Internet of Things: How the Next Evolution of the Internet Is Changing Everything. CISCO White Paper. April 2011. URL: http://www.cisco.com/web/about/ac79/docs/innov/IoT_IBSG_0411FINAL. pdf (дата звернення 17.06.2022).

Krykavskyy Ye., Prokopenko O., Shandrivska O., Vasyltsiv N., Nycz-Wojtan S. Innovations in management of the complementary development of the territories adjusted to the river cargo transportation. Marketing and Management of Innovations. 2020. № 3. P. 257–275. DOI: http://doi.org/10.21272/mmi.2020.3-19

Chuprina E., Zahorodnia Y., Petrenko O., Britchenko I., Goretskyi O. Characteristics of seaports development in the context of digitalization: international experience and conclusions. International Journal of Agricultural Extension. 2022. 10 (Special issue 1). P. 105–117.

Drucker P. Innovation and Enterpreneurschip. N.Y., 2019. 288 р.

Kotler, Ph. & Setiawan, І. (2010). Marketing 3.0: From Products to Customers to the Human Spirit. John Wiley&Sons, 2010. 208 р.

Galkin A., Popova Y., Chuprina E. & Shapovalenko D. Interaction of logistics 4.0 and consumer oriented marketing using ICT. Proceedings of the 33rd International Business Information Management Association Conference, IBIMA 2019: Education Excellence and Innovation Management through Vision 2020. 2019. №33. Р. 6751–6760.

Govers R. Rethinking Virtual and Online Place Branding. New York, 2015. 327 р.

Eckhardt G. M. Houston M.B., Jiang B., Lamberton C., Rindfleisch A., Zervas G. Marketing in the Sharing Economy. Journal of Marketing. 2019. № 83 (5). Р. 5–27.

Ілляшенко С. М. Сучасні тенденції застосування інтернет-технологій у маркетингу. Маркетинг і менеджмент інновацій. 2011. № 4(2). С. 64–74.

Окландер М. А., Романенко O. O. Специфічні відмінності цифрового маркетингу від Інтернет-маркетингу. Економічний вісник Національного технічного університету України «Київський політехнічний інститут». 2015. № 12. С. 362–371.

Hakala H., Niemi L. Kohtamäki M. Online Brand Community Practices and The Construction of Brand Legitimacy. Marketing Teory. 2017. № 17 (4). Р. 537−558.

Hoge S., Cecil C. The Electronic Marketing Manual. ABA Journal. 2015. № 22 (4). Р. 175.

Individuals using the Internet (% of population). URL: https://data.worldbank.org/indicator/IT.NET.USER.ZS (дата звернення 10.06.2022).

OS, Search Engine... – StatCounter. URL: https://gs.statcounter.com (дата звернення 19.05.2022).

Most popular social networks worldwide as of October 2021, ranked by number of active users. URL: https://www.statista.com/statistics/272014/global-social-networks-ranked-by-number-of-users/ (дата звернення 19.05.2022).

European Commission. (2021). 2030 Digital Compass: the European way for the Digital Decade. Retrieved from: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/en/TXT/?uri=CELEX% 3A52021DC0118

Mesenbourg, T. L. (2001) Measuring the Digital Economy. US Bureau of the Census, Suitland, MD. Retrieved from: https://www.census.gov/content/dam/Census/library/workingpapers/2001/econ/um digital.pdf.

Negroponte, N., Harrington, R. & McKay S. R. (1997) Being Digital. Computers in Physics, no 11, p. 261–262. DOI: https://doi.org/10.1063/1.4822554

Tapscott, D. (2009) La era digital. Cómo la generación net está transformando al mundo. México, McGraw Hill, 365 p.

Westerman, G., Bonnet, D. & McAfee A. (2014) Leading Digital: Turning Technology into Business Transformation. USA: Harvard Business School Publisher, 292 p.

Shymanska, K. V., Bondarchuk, V. V. (2021) Priorytetni napriamy ta mekhanizmy rozvytku tsyfrovoi ekonomiky v Ukraini [Priority directions and mechanisms of digital economy development in Ukraine]. Ekonomika, upravlinnia ta administruvannia, no 1 (95), pp. 17–22. (in Ukrainian)

Brynjolfsson, E. & Kahin, B. (2002) Understanding the Digital Economy: Data, Tools, and Research [reprint]. USA: MIT Press. 407 p.

Evans, D. (2011) The Internet of Things: How the Next Evolution of the Internet Is Changing Everything. CISCO White Paper. Available at: http://www.cisco.com/web/about/ac79/docs/innov/IoT_IBSG_0411FINAL.pdf. (accessed 17.06.2022).

Krykavskyy, Ye., Prokopenko, O., Shandrivska, O., Vasyltsiv, N., & Nycz-Wojtan, S. (2020) Innovations in management of the complementary development of the territories adjusted to the river cargo transportation. Marketing and Management of Innovations, no 3, pp. 257–275. DOI: http://doi.org/10.21272/mmi.2020.3-19

Chuprina, E., Zahorodnia, Y., Petrenko, O., Britchenko, I. & Goretskyi, O. (2022) Characteristics of seaports development in the context of digitalization: international experience and conclusions. International Journal of Agricultural Extension, 10 (Special issue 1), pp. 105–117.

Drucker, P. (2019) Innovation and Enterpreneurschip. N.Y., 288 р.

Kotler, Ph. & Setiawan, І. (2010) Marketing 3.0: From Products to Customers to the Human Spirit. John Wiley&Sons, 208 р.

Galkin A., Popova Y., Chuprina E. & Shapovalenko D. (2019) Interaction of logistics 4.0 and consumer oriented marketing using ICT. Proceedings of the 33rd International Business Information Management Association Conference, IBIMA 2019: Education Excellence and Innovation Management through Vision 2020, 33, 6751–6760.

Govers, R. (2015) Rethinking Virtual and Online Place Branding. New York, 327 p.

Eckhardt, G. M. (еt al). (2019) Marketing in the Sharing Economy. Journal of Marketing, 83 (5), 5–27.

Illiashenko, S. M. (2011) Suchasni tendentsii zastosuvannia internet-tekhnolohii u marketynhu [Current trends in the use of Internet technologies in marketing]. Marketing and innovation management, 4(2), pp. 64–74. (in Ukrainian)

Oklander, M. A. & Romanenko, O. O. (2015) Spetsyfichni vidminnosti tsyfrovoho marketynhu vid Internetmarketynhu [Specific differences between digital marketing and Internet marketing]. Economic Bulletin of the National Technical University of Ukraine “Kyiv Polytechnic Institute”, no 12, pp. 362–371. (in Ukrainian)

Hakala, H., Niemi, L. & Kohtamäki M. (2017) Online Brand Community Practices and The Construction of Brand Legitimacy. Marketing Teory, no 17 (4), p. 537−558.

Hoge, S., Cecil, C. (2015) The Electronic Marketing Manual. ABA Journal, no 22 (4), p. 175.

The World Bank Group (2021) Individuals using the Internet (% of population). Retrieved from: https://data.worldbank.org/indicator/IT.NET.USER.ZS. (accessed 10.06.2022).

StatCounter Browser (2021) OS, Search Engine ... – StatCounter, Retrieved from: https://gs.statcounter.com (accessed 19.05.2022).

Statista (2021) Most popular social networks worldwide as of October 2021, ranked by number of active users. Retrieved from: https://www.statista.com/statistics/272014/global-social-networks-ranked-by-number-of-users/ (accessed 19.05.2022).

Переглядів статті: 520
Завантажень PDF: 600
Опубліковано
2022-06-28
Як цитувати
Неміш, Ю. (2022). СУЧАСНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ МАРКЕТИНГОВОЇ ДІЯЛЬНОСТІ ПІДПРИЄМСТВ В УМОВАХ ЦИФРОВИХ ТРАНСФОРМАЦІЙ. Економіка та суспільство, (40). https://doi.org/10.32782/2524-0072/2022-40-48
Розділ
МАРКЕТИНГ